Inlägg från: Anonym (unge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (unge)

Kan jag skaffa hund?

Måste du skaffa en valp som lever i 14-15 år? Det kanske är bättre att skaffa en äldre omplaceringshund som första hund som kanske lever i 6-8 år istället, för du vet ju inte hur ditt liv kommer se ut i framtiden och om hund passar in då.

Nu bor du fortfarande hemma, har inget jobb etc. Ska man skaffa djur kanske det är bättre att ha allt sådant ordnat först och inte ser någon förändring de närmsta 20 åren (sen vet man ju såklart inte vad som kan hända oplanerat) så att man vet att hund alltid kommer platsa in i bilden.

• Anonym (unge)
    Meme133 skrev 2018-06-20 01:21:27 följande:
    Jag har jobb, dock funderar jag på att byta. Som jag skrev innan, de flesta som omplacerar ställer vissa krav. Sen tänker jag att när man jobbar heltid senare i livet så kan man inte ta ledigt för att vara med en hund i några månader liksom bara så där.
    Jo jag vet att du har jobb men jag menade heltidsjobb. De flesta jobbar ju inte bara 10 h i veckan. De flesta jobbar 40 h i veckan. Du är bara 21 år så om 3 år kanske du har både egen lägenhet och heltidsjobb dagtid. Då måste du ha helt andra lösningar än vad du har idag.
Svar på tråden Kan jag skaffa hund?