Fan. Jag skrev världens längsta svar (och på mobilen) och allt raderades. Sammanfattningsvis är Kanarieöarna de vackraste ställena på jorden och jag har varit nästan överallt - haha. Om du har tid ska du utforska de västra öarna, man kan ta färja från både Gran Canaria och Teneriffa till Las Palmas (bästa ön), La Gomera och El Hierro.
Bo ska du göra på hostell som ensamresenär! Kolla Hostelworld och Hostelbookers. Finns fantastiska mönniskor som reser ensamma runt Kanarieöarna. Gå till segelbåtshamnarna och hör runt om du kan åka med på någon. Bästa sättet att njuta av öarna. Bil är inte nödvändigt buss är billigt och kul. Finns massa underbar vandring, om möjligt ta med tält och sovsäck och alternativt stormkök. Gympaskor och ryggsäck ska du ha, rullväska är för tråkmånsar som inte vill något. Kolla workaway.info för utbyte kost och logi på intressanta ställen mot att du hjälper din värd ett par timmar per dag.
Drick massa barraquitos! Det är espresso med kondenserad mjölk, likör 43, vanlig mjölk, kanel och citronskal. Billiga och läty att bli lullig på efter ett par stycken.
Måste på Gran Canaria är att bo ett par nätter i Puerto Mogan, finns ett toppenhostel där.
Ha det BÄST, våga ha roligt och tänka utanför lådan och du kommer trollbindas av Kanarieöarna! Jag luffade runt där i 4 månader och älskade varje minut :) Att lifta på vägarna går också bra, speciellt de mindre öarna där det är standard även för lokalbefolkningen.