Inlägg från: Soso94 |Visa alla inlägg
  • Soso94

Hur snabbt tog ni körkortet?

Hej!

Vill någon dela med sig sitt körkorts erfarenhet?

Hur snabbt tog ni den? Vad var svårast? Hur ska man studera till teorin på bästa sätt? Hur mycket kostade det? Ja ni vet allt som behövs för att ta körkortet :D

Jag vill nämnligen börja snart och är lite nervös att inte klara mig :/

• Svar på tråden Hur snabbt tog ni körkortet?
  • Soso94
    Studentpappa skrev 2018-06-22 17:36:02 följande:

Jag minns inte men det var inte särskilt svårt, jag började övningsköra direkt när jag var sexton. Kan man inte köra är det givetvis värre, jag körde oftast några mil dagligen, körde alltid då vi skulle någonstans. Jag fyller år i slutet av november och mitt körkort är utfärdat mitten av december.

Jag har inte övningkört så mycket. Så jag är inte så van bakom ratten:/
  • Soso94
    Fjäril kär skrev 2018-06-22 17:47:16 följande:

Tog körkort vid 30 års åldern, då flyttade jag till norrland och behövde bil för att ta mig till jobbet.

Det tog ca 8 månader från start till mål, kostade 18.000 inkluderat allt. Tog teorin på första försöket och klarade uppkörning på andra. Tyckte det inte var svårt alls, snarare roligt!

Varför tog det så långt tid? Jag hade tänkt mig att det skulle behöva 2-3 månader. Är det möjligt tror ni? 18000kr är lagom. Körde du med trafikskola?
  • Soso94
    LindaLo skrev 2018-06-22 18:15:55 följande:

Det tog 3 veckor (intensivkurs) Kostade 18.000- 20.000,minns inte exakt. Svårast var teorin.men det var skönt att allt sköts elektroniskt vilket gör att man kan plugga var som helst.

Klarade du från första försöket?
Svar på tråden Hur snabbt tog ni körkortet?