• Anonym (HL)

Stå planka. Hur länge klarar du?

Vad väger ni?

Jag, 73 kg och klarar 1 min.

• Svar på tråden Stå planka. Hur länge klarar du?
  • Anonym (Tjej)

1 min utan större plågor

58 kg 160 cm

Heeelt otränad

• Anonym (-)

Vet inte vad jag väger. Är 165 cm lång iaf, testade med timer på telefonen och klarade 3 minuter.

• Anonym (Fetto)

Gör den antagligen fel för jag har inga större svårigheter att stå upp mot 2 min helt otränad och överjäst...kanske får magstöd av att magen hänger i golvet :)

• Anonym (E)

168 cm, 48 kg. Klarar ca 1½ minut.

• Anonym (M)

Otränad. Väger typ 55kg och är 173. Klarade 1 min, jobbigare än jag trodde.

• Anonym (Ok)

160 cm 60 kg 4 minuter

• Anonym (Ojojj)

1 min 168cm 68 kg halvtränad.

• cosinus

Långe sen jag provade, gör det extremt sällan eftersom jag på något sätt belastar ett trasigt knä då så det gör ont.

3 min utan allt för stora plågor, kan säkert på ren tjurskalle stå upp mot 5 men sen blir det nog djäkligt jobbigt.

58 kg, vältränad.

• Anonym (stor)

Testade exakt nu. 30 sekunder. 160 cm lång 115 kg tung och aldrig gjort plankan förut, var tvungen att googla.

• Anonym (Anonym)

Plankan är ett 100% säkert sätt för mig att få ont i ryggen.
    Den gör mer skada än nytta på mig.

• Anonym (anneli)

160 cm 55 kilo klarar 1,5 minut.............NU 04.56 på morgonen när ingen människa ens borde tänka ordet "planka"! Jag är 60+ så jag är rätt nöjd .

• Anonym (plank)
    Anonym (HL) skrev 2018-06-24 11:29:34 följande:

Vad väger ni?

Jag, 73 kg och klarar 1 min.

58 kg.
    2 minuter.

Jag gör plankan 2 min varje dag sen en ett halvår tillbaka. Abs of steel. 
  • border1

58 kg, 175 cm lång, vältränad, klarar av att göra plankan väldigt länge. Tröttnat efter 10 minuter.

The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • Anonym (anneli)

När det gäller plankan så ska man hålla kroppen helt rak. Har man rumpan högre så blir det enklare och jag har sett många kvinnor göra plankan så.

• Anonym (anneli)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-26 05:41:44 följande:

När det gäller plankan så ska man hålla kroppen helt rak. Har man rumpan högre så blir det enklare och jag har sett många kvinnor göra plankan så.

*fast nu menade jag inte alls dig "border1" utan bara allmänt
Svar på tråden Stå planka. Hur länge klarar du?