LasseP skrev 2018-06-19 03:05:33 följande:
Hej!
Det skulle vara lätt att ställa sig över för att jag är så mycket äldre och "vet så mycket mer", men jag betvivlar inte för en sekund att du är 21 år och vill mer än bara ha en designad vovve som matchar nyansen den nya handväskan. Ditt intresse för att ha hund låter absolut genuint.
Du skriver själv en del reflekterande kring att ha hund och att "bara" vara tjugoett. Det känns sunt för när man är så ung, om än vuxen, som du nu faktiskt är, vet man inte alltid vad som döljer sig bakom nästa hörn och du står ju faktiskt i början av..., ja, det mesta.
Strax efter att vovven har flyttat in och är ditt livs absoluta mest givna kärlek, råkar det en solig dag, händelsevis vara Mr Right som frågar Dig efter vilka bussar som stannar vid just den hållplats där bara ni två står utlämnade till varandra. och väntar.'
Han är verkligen allt en frisk dam i tjugoårsåldern kan önska sig..., problemet är bara att han är kraftigt pälsdjurallergisk. ...
Nu var jag inte helt bussig med ovanstående exempel, men detta är bara EN grej av så många som kan göra att din spelplan med Pluto snabbt kan förändras rejält.
Jag ber verkligen om ursäkt om du tycker att jag målar upp fan på väggen. Jag vill bara, som jag också ser att några andra inlägg också vill, sätta fingret på- och, flagga för, att en hund i allmänhet behöver långt mer tid och uppmärksamhet än vad många hundar får i det här landet, och i synnerhet(men under en begränsad tid av sitt liv) en valp när den kommer,
Är det bara så att det verkligen är hund du skall ha, vill jag att du skaffar dig en ras av det kön som du ger dig gott om tid att bestämma dig för. Kolla stamtavlor och försök att få träffa mamman som skall paras för din valp och köp din hund på en kennel(såvida du inte har en bra kontakt för en blandras) och, det som faktiskt borde vara bestämt genom lag; sätt upp dig på en valpkurs och följ upp med åtminstone en grundkurs i vardagslydnad. Det kommer du och vovven att tjäna mycket, mycket på, då din hund får chansen att fungera bättre i sociala sammanhang och kan bli en familjeindivid som kan vara med i fler sammanhang tillsammans med dig och de du tycker om.
Lycka till:)
P.S. Det finns säkert bra grabbar utan pälsdjursallergi:) D:S.
Hej, tack för ditt svar! jag har redan en kille sen 4 år tillbaka och det är väldigt seriöst mellan oss, så jag hoppas inte att jag kommer behöva träffa nån annan. Men det jag tänkte på mer vad det här med framtiden och jobb?