Olyckligt kär i ex/bästa vän
Hej! Jag behöver verkligen er hjälp.
Jag är en tjej på 23 år som är väldigt olyckligt kär i en annan tjej som också är mitt ex och min bästa vän. Jag ska berätta hur det ligger till.
Jag och den här tjejen var bästa vänner i 2-3 år innan vi blev kära och blev tillsammans. Aldrig känt sådant starkt band med någon förut. Vi flyttade ihop med varandra efter ca 2 år och vi var överlyckliga. Men sen kom dagen då hon berättade att hon inte hade några känslor för mig längre och att hon även hade fått känslor för någon annan. Detta kom som en chock för mig och det kändes som att allt gick så fort och att jag inte riktigt fick någon chans att kämpa för oss.
Idag är det ca ett halvår sedan vi gjorde slut. Vi är bra vänner men som sagt är jg fortfarandeväldigt kär i henne. Hon är inte tillsammans med den här andra personen då den personen inte ville ha ett förhållande. Men jag vet att de skriver till varandra och träffas då och då. (Vilket gör mig väldigt svartsjuk).
Men det känns som att hon känner något för mig. När vi träffas vill hon ibland mysa och bli om hållen när vi t.ex. kollar på en film, sist vi träffades pussade hon mig på munnen, hon skämtar retsamt om att jag är sååå kär i henne och hon brukar säga att jag är snygg. Så allt detta gör så att jag tror att hon känner något litet för mig, men kanske inte tillräckligt ännu? (Dock vågar jag inte hoppas på att det ska bli något).
Så då har vi allt detta. Men så finns ju den här personen som hon skriver med och träffar då och då, personen hon hade känslor för när hon gjorde slut med mig, personen jag är väldigt svartsjuk på. Jag frågade rakt ut om det var något mellan dem och hon sa nej men att hon inte vet vad hon känner för personen och att hon inte vet vad hon känner för någon, inte ens vad hon känner för sig själv.
Förlåt för långt inlägg.
Är det någon som känner igen sig i något liknande?
Är det någon som har tips på hur man tyglar sin svartsjuka?
Det är en fruktansvärt obehaglig känsla som är helt onödigt eftersom att det känns som att jag ändå inte kan kontrollera situationen.
SNÄLLA SVARA
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-20 15:53
Kändes förövrigt mycket bra att få skriva av sig lite, kanske är det ett bra knep att tygla svartsjuka och negativa tankar?