• Ess

Tröga vuxna styvbarn

Anonym (iopå) skrev 2018-06-23 13:20:36 följande:
    Den ack så älskvärda mamman (som bonus gör allt för) slängde ut henne första gången när hon var 13-14 år, efter det här hon bott majoriteten av tiden hos oss. Sen hon blev 17 så har hon sovit typ två nätter hos mamman. Bonus är 20 år.
    Det är nog läge för henne att se sig om efter eget nu.
  • Ess
    Anonym (Bbb) skrev 2018-06-28 00:28:16 följande:
    Fast om bio-föräldern vill ha dom kvar och tycker dom beter sig helt normalt,, så kan inte bonus-föräldern kasta ut. Jag = bonusförälder
    Då får jag kasta ut mig själv! Skrikandes
    Det beror ju på vems boendet är, eller om det är gemensamt inskaffat. 

Fast jag hade inte flyttat utan mitt första steg hade varit att dela alla gemensamma kostnader i 4 delar och själv betalt en av dem. Mina privata utgifter hade jag ju själv betalt som tex min bil osv. Men sen hade jag naturligtvis inte lånat ut bilen eller annat som var mitt privata.
    Nu är jag sån som hatar laga mat, så jag hade inte haft några problem att bara göra åt mig själv och skita i resten.

• Ess
    Anonym (Bbb) skrev 2018-06-30 23:53:37 följande:

Jag hade  tjejfest hemma för en vecka sedan,  köpte massa mat och dricka, även alkoholfritt. En oöppnad 10-pack med burkläsk stod kvar på golvet efteråt. När jag skulle ställa bort den idag, så var det en läsk kvar. Dom har alltså brutit upp förpackning och bälgat i sig - utan att fråga. 
    Visst en del här tycker att allt som finns hemma ska delas av alla. Men jag har sagt sååå många gånger innan att man frågar först.  Nu blev jag så arg på hans barn att jag röt till. Då ställer sig sambon upp och skriker till mig "NU RÄCKER DET". Han säger inget till sina barn. 
    Har verkligen ingen lust att göda hans barn och att min ekonomi sinar.

Skrik tillbaks att du fan inte har lust att betala för hans vuxna arbetsföra barn, att antingen betalar de dig för det de tagit annars får han göra det. Sen i fortsättningen så ska de ge fan i dina grejer. 
    Ta allt och lte till när du ändå är uppe i varv. Det är inga småbarn det gäller utan de kan gott få höra att de är snyltare och att du är riktigt jävla trött på dem och vad dig anbelangar kan de hoppa åt helvete.
  • Ess

Nu har vi aldrig haft detta problemet varken med hans tidigare barn, våra egna, eller med oss vuxna. Vi har alltid respekterat andras saker och frågat innan vi tar något. 

När det gäller barn så är det självklart att de får käka mellis osv efter skolan. Men som i ts fall där de är 4 vuxna som delar boende, där anser jag att det är helt andra regler som gäller. Jag tycker att de kan införa att alla köper sin mat och sina snacks.

Alla som anser att det är okej att bara roffa åt sig allt som finns hemma. Tycker ni det är okej att era barn bara lever på glass, eller ni kan inte ha sådant hemma?

• Ess
    modsey skrev 2018-07-01 11:50:43 följande:
    Måste säga att det aldrig varit ett problem hos
    Inte här heller och då har vi ändå inte uppfostrat dem och legat efter dem för att de inte ska ta och länsa rubbet. Alla har besuttit normalt folkvett och inte bara tagit för sig.
    Jag tvivlar på att det funkat speciellt bra om ts styvbarn skulle flytta ihop och dela bostad med en eller flera kompisar. 
Svar på tråden Tröga vuxna styvbarn