• Sosarora

IVF - ruvar med testdag i Juli

Ruvar för första gången. Hade ett FET igår med en 6-dagars blasto i stimulerad cykel. Så äter progynon (östrogen) och tar lutinus (progesteron).

Har testdag 3 juli 2018.

Några fler IVF?are med testdag i juli som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF - ruvar med testdag i Juli
  • Marcellan

Testdag 4 juli med 2 dagars. Hur känns det för dig? Jag har mycket känningar av Lutinus...

• Sosarora

jag tog ju Lutinus i 6 dagar innan FET och kände inte så mkt av det. Kände att jag blev lite öm inne i livmodern men inget anmärkningsvärt. Tror dessutom att det mesta ömma var från progynonet jag ätit i nästan tre veckor innan FET?et. Idag Ruvardag 2 och igår började det spänna ordentligt. Tom ont i svanken. Antingen har det fäst sig eller så har det bara tagit så här många dagar för medicinerna att börja kännas.

Har ju varit gravid två gånger innan. Naturligt och missfall båda gångerna. Då spände det på exakt samma sätt, men inte förrän efter jag plussat på ÄL + 11. Därför lutar det nog mest åt att det är medicinerna jag känner.

Fick Ifs en temphöjning på 0,2 i morse och det är mkt! Och bådar gott!

Hur går det för dig? Tänker du vänta till testdag med att testa?

• Marcellan

Svårt att veta hur jag ska göra och har inget att jämföra med när det gäller symptom. Hade ordentlig yrsel första dagen annars är det mest brösten som sväller och ländryggen som jag blir trött i. Vissa dagar har jag haft typ som mensvärk, ibland ganska kraftig. Men oftast inte. Flytningarna är man lite less på....

• Emgr91

Hejsan, vi gjorde FET 15/6 m 5dagars :) i naturlig cykel, dock ovitrell för att återföring inte skulle krocka m helg! Så nu får min fru ta lutinus morgon+kväll... så svårt att veta om det är lutinus, pms eller gravid som spökar... testdag 1/7!:) men BIM imorgon eller måndag :) vi är i ett lesbiskt förhållande så har två inseminationer, en ivf(tidigt missfall) en misslyckad FET och så nuvarande FET i bagaget :) kul all följas!

• Sosarora
    Emgr91 skrev 2018-06-23 21:31:09 följande:

Hejsan, vi gjorde FET 15/6 m 5dagars :) i naturlig cykel, dock ovitrell för att återföring inte skulle krocka m helg! Så nu får min fru ta lutinus morgon+kväll... så svårt att veta om det är lutinus, pms eller gravid som spökar... testdag 1/7!:) men BIM imorgon eller måndag :) vi är i ett lesbiskt förhållande så har två inseminationer, en ivf(tidigt missfall) en misslyckad FET och så nuvarande FET i bagaget :) kul all följas!

Så spännande! Då är ovitrellen ute ur hennes kropp imon va? Eller övermon? Tänker ni tjuvtesta eller väntar ni till testdag?

Vad för symptom har hon nu? Som ni inte vet om de är lutinus eller gravid? :)
  • Sosarora
    Marcellan skrev 2018-06-23 13:59:19 följande:

Inte bestämt mig när det gäller tester :)

Klarar man hålla sig så är det ju bra :) jag börjar testa imon! Fast ganska säker på att det är negativt då. Tror för tidigt.
  • Marcellan

Tyvärr fått lite blod idag. Eller rosa var det mer. Fast det kändes lite som att jag skadade mig lite när jag satte in tabletten igår. Typ som att jag fick ett litet skrapsår. Vet inte om jag inbillade mig. Men allt som ens påminner om blod är ju skrämmande fastän man vet att det kan vara mindre blödningar utan att det är nån fara. Det så läkaren vid insättning i alla fall. Ska ringa dem imorm och höra.

• Marcellan
    Emgr91 skrev 2018-06-23 21:31:09 följande:

Visst är det svårt att veta, man blir ju tokig av att tyda signalerna... Kommer ni att tjuvtesta eller hur känns det?
  • Emgr91

Vi kommer nog försöka hålla oss, min fru är som en klocka... så har det inte tagit känns det som vi vet imorrn då hon borde börja blöda då... med lutinusx3 tidigare har mensen ändå brutit igenom... börjar hon blöda gör vi gravtest dan efter för att slippa dra ut på det...

symtomen är värk/hugg i livmodern sista tre dagarna, ibland ömma bröst och tidigare i veckan illamående... och så är hon ju sjukt svullen;) hon är lika tjock som mig som väger 15kg mer ;p hehe

Svar på tråden IVF - ruvar med testdag i Juli