• Anonym (Bbb)

Tröga vuxna styvbarn

Anonym (iopå) skrev 2018-06-20 09:07:58 följande:

Idag är jag arg på min vuxna bonus (och maken såklart). Hon jobbar deltid, bor hemma gratis och lyfter inte ett finger för att hjälpa till eller städa undan efter sig själv. Hon bränner sina pengar på skräp och gnäller över hur fattig hon är (eh, 8000 kr på nöjen är väl bra?).

Iallafall, mensen min kom igång igårkväll (syndaflod×2) och när jag ska ta mig en nattbinda sent på kvällen... gissa vad? Jo skitungen har tagit alla!!! Utan att ens säga till. Fy fan vad taskigt. Jag fick en härligt sömnlös natt med massa springturer till toan för att inte nya sängen skulle bli förstörd...

Jäkligt svårt att dela boende med någon man inte fått vara med och uppfostra.

Fy fan, kan man inte tänka på andra än sig själv?
  • Anonym (Bbb)
    Anonym (Katie) skrev 2018-06-20 11:24:15 följande:

Jag håller med om att man frågar innan man tar av andras, samtidigt hur ska dom veta att en kaka som står på avsvalning inte är hushållets utan just privat.
    Här gäller det att vara pragmatisk och göra det som funkar.
    Tycker det är skitbra att du skriver lappar, det verkar ju funka också, så fortsätt med det. 
    När barnen var små och bodde hemma så hade vi regeln att all mat var hushållets som alla fick ta av.
    Var något privat fick man säga det och då rörde ingen annan just det. 

Men ingen vettig person står väl och bakar en hel kaka och tycker "ja visst denna kan två av ungarna sno åt sig direkt, vi behöver inte dela till de andra två barnen? och jag behöver ingen, helt ok att den försvinner i ett nafs"
    Alltså vuxna barn fattar väl att en kaka som någon annan bakat, är inte till för EN VUXEN SNORUNGE TILL TONÅRING??? Då är man TRÖG - och det är fan inte elakt. Det som är elakt är tonåringen som inte tänker på andra!!!
  • Anonym (Bbb)

Tänker fan flytta. Orkar inte detta längre! Detta är bara toppen på ett isberg. 

• Anonym (Bbb)
    Anonym (anne) skrev 2018-06-21 19:52:31 följande:
    Nej, har ni inga gemensamma barn så är det nog dumt att utsätta sig mer för dessa respektlösa människor. 
    Det där med att baka biskvier, det är att kasta pärlor till svin tänker jag. De har ju ingen aning om vad bakning innebär. Du kunde ha rört ihop lite socker, smör och kakao och ställt fram i en skål åt dom, det hade vart sak samma för dom tror jag. 
    OMG haha huvet på spiken. Lagar jag hemmagjorda köttbullar säger dom inte oj vad gott, utan tycker deras pappa skulle "laga" mamma scans istället. Verkligen pärlor för ..... sv-in... 
  • Anonym (Bbb)
    Anonym (x) skrev 2018-06-21 19:58:32 följande:
    Ny i tråden men med massor av erfarenhet.

Flytta, du kommer inte ångra dig.
    E det så?.. 
  • Anonym (Bbb)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-22 16:25:46 följande:

Men jisses.

Kasta ut idioterna.

Vuxna människor ska bete sig annars är det ut..så kan de försörja sig själva!

Fast om bio-föräldern vill ha dom kvar och tycker dom beter sig helt normalt,, så kan inte bonus-föräldern kasta ut. Jag = bonusförälder
    Då får jag kasta ut mig själv! Skrikandes
  • Anonym (Bbb)
    Anonym (iopå) skrev 2018-06-22 12:51:09 följande:
    Vi har backat och gett henne sitt space i några år nu. Samtidigt som vi i vardagen pratat mycket och eget ansvar, ekonomi, vikten av studier/jobb. Jag är stolt över att hon kommit så långt i utvecklingen som hon har, att hon tex har jobb. Nu är nästa steg för henne att stå på egna ben, hoppas det blir snart för allas skull.
    iopå - du har stulit min tråd Cool hehe
  • Anonym (Bbb)

Jag hade  tjejfest hemma för en vecka sedan,  köpte massa mat och dricka, även alkoholfritt. En oöppnad 10-pack med burkläsk stod kvar på golvet efteråt. När jag skulle ställa bort den idag, så var det en läsk kvar. Dom har alltså brutit upp förpackning och bälgat i sig - utan att fråga. 
    Visst en del här tycker att allt som finns hemma ska delas av alla. Men jag har sagt sååå många gånger innan att man frågar först.  Nu blev jag så arg på hans barn att jag röt till. Då ställer sig sambon upp och skriker till mig "NU RÄCKER DET". Han säger inget till sina barn. 
    Har verkligen ingen lust att göda hans barn och att min ekonomi sinar.

• Anonym (Bbb)
    Anonym (Qw) skrev 2018-07-01 13:42:01 följande:

Ts du behöver säga ifrån. Idag är 1 juli, en perfekt dag att börja ett nytt liv. Från och med idag så betalar alla vuxna sina egna utgifter och 25% av gemensamma kostnader (hyra, el osv). Kan/vill de vuxna barnen inte betala så får deras förälder göra det, inte du. Tar man något som tillhör en annan person så får man ersätta det.

De beter sig illa för att de kan. Deras pappa försvarar deras beteende. Ok, vill han ha det så, så får han betala. Börja med läsken.

Det är inte du som är snål eller ogin. Det är din sambo och hans barn som tar dina grejor utan att fråga och tycker att du ska försörja dem och betala för dem.

Amen på den!
  • Anonym (Bbb)
    Anonym (Li) skrev 2018-07-01 13:54:01 följande:

Jag hade glatt tagit för mig utav deras grejer varje gång de kom hem med något, till exempel godis chips eller alkohol, sådant som killar i 20 års åldern köper hem. Slukat så mycket jag orkar bara för att. Sedan leka dum när de blivit tjuriga.

Exakt! Nu får de fan va nog!
  • Anonym (Bbb)
    Zaxika skrev 2018-07-02 00:09:39 följande:

Tycker det känns jättesvårt att råda i det här. Låter som att detta är påväg att avsluta er relation?

Eller så är det ett svepskäl för att jag är förbannat tröttpå vårt liv!?

Han åkte upp köpte nya läsk idag, sambon alltså.

Hans barn klarade sig igen
  • Anonym (Bbb)
    Nymphaea skrev 2018-07-20 00:54:46 följande:

Hur har det gått, TS?

Våra värderingar är sååå olika att jag mer och mer funderar på att bo själv

Detta äter upp vår relation. BLAND ANNAT.
  • Anonym (Bbb)
    Anonym (H) skrev 2018-08-29 16:27:45 följande:

?E vi bortbjudna alla, och värden gjort lax, så kan min sambos barn ta för sig två bitar direkt för att dom är hungriga. Och värden hade lagat varsin laxfile... ?

Vad har ni gjort då? Har vissa ätit bara tillbehör ?

Då har min sambo avstått från laxen
Svar på tråden Tröga vuxna styvbarn