Inlägg från: senalena |Visa alla inlägg
  • senalena

NIPT - era erfarenheter?

NIPT fungerade optimalt för oss. Det tog 20 dagar att få svar (stockholm) det stod tydligt att allt var ok.
    Har du bankid går du in via vårdkontakter, då finns en knapp där det står "kön" som du kan välja att klicka på. Får du resultat via papper står det XX eller XY längst ner.

Jag skulle rekommendera alla att göra NIPT, det var så lugnande efteråt.

• senalena
    Frax skrev 2018-06-26 16:23:33 följande:
    20 dagar ?! Jättelänge ju! Max 16 är jag lovad men hoppas på tidigare. Gjorde nipt på mamma mia kista som skickades till ks solna. Vart och när gjorde du?
    Jag gjorde min också på MamaMia kista! :) Det tog 20 dagar för det var mitt i sommaren och semestertider, så jag blev förvarnad. 
  • senalena
    Summer18 skrev 2018-06-26 16:10:10 följande:

Jag gjorde kub i torsdags 21/6 och fick det chockartade beskedet att jag väntar tvillingar :) resultatet på kub blev 1/250 på ena och 1/444 på andra. BM ville varken säga om det var bra eller dåligt men sa att man går inte vidare med NIPT på tvillingar. Men jag har läst nu i efterhand att NIPT ska finnas tillgängligt i hela Sverige och att det även funkar på tvillingar! Ligger man inte i riskzonen så får man väl dock betala själv, ganska dyrt vad jag har sett? Men var går gränsen för att ligga i riskzonen? Känner mig orolig och förvirrad eftersom BM sa som hon gjorde...

Gör ett NIPT, det är värt pengarna.
  • senalena
    Summer18 skrev 2018-06-26 16:10:10 följande:

Jag gjorde kub i torsdags 21/6 och fick det chockartade beskedet att jag väntar tvillingar :) resultatet på kub blev 1/250 på ena och 1/444 på andra. BM ville varken säga om det var bra eller dåligt men sa att man går inte vidare med NIPT på tvillingar. Men jag har läst nu i efterhand att NIPT ska finnas tillgängligt i hela Sverige och att det även funkar på tvillingar! Ligger man inte i riskzonen så får man väl dock betala själv, ganska dyrt vad jag har sett? Men var går gränsen för att ligga i riskzonen? Känner mig orolig och förvirrad eftersom BM sa som hon gjorde...

Gör ett NIPT, det är värt pengarna.
Svar på tråden NIPT - era erfarenheter?