• Anonym (x)

Tröga vuxna styvbarn

Anonym (Bbb) skrev 2018-06-21 17:09:08 följande:

Tänker fan flytta. Orkar inte detta längre! Detta är bara toppen på ett isberg. 

Ny i tråden men med massor av erfarenhet.

Flytta, du kommer inte ångra dig.
  • Anonym (x)
    Anonym (iopå) skrev 2018-06-21 23:03:12 följande:
    Skuldkänslorna tynger mig, om jag släpper min önskan om att vi ska vara en familj så känns det som att jag sviker henne. Hennes mamma har totalt misslyckats med uppfostran och hennes pappa vågar inte säga ifrån av rädsla för mamman. Jo, jag försöker att ha överseende och blunda för prinsessbehandlingen men ibland blir det bara för mycket. Jag ville inte skicka ut honom på att handla för jag var bara så less på att se honom sopa undan efter henne. Jag har sänkt mina förväntningar mer än jag nånsin trodde skulle vara möjligt men blir ständigt besviken typ varje dag.

Nej, jag får tänka om som du säger. Tråkigt men sant.
    Sluta att utplåna dig själv för en bortskämd styvdotter!
  • Anonym (x)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-22 16:25:46 följande:

Men jisses.

Kasta ut idioterna.

Vuxna människor ska bete sig annars är det ut..så kan de försörja sig själva!

Det kan hon inte göra. Hon får helt enkelt flytta själv.
  • Anonym (x)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-23 11:45:40 följande:

Klart att hon kan kasta ut vuxna människor ur hennes boende.

Hon bor där också, hon betalar för hyra mm.

Så jo ge uppsägningstid och så får de dra.

Snicksnack, tror du att sambon skulle gå med på det?
  • Anonym (x)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-23 16:52:55 följande:
    De är vuxna.

Inga småbarn.
    Har inte med saken att göra.
    Jag hade inte slängt ut mina ungar i den åldern för att min sambo "kräver" det. 

Jag har idag en 20-åing boende hemma och en äldre som är utflugen. Men inte för att jag slängde ut honom. Han var 22 när han fick sin första lägenhet efter fyra år i kön. Idag är bostadsbristen så stor att nog inte många under 25 får ett förstahandskontrakt, inte utan kontakter iaf.
Svar på tråden Tröga vuxna styvbarn