• Anonym (Lösningsinriktad)

Notoriskt bekräftelse behov!

Hej!

Jag är gift med en man som är som en pendel, hög och låg om vartannat. När han är hemma är han bra med barnen och en älsklig make. Vi har en mycket intim och passionerad relation till varandra. Men...han är notoriskt otrogen. Han tycks bli lycklig av uppmärksamheten en stund. Han är helt omedveten om att jag vet vad han gör. Livet med honom är händelsefullt, ekonomiskt bra och han är en bra pappa samt fantastisk älskade. Han är bra på att dölja sina spår men jag är som en blodhund och dessutom mycket duktig på it. Nu till problemet. Det som är så är så bra att jag faktiskt kan tänka mig att låta bli att "veta" vad han gör men hur sjutton lägger jag ner att kolla? Galen fråga, ja kanske. Någon som gjort samma val?

• Svar på tråden Notoriskt bekräftelse behov!
  • Anonym (Kråkan)

Du tänder på att han är notoriskt otrogen?

• Dass

Menar du verklihen att du tycker att det är helt okej att din man är otrogen mot dig, om och om igen?

Och att ditt största problem är att du får reda på det genom att snoka?

• Blueeyedad
    Anonym (Lösningsinriktad) skrev 2018-06-18 21:06:17 följande:

Hej!

Jag är gift med en man som är som en pendel, hög och låg om vartannat. När han är hemma är han bra med barnen och en älsklig make. Vi har en mycket intim och passionerad relation till varandra. Men...han är notoriskt otrogen. Han tycks bli lycklig av uppmärksamheten en stund. Han är helt omedveten om att jag vet vad han gör. Livet med honom är händelsefullt, ekonomiskt bra och han är en bra pappa samt fantastisk älskade. Han är bra på att dölja sina spår men jag är som en blodhund och dessutom mycket duktig på it. Nu till problemet. Det som är så är så bra att jag faktiskt kan tänka mig att låta bli att "veta" vad han gör men hur sjutton lägger jag ner att kolla? Galen fråga, ja kanske. Någon som gjort samma val?

Men seriöst kvinna! Kör upp ett glödande kol i röven på honom och berätta att det är bara du eller inget som gäller!
  • Anonym (Hmm)

..... och du är kvar?? Men är väl därfor du startat tråden...

• Anonym (Kråkan)
    Blueeyedad skrev 2018-06-18 21:36:44 följande:

Men seriöst kvinna! Kör upp ett glödande kol i röven på honom och berätta att det är bara du eller inget som gäller!

Varför, om hon tänder på att han är otrogen och söker bekräftelse från andra. Och får det också.

Gissar att TS blir hög av att han är hennes, medan de andra får små smulor av honom
  • Blueeyedad
    Anonym (Kråkan) skrev 2018-06-18 21:41:24 följande:
    Varför, om hon tänder på att han är otrogen och söker bekräftelse från andra. Och får det också.

Gissar att TS blir hög av att han är hennes, medan de andra får små smulor av honom
    "Tänder på", var väldigt fritt tolkat
  • Anonym (Lösningsinriktad)

Nä tänder på det stämmer inte. Men vet att det alltid är jag som frun han vill vara hos i slutänden. Det jag gillar är det mesta utom att han är otrogen! Därför får jag bestämma mig nu. Kanske gillar jag att leva i en tornado men jag gör isf valet själv. Och han blev mer eller mindre utslängd för ett år sedan så han bor inte hemma. Men vi lever forfarande som en familj och äkta makar. Han blev inte utslängd för otrohet. Det vet han inte att jag vet.

• Anonym (man)
    Anonym (Lösningsinriktad) skrev 2018-06-18 21:06:17 följande:

Hej!

Det låter som ett väldigt destruktivt förhållande där du väljer att dra ner på dina krav, anpassar dig efter hans respeklöshet och egoism och suddar ut sig själv för att få det att funka.

Det komer säkert gå, människor kan anpassa sig till de mest vidriga förhållanden. Men det kommer inte bli mycket kvar av dig och det som definierade dig. Du kommer bli som en grå smet som anpassar sig efter hans vilja.
  • Anonym (Hmm)

Sade ju det .... hon är körd! Big Time körd!!
    Men hon tror väl säkert att han älskar henne - innerst inne. Brukar vara så ...

• Anonym (Kråkan)

Så tragiskt.

Håller verkligen med Anonym (man) här ovan.

Du inbillar dig att du är ett förstahandsval för honom, och ja på ett sätt är du väl det, på papperet, men vad betyder det när du inte är tillräcklig för honom sexuellt?

Hur kan du ens njuta av sex med honom med den vetskapen???

Svar på tråden Notoriskt bekräftelse behov!