Anonym (Bbb) skrev 2018-06-30 23:53:37 följande:
Jag hade tjejfest hemma för en vecka sedan, köpte massa mat och dricka, även alkoholfritt. En oöppnad 10-pack med burkläsk stod kvar på golvet efteråt. När jag skulle ställa bort den idag, så var det en läsk kvar. Dom har alltså brutit upp förpackning och bälgat i sig - utan att fråga.
Visst en del här tycker att allt som finns hemma ska delas av alla. Men jag har sagt sååå många gånger innan att man frågar först. Nu blev jag så arg på hans barn att jag röt till. Då ställer sig sambon upp och skriker till mig "NU RÄCKER DET". Han säger inget till sina barn.
Har verkligen ingen lust att göda hans barn och att min ekonomi sinar.
Ts du behöver säga ifrån. Idag är 1 juli, en perfekt dag att börja ett nytt liv. Från och med idag så betalar alla vuxna sina egna utgifter och 25% av gemensamma kostnader (hyra, el osv). Kan/vill de vuxna barnen inte betala så får deras förälder göra det, inte du. Tar man något som tillhör en annan person så får man ersätta det.
De beter sig illa för att de kan. Deras pappa försvarar deras beteende. Ok, vill han ha det så, så får han betala. Börja med läsken.
Det är inte du som är snål eller ogin. Det är din sambo och hans barn som tar dina grejor utan att fråga och tycker att du ska försörja dem och betala för dem.