• monn

Syskonförsök - följas åt?

Jag följa gärna åt! Vi fick vårt första barn för 5månader sedan via IVF efter många års försök, dock första IVF försöket. Vi vill ha barn tätt, så det är bara att ge sig på det igen! Skall på läkarbesök på måndag för att planera ny behandlng. Givetvis skyddar vi inte oss, har blivit gravid naturligt en gång, men det slutade i MA :( spännande det här!

• monn

Jag har också varit rädd att folk skall se negativt på att det förhoppningsvis blir så tätt mellan barnen..

Man bestämmer ju själv, och har man svårt att få till en graviditet får man sätta igång!

Men ni har inte gjort någon insemination eller liknande innan utan det räckte med hormonstimulering? :)

emphz skrev 2018-06-18 23:25:00 följande:

Ja vad kul! Roligt att fler känner att de vill ha tätt trots det var lång väg med första. Lite rädd att folk ska se negativt på det, men försöker slå bort tankarna!

Ska bli spännande att få följa er båda!!

Jag var på ultraljud idag, hade en äggblåsa på 18 mm så imorgon ska vi ta ovitrelle!! Här går det undan!

• monn

Ivf har rätt många steg och är lite klurigt och kan vara så olika från person till person! Jag fick mycket hjälp av ivfpodden, googla det! Där kan du lyssna på allt, finns massor led bra avsnitt :)

Pinkdemon1984 skrev 2018-06-19 10:41:49 följande:

Hej!

Följer gärna med i tråden! Jag och min sambo har försökt få barn i 2 år men ännu inte lyckats. Jag har 2 barn sen innan men min sambo har inga biologiska.

Vi ska börja med ivf till hösten, har varit på ett läkarbesök där dom påbörjade utredning. Hos mig såg allt bra ut, dock har jag övervikt som jag måste få bukt med innan hösten (lite nervös över att jag inte ska lyckas. Har också oregelbunden mens så inte det lättaste att försöka pricka in ÄL.

Mannen min har dåligt med spermier så nu väntar vi på att få göra lite fler tester, bla kromosomanalys.

Ni som gjort ivf tidigare, kan ni berätta lite om hur det går till?

• monn

Skönt! Håller tummarna att det går lika bra denna gången :)

emphz skrev 2018-06-19 20:19:34 följande:

Exakt så känner jag med!

Nä för oss räckte det med hormonstimulering, och ovitrelle för och få ägget att släppa sen fick vi sköta resten själv ??

Svar på tråden Syskonförsök - följas åt?