• hipste­rpappa­n
    Äldre 20 Jun 08:00
    10602 visningar
    10 svar
    10
    10602

    Sarha ammar sin 4-åriga dotter är det barnmisshandel eller ok?

    Själv säger Sarah att det har en lugnande effekt på dottern men hur normalt är det och bör hon förbjudas att fortsätta?

    expressen.se/nyheter/sarah-32-darfor-ammar-jag-min-4-ariga-dotter/

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sarha ammar sin 4-åriga dotter är det barnmisshandel eller ok?
  • Äldre 20 Jun 08:05
    #1

    Du har för få alternativ.

    Jag tycker det är knepigt med folk som ammar så sent och det finns de som gör det senare. Men ser ingen anledning att anmäla dem

  • Anonym (vad är du ute efter?­)
    Äldre 20 Jun 08:07
    #2

    Jag undrar vart du vill komma med en sådan TS? Du är man, varför ger du dig på en mamma som ammar?

    De flesta av oss skulle inte amma så länge som i artikeln men det är verkligen inget man kan förbjuda, som du skriver i din TS. Hur är det barnmisshandel? (du menar att jämställa det med att slå ett barn eller att utöva psykiskt våld på ett barn?)

    Det faller utanför normen att amma så länge, ja, och det är säkert inte mycket näring kvar i mjölken men att gå så långt som att säga att det är barnmisshandel är väl att gå för långt tycker jag

    Kvinnor i många lägen kan inte göra rätt hur de än gör: ammar man inte så är man en "dålig" mamma och man får skäll för det, ammar man för länge- så får man skäll för det. Föder man via kejsarsnitt har man enligt vissa inte "fött på riktigt" och så får man skäll för det trots att det kanske inte fanns ett val.
    Har man sex med många män, ja då är man en slampa men samtidigt uppskattar många män en självständig kvinna. De flesta män vill att kvinnor ska ha en egen inkomst och stå på egna ben men nåde henne om hon tjänar MER än sin man (som säger sig vara för jämställdhet men sen visst inte är det ändå) osv, osv. 
    Varför så många åsikter om vad kvinnor gör och inte gör?

    För att återgå till mamman i artikeln får man väl se på helheten: hur har barnet det för övrigt? Är det en mamma som knyter barnet så hårt till sig så att det är ett ängsligt barn som inte vågar något utan mamma? Då är det kanske så att mamman behöver få lite föräldrastöd men är barnet ett tryggt, lugnt och självständigt barn kan man låta familjen vara! 

  • Anonym (M-amm­a)
    Äldre 21 Jun 14:19
    #3

    Det är ok att amma så länge både mamma och barn vill. Ammade mitt barn i drygt 5 år 7 mån.

  • Äldre 21 Jun 18:48
    #4

    Det är ingen häpnadsväckande amningstid globalt och historiskt sett. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (A)
    Äldre 21 Jun 18:50
    #5

    Det är väl ingen som kan tvinga henne till någonting? Hennes val och om dottern vill amma så får hon väl det.. Dock tycker JAG att det är fel, men det är ju inget jag ska lägga mig i?

  • Anonym (A)
    Äldre 21 Jun 18:50
    #5

    Det är väl ingen som kan tvinga henne till någonting? Hennes val och om dottern vill amma så får hon väl det.. Dock tycker JAG att det är fel, men det är ju inget jag ska lägga mig i?

  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 21 Jun 18:52
    #6

    Vart går gränsen?4-åring,7-åring,9 åring?Behöver barn verkligen ammas när det finns mat ?

  • Anonym (M)
    Äldre 21 Jun 22:52
    #7

    Med tanke på att de flesta människor dricker bröstmjölk från kor i vuxen ålder är det väl inga konstigheter med att en fyraåring dricker bröstmjölk från sin mamma.

  • Anonym (M)
    Äldre 21 Jun 22:54
    #8
    Anonym (Sandra) skrev 2018-06-21 18:52:22 följande:

    Vart går gränsen?4-åring,7-åring,9 åring?Behöver barn verkligen ammas när det finns mat ?


    Behöver du verkligen bröstmjölk från djur när det finns calciumrik mat?
  • Anonym (Jadd)
    Äldre 21 Jun 22:55
    #9

    Fyra år börjar bli ganska sjukt, går det längre och barnet kommer upp i åldern då den kommer ha minnen av detta så är det bara fel. Tror mamman har svårt att släppa den enda identiteten hon haft i sitt liv, nämligen som mamma.

  • Äldre 22 Jun 03:10
    #10
    +1
    Anonym (Jadd) skrev 2018-06-21 22:55:49 följande:

    Fyra år börjar bli ganska sjukt, går det längre och barnet kommer upp i åldern då den kommer ha minnen av detta så är det bara fel. Tror mamman har svårt att släppa den enda identiteten hon haft i sitt liv, nämligen som mamma.


    Varför är det fel om ett barn har minnen av att bli ammad? Det är väl jättefina minnen. Vet många som ammat sina 4 åringar. Låter som att du har en väldigt negativ inställning till amning.
Svar på tråden Sarha ammar sin 4-åriga dotter är det barnmisshandel eller ok?