• Ereya

BIM 1-15/7, här samlas vi!

Hej hej! Gör en ny tråd då det inte är så himla kul att hoppa in i en med 400 inlägg. Här är alla välkomna med BIM runtikring 1-15/7! Såklart även andra, tidigare som senare BIM.

Jag kör med rosenrot pga styrketräning och knappt märkbar ägglossning och denna månad hade jag VÄRLDENS tydligaste ägglossning 21-22/6! Kunde "bygga broar" till Finland i princip Hade sex den 19 och den 20:nde så nu håller jag mina egna tummar hårt!

• Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!
  • Längtansblåblomma
    Jevi87 skrev 2018-06-30 19:32:57 följande:

Här dök mensen upp idag, 2 dagar tidigare än tänkt. Så jäkla tråkigt trots att jag var inställd på att det inte skulle vara ngt denna månad. Nästa ÄL kmr vara när sambon är bortrest så då är det kört... jättekul att vänta hur länge som helst till nästa försök...

Lycka till ni andra, hoppas ni får ett plus! :)

Åh så tråkigt:(vet precis hur det känns. Jag kände mig jätte deppig förra månaden när mensen kom, även om jag gjort ett negativt test dagarna innan och var inställd på att det inte skulle bli nåt.. Hoppet är ju ändå det sista man har, och när det blir så defenitivt rasar världen för ett tag. Min sambo är också bortrest en del i sitt jobb, så blir det inget denna ggn heller får vi göra ett uppehåll på typ 8(evighets!!)veckor till nästa försök i augusti, Såååå segt! :/

önskar dig bättre lycka nästa gång<3
  • Periksson90

Hejsan! Hoppar in här, har BIM 4 Juli. Första ordentliga försöket till att få ett syskon till dottern född april -17.

Har en del symtom men vet inte riktigt om de är på riktigt eller om de är lite skengravid x) sen igår (ÄL+9/10) har jag haft illamående vågor, viss känslighet för lukter, värmeböljor, molvärk i både magen och ländryggen. Innan dess hade jag molvärk och diffusa symtom, hade även molvärk från äl till mens förra månaden när vi inte skyddade oss och fick då mens.. vågar alltså inte riktigt lita på kroppens symtom denna månad.

Tänkte testa på tisdag 3 juli, är borta hos kompisar just nu till måndag så kan distrahera tankarna lite tack och lov :)

• Ereya

Testade idag, kunde inte hålla mig. ÄL+10, BIM-5. Det var inte helt blankt men så supersvagt så det ibland inte ens gick att se. Nu håller jag ut till tisdag och testar igen, och om det inte visar nåt så på fredag, dagen innan beräknad mens :)

• Esme08
    Ereya skrev 2018-07-01 09:57:32 följande:

Testade idag, kunde inte hålla mig. ÄL+10, BIM-5. Det var inte helt blankt men så supersvagt så det ibland inte ens gick att se. Nu håller jag ut till tisdag och testar igen, och om det inte visar nåt så på fredag, dagen innan beräknad mens :)

Åååh va sjukt spännande!!! <3

Här sitter man bara o väntar på att mensen ska komma igång.. känns som den kom för en stund sen men va bara vattnig flygning.. skumt brukar nog inte ha dt på bim men kroppen är ju tydligen lite olika varenda gång.. kommer säkert igång i em.. räknar knappt med annat längre
  • MammaKA

Denna väntan är så jobbig, speciellt när man är ledig. Och idag känns det verkligen som att mensen kan komma när som helst. Trist. Kom och gå så vi kan försöka igen! Haha.

Har ni semester än? Jag jobbar en vecka till.

• Ereya
    Esme08 skrev 2018-07-01 10:24:03 följande:

Åååh va sjukt spännande!!! <3

Här sitter man bara o väntar på att mensen ska komma igång.. känns som den kom för en stund sen men va bara vattnig flygning.. skumt brukar nog inte ha dt på bim men kroppen är ju tydligen lite olika varenda gång.. kommer säkert igång i em.. räknar knappt med annat längre

Jaaa, nu blir jag ju ännu mer taggad inför nästa vecka!

Men du, min mammas första symptom med mig var att hon kände att "Uh oh, nu fick jag mens" hela tiden men när hon gick på toa så var det inte alls mens. Så hoppet lever ju definitivt för dig!!! <3
    MammaKA skrev 2018-07-01 11:41:08 följande:

Denna väntan är så jobbig, speciellt när man är ledig. Och idag känns det verkligen som att mensen kan komma när som helst. Trist. Kom och gå så vi kan försöka igen! Haha.

Har ni semester än? Jag jobbar en vecka till.

Kolla vad jag skrev ovan, att man tror att man precis ska få mens är ett rätt schysst graviditetstecken ;) håller tummarna för dig!

Och här har vi en som INTE har nån semester i sommar, började precis på ett nytt jobb så jag tar inte ut någon i år, haha. Det är ok. Har fem minuter till jobbet, kan cykla hem varje lunchrast och har nära både till strand och stadskärnan. Så nog hinner jag njuta också :)
  • MammaKA
    Ereya skrev 2018-07-01 12:00:30 följande:

Men du, min mammas första symptom med mig var att hon kände att "Uh oh, nu fick jag mens" hela tiden men när hon gick på toa så var det inte alls mens. Så hoppet lever ju definitivt för dig!!! <3Kolla vad jag skrev ovan, att man tror att man precis ska få mens är ett rätt schysst graviditetstecken ;) håller tummarna för dig!

Och här har vi en som INTE har nån semester i sommar, började precis på ett nytt jobb så jag tar inte ut någon i år, haha. Det är ok. Har fem minuter till jobbet, kan cykla hem varje lunchrast och har nära både till strand och stadskärnan. Så nog hinner jag njuta också :)

Såg att det är spännande för dig! Hoppas hoppas!

Ja jag kände så första gången också men jag vågar inte riktigt hoppas på att det är så nu.

Okej, det låter ju bra i alla fall.
  • Jevi87
    MammaKA skrev 2018-06-30 19:42:12 följande:

Så tråkigt! Hoppas tiden går fort för dig, oftast har den gjort det när man ser bakåt.

Jag är på BIM-2 idag, gjorde ett test som var negativt. Hoppas att det var för tidigt, provar igen efter BIM.

Ja så jäkla tråkigt. Och det värsta är att man känner efter så mkt så man har ju varenda graviditetssympton så man får ju lite hopp innan. Men det är bara ladda om. Och nästa gång ska jag försöka att inte tänka på det för mkt och ?leta? massa symptom. Och som du säger, när man blickar bakåt så har ju tiden ändå gått fort fast att man inte tycker det just nu.

Åh va tråkigt, men som sagt det kanske var för tidigt, vissa ger ju inte utslag förens dom passerat BIM. Håller tummarna för dig att det är så!
  • Esme08
    Ereya skrev 2018-07-01 12:00:30 följande:

Men du, min mammas första symptom med mig var att hon kände att "Uh oh, nu fick jag mens" hela tiden men när hon gick på toa så var det inte alls mens. Så hoppet lever ju definitivt för dig!!! <3Kolla vad jag skrev ovan, att man tror att man precis ska få mens är ett rätt schysst graviditetstecken ;) håller tummarna för dig!

Ja men förstår dt måste pirra ordentligt!! Hoppas dagarna går snabbt för dig nu!!

Vågar inte riktigt hoppas på ngt faktiskt utan väntar snällt på tanten så kommer hon inte blir dt nog en chock haha men bättre dt än att bli besviken.. vilket jag ändå kommer bli när men försöker intala mig iaf!! :)
  • Jevi87
    Längtansblåblomma skrev 2018-07-01 08:58:53 följande:

Åh så tråkigt:(vet precis hur det känns. Jag kände mig jätte deppig förra månaden när mensen kom, även om jag gjort ett negativt test dagarna innan och var inställd på att det inte skulle bli nåt.. Hoppet är ju ändå det sista man har, och när det blir så defenitivt rasar världen för ett tag. Min sambo är också bortrest en del i sitt jobb, så blir det inget denna ggn heller får vi göra ett uppehåll på typ 8(evighets!!)veckor till nästa försök i augusti, Såååå segt! :/

önskar dig bättre lycka nästa gång<3

Mm jag vet, man hoppas ju in i det sista, trots att man känner att mensen är på g. Man går ju under helt för ett tag. Men man får tvinga sig själv att börja peppa inför nästa försök istället och hoppas på bättre lycka då! Den här mensen har varit förjäklig också bara för det. Jag har endometrios och inatt låg jag vaken i flera timmar med smärta som gjorde att jag fick springa upp och spy och nästan svimmade. Då blir man ju extra irriterad att den kom. Det skulle vara sååå skönt att få slippa mensen på ett tag! :)

Det är ju sjukt segt när männen måste vara bortresta. Man vill ju så gärna få till ett försök varje gång. Och man blir så irriterad och nere av vetskapen av att man måste hoppa över ett försök. Förstår dig att det känns som en evighet. Vårt nästa försök blir också i Augusti känns som det är såååå långt bort!

Tack detsamma! Nu håller vi tummarna för att det lyckas bättre för oss båda i Augusti! :)
Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!