Inlägg från: Anonym (Ivf Falun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ivf Falun)

Flertal missfall efter IVF

Hej!

Har du fått nån utredning? Du har rätt att få det efter 3missfall.

• Anonym (Ivf Falun)
    Carro891 skrev 2018-06-21 14:11:13 följande:

Hejsan!

Nej det har jag inte fått, men gäller det även om man håller på med ivf?

Ja absolut! Det spelar ingen roll om man blir gravid sängvägen, med letrozol, ivf eller äggdonation. Ni har rätt till gratis utredning efter 3 missfall eller fler. Ring på måndag och kräv utredning så ni kan få hjälp. <3
  • Anonym (Ivf Falun)

Det de brukar kolla är en massa blodprover. Kromosomprover på er båda och koagulerings prover. Verkar som resten skiljer sig vart man bor i landet. Hormonprover och sköldkörteln men det borde de redan sett att de är ok innan ivf. Vaginalt ultraljud kollar de också men det har du ju hunnit göra mängder av i samband med ivf.

Mig är det inget fel på enligt utredning men jag ska testa ivf i Falun istället med imundämpande behandling. Intralipider, kortison och fragmin och hoppas det går vägen. Många som fått hjälp vid upprepade missfall vid ivf i Falun.

• Anonym (Ivf Falun)
    Carro891 skrev 2018-06-21 17:33:36 följande:

Okej, då har jag lite mer koll :) vi går på ivf Falun och har fått dropp osv för immunförsvaret. Men som sagt får se va de säger. Hoppas det går vägen för dig!

Va bra du går där! Kolla vi som snart är gravida efter utredning i Aten tråden. En hel hög med tjejer som utretts och fått en skräddarsydd behandling i Athen och sen äntligen fått barn. Eller så har de gjort hysto där eller upptäckt infektioner och behandlat som man inte kan kolla via prover.

Tack snälla! Vi testar Falun och funkar inte det så söker vi hjälp i Athen.
Svar på tråden Flertal missfall efter IVF