Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Obehaglig granne

Vänta nu står hon och stittar ut i trappen hela dagarna? DET om något är ju obehagligt också. Dom är nog av samma skrot och korn. Kanske hon ska fråga honom vad han sysslar med? Han kanske håller för för att han vet att hon står där och glor som ett psyco?

• viseversa
    Lilla Götet skrev 2018-06-18 09:24:18 följande:
    Vad jag förstått från flera olika håll så är det rätt så vanligt att man i Sverige kollar i titthålet innan man går ut. I hennes fall har hon en obehaglig granne som ger henne kalla kårar så då är det en rätt naturlig reaktion att försöka undvika hen och hur gör man detta bäst, jo man tittar i titthålet så att inte hen står där när man ska länna ens lägenhet. Hade du försök sätta dig in i hennes situation hade du nog kommit fram till att du förmodligen själv agerat på samma sätt.
    Jag hade frågat grannen i hissen varför han går och håller för mitt titthål. Hon får väl höra av sig till föreningen?
  • viseversa
    Lilla Götet skrev 2018-06-18 09:25:26 följande:
    Plus det var rätt konstigt av dig att anta att hon stirrar it i trappuppgången hela dagarna. Det är ingen som påstått det.
    Man får den känslan eftersom hon vet att han står och håller för mitt i natten till och med. Då måste hon stå där och tityta ut även mitt i natten?
  • viseversa
    Lilla Götet skrev 2018-06-18 09:31:19 följande:
    Hon vågar inte. Han stirrar stelt och argt på henne och hon är rädd han ska slå ihjäl henne. Han verkar aggressiv i sitt kroppsspråk.
    Då kontaktar hon hyresvärden som får ge honom en varning.
Svar på tråden Obehaglig granne