• Anonym (Moa)

Tröga vuxna styvbarn

Som här då både jag själv och mina barn är uppväxt med att man frågar innan man tar saker.. Sambons barn bara tar... Sjukt frustrerande ibland... Dottern hade en cola förra veckan som hon börjat dricka ur.. La den i kylen och vips har nån annan tagit den.. Man måste skriva på allt.

Och jag försöker få dom att förstå att är det oöppnade saker så fråga för vi kanske har köpt hem för vi ska får främmande på kvällen och jäkligt dumt om dom äter upp det innan. Även köpt för att ha till utflykt men när vi skulle packa så var det mesta uppätet.

Jag blir galen.. Ligger det ett par hörlurar framme så.är dom försvunna för då hittar hans ena inte sina och tar bara första bästa.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Bbb) skrev 2018-06-18 21:55:33 följande:

Moa exakt samma här. Det kan ju inte vara så att allt är gemensamt för att man bor ihop???

Hur skulle det se itu om hans 22-åriga son köpt hem 10 öl han ska ha till en fest i helgen och jag snor 5 av dom?

Haha det e exakt vad jag gjorde nu!

Jag blev så jäkla less på en av hans barn som alltid bara tog allt... Så när hon köpt hem energidryck tog jag dom (och gömde dom i skafferiet) när hon gnällde sa sambon bara hade du skrivit namn.. När hon sa nej sa han bara skyll dig själv du tar ju allting annat utan att fråga. Haha.. Det blev bättre med henne efter det I alla fall. Nu har hon flyttat hemifrån men av de som bor hemma är en hopplös... Jag kan gömma saker men nog fan letas det fram.. Är det gömt borde man verkligen begripa att det faktiskt inte är ok att äta... Men det tas allt möjligt... Hittade mina trosor används på golvet nere på toan.. Men faaan underkläder kan man väl I alla fall få ha ifred
  • Anonym (Moa)
    Anonym (anne) skrev 2018-06-20 22:51:26 följande:

Ja, därför, om man lite skämtsamt ska ta ditt förslag om att använda favorittröjan eller favorithandduken, borde hon i stället använda pappans favorittröja. Eller köra iväg honom mittinatten att köpa bindor. Har hans dotter ställt till det så får han reda ut det.

Lite så har jag resonerat med min sambo. Om hans barn stannar uppe länge och råkar väcka mig så väcker jag min sambo som får gå och säga till att skruva ned ljudet. Konstigt nog tog det lång tid innan jag insåg att det är så jag måste göra. Tidigare kunde jag resonera att det räcker ju att jag blir väckt och att det är barnsligt av mig att väcka sambon, men det är det enda som har fungerat. Att berätta efteråt att ditt barn väckte mig igår natt har aldrig hjälpt, det har bara slutat i meningslösa diskussioner. Det enda som har hjälpt är att tydligt tala om att väcker ditt barn mig så väcker jag dig så får du ordna det. Efter det har det blivit mer intressant att se till att barnet lär sig vad hänsyn är.

Så mitt tips är att hitta något sätt att få pappan att känna av resultatet av att hans dotter snor dina bindor och inte berättar att de har tagit slut. Låt det bli hans sak att skaffa bindor till henne så hon inte behöver sno dina och att skaffa bindor till dig, om så mitt i natten ifall dottern har tagit dina sista.

Så gör jag också... Och häromdagen när jag kom hem och möttes av totalt kaos hemma i köket tog jag med mig yngsta ut och satte mig ute tills sambon kom hem.. Jag lagade inte mat i det kaoset.. Jag städar även runt det hans barn lämnar för dom har varit hopplösa... Nu ligger det dom lämnat kvar.. Så nu ser han mer hur mkt dom drar ner och är på dom mer att dom måste städa upp efter sig... Slänger man sin tvätt i tvättkorgen i tvättstugan efter man bytt om tvättar jag/vi när vi tvättar annat kommer man in med en veckas tvätt eller 2 veckors tvätt blir den liggandes och man får göra det själv.
Svar på tråden Tröga vuxna styvbarn