• Anonym (hemlängtan)

    Längtan om en flytt men hindret är att det finns bonusbarn

    Jag fattade hit där jag bor nu för över 10 år sedan och har ju mer tiden gått börjat längta mer och mer "hem". 
    Blev inte bättre efter jag fick biologiska barn.
    Enda är att sambon har två barn sedan ett tidigare förhållande men dom har successivt varit mer hos deras mamma och nu har dom inte varit här på flera månader. Och dom säger att det är jag som är problemet.

    Hur länge "sitter man fast" ? Känner att vi lika gärna kan flytta snart då dom ändå inte vill vara hos oss.

  • Svar på tråden Längtan om en flytt men hindret är att det finns bonusbarn
  • Kusin Krakel

    Du "sitter väl fast" så länge som du vill bo med din man och så länge som han vill bo i samma stad som sina barn.

  • Anonym (kfhx)

    Oavsett vart ni bor kommer han alltid vara deras pappa och därmed följer en del förpliktelser och tillfällen med umgänge. Era barn är deras halvsyskon.

    Flyttar ni längre bort finns risk/chans att deras närvaro blir mer schemalagd.

    Om du är problemet - lös det istället.

  • OlgaElvira

    Oavsett vad bonusbarnen just nu vill så ligger det på pappan att se till att hålla relationen vid liv. Även om de inte vill bo med honom så måste han se till att regelbundet träffa dem. Det ställer till problem för dig när situationen är som den är. Men alla problem går inte att lösa så att alla blir nöjda, det blir ofta någon som förlorar här. Frågan är om det ska vara du eller bonusbarnen. Hur gamla är de? När de gått ut gymnasiet så bör det vara ok att flytta till din hemort. Kan du vänta så länge? Vad vill pappan?

  • Anonym (hemlängtan)
    Anonym (kfhx) skrev 2018-06-22 20:59:14 följande:

    Oavsett vart ni bor kommer han alltid vara deras pappa och därmed följer en del förpliktelser och tillfällen med umgänge. Era barn är deras halvsyskon.

    Flyttar ni längre bort finns risk/chans att deras närvaro blir mer schemalagd.

    Om du är problemet - lös det istället.


    Bonusbarnen skiter i mina barn, har inte träffas på snart 3 månader. 

    Går inte och lösa 
  • Anonym (hemlängtan)
    OlgaElvira skrev 2018-06-22 21:01:49 följande:

    Oavsett vad bonusbarnen just nu vill så ligger det på pappan att se till att hålla relationen vid liv. Även om de inte vill bo med honom så måste han se till att regelbundet träffa dem. Det ställer till problem för dig när situationen är som den är. Men alla problem går inte att lösa så att alla blir nöjda, det blir ofta någon som förlorar här. Frågan är om det ska vara du eller bonusbarnen. Hur gamla är de? När de gått ut gymnasiet så bör det vara ok att flytta till din hemort. Kan du vänta så länge? Vad vill pappan?


    Jag håller helt med att sambon måste hålla relationen i liv men när han inte gör det då? Jag kan inte göra det åt honom. 

    Dom är i tonåren. Sambon vill flytta 
  • Kusin Krakel
    Anonym (hemlängtan) skrev 2018-06-22 21:04:03 följande:

    Jag håller helt med att sambon måste hålla relationen i liv men när han inte gör det då? Jag kan inte göra det åt honom. 

    Dom är i tonåren. Sambon vill flytta 


    Då förstår jag inte vad frågan gäller. Om ni båda vill och anser det ok att flytta är du väl inte fast på någpt sätt. Vuxna mäniskor får flytta som de vill.
  • Anonym (A)

    Det här skulle du tänkt på innan du valde en man med barn, och dessutom skaffade barn med honom. Nu får du bo kvar där tills dina barn är 18. Eller ja, du kan ju flytta ikväll om du är villig att lämna kvar dina barn hos sambon.

    Det verkar dock sällan som att kvinnor tänker efter innan de i leder något med en man som har barn.

  • Ess
    Anonym (hemlängtan) skrev 2018-06-22 21:04:03 följande:
    Jag håller helt med att sambon måste hålla relationen i liv men när han inte gör det då? Jag kan inte göra det åt honom. 

    Dom är i tonåren. Sambon vill flytta 
    Att han väljer att inte hålla relationen vid liv är uteslutande hans sak, det är inget du behöver bry dig om.

    Vill sambon flytta så förstår jag inte riktigt problemet?
  • Anonym (.)

    Låter precis som i den situationen jag var i för några år sedan. Fast jag var bonusbarnet. 

    Varför är du problemet? Hur gamla är barnen?

Svar på tråden Längtan om en flytt men hindret är att det finns bonusbarn