Anonym (SingelAndLoveIt!) skrev 2018-06-24 09:51:33 följande:
Känner du att det är fler killar än tjejer som är i behov av nya relationer - gärna då samborelationer?
Jag har märkt det här "fenomenet" hos båda könen. Jag vet inte om det ena är mer än det andra, men det är väl möjligt att det är lite mer utbrett hos tjejer, fast det är inget jag kan säga något om.
Det finns ju massvis med trådar på det här forumet, från både killar och tjejer, som plågas av detta, men om jag ska dra exempel från min egen umgängeskrets:
Jag har en styvsyster som har haft över 10 relationer de senaste 10 åren, direkt när det tog slut med ena hittade hon en annan.
Jag har en gammal killkompis som mår dåligt över att han inte har hittat någon tjej och har blivit så pass deppig att han nu tror att det aldrig kommer hända.
Jag hade en tjejkompis förr som försökte para ihop mig med en av hennes kompisar, tack och lov frågade hon mig innan så en sådan situation undvek jag.
Jag har en amerikansk vän som var så pass stressad över att vara singel att han gick tillbaka till sitt ex trots att han inte var kär i henne och trots att hon var väldigt likgiltig mot honom.
Min kusin verkar bli ihop med precis vem som helst som vill ha henne, var enda en av dom har varit rövhål, och hon har låtsas som ingenting.
Min pappa sökte aktivt efter en ny tjej efter att han och min mamma separerade, minns att det var flera olika här innan han träffade sin nuvarande (gillar henne mycket).