Inlägg från: Anonym (Mammor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mammor)

Bli kallad mamma,viktigt?

Nej barn ska aldrig kalla bonusmamman för mamma OM biomamman finns i barnets liv!

Det är aldrig okej eftersom bonusmamman kan försvinna när som helst, MAMMA finns alltid kvar. Bonusmamma har inte burit eller fött barnet, det har MAMMAN gjort.

Mitt barn har aldrig haft nån pappa i sitt liv och har därav ibland kallat styvpappa för pappa. Vårt förhållande är slut sedan ett par år men styvpappan finns kvar!

• Anonym (Mammor)
    Anonym (Barnet) skrev 2018-06-22 11:11:14 följande:

Typisk osäker egomamma. Man blir inte "mamma" på riktigt för att man burit och fött barnet. Lika lite som om man blir "pappa" på riktigt genom spermiedonation.

Okej, så om man blivit gravid, burit barnet, fött det och tar hand om det så är man inte mamma på riktigt?

När i h-vete är man då mamma? När man hittar en man som har ungar med NÅGON ANNAN är man då mamma på riktigt enligt dig?

Jösses alltså....vissa människor är inte kloka....
  • Anonym (Mammor)
    Anonym (mmm) skrev 2018-06-22 11:16:07 följande:

ja du får förlåta men du låter så "hatisk" i frågan? Nog kan du inse att det finns otaliga människor som är utmärkta med sina bonusbarn? Sen om de kallar dem mamma/pappa eller inte, det är liksom inte upp till dig 

Innan jag började läsa på familjeliv hade jag ingen aning om att det finns så många vidriga styvmorsor.

Jag vet att det finns underbara bonusmammor också eftersom jag är en av dem.

Men jag att mitt barn har sluppit bonusmammor i sitt liv
  • Anonym (Mammor)
    Anonym (Barnet) skrev 2018-06-22 11:17:30 följande:

Du skrev inte "tagit hand om barnet" - du skrev bara "burit och fött barnet" och det var det jag reagerade på.

En del mammor drar just så stora hästar på att de just varit gravida och ingenting annat. Det i sig gör en inte till mamma.

Läs igen. För det var precis vad jag skrev!!
Svar på tråden Bli kallad mamma,viktigt?