Inlägg från: Anonym (Fästingen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fästingen)

Tog bort stor fästing från mitt barn

Gör fästingar egentligen någon som helst nytta i naturen? Det borde vara en varelse som skulle kunna utrotas utan att vara saknad.

• Anonym (Fästingen)
    EnAnonumius skrev 2018-06-26 00:20:04 följande:

Vad gör människan för nytta på planeten?

Hon förstör naturen m.h.j av förgiftningar, håller på att utrota andra djurarter, och även dödar varandra.

Så vad gör människan för nytta i naturen?

När du kan ge ett logiskt relevant svar på detta, så kan du ha befogenhet för din fråga om fästingen och vad den gör för nytta i naturen.

Vad har det med saken att göra? Nu frågade jag om fästingar, inte om människan. Jag har inte påstått att människan gör någon nytta i naturen. Det är en annan diskussion.
  • Anonym (Fästingen)
    EnAnonumius skrev 2018-06-26 22:55:06 följande:

Nej jag påstod aldrig du hade påstått att människan gör någon nytta i naturen. 

Vad det har med saken att göra?  Jo en relevant jämförelse handlar det om. Men jag borde ha förstått att deb genomsnittliga familjelivaren inte hantera sådana.

Människan (i grupp och som individ) bör nog akta sig för att ifrågasätta vad för nytta andra djur gör när människan själva är det största skadedjuret som vandra på denna planet. 

Hallå!

Jag anser inte att människan gör någon nytta i naturen. Ekosystemet hade haft det bättre utan oss. Men det var inte vad saken handlade om!

Jag kommer inte helller på någon anledning där fästingar gör någon nytta. Och det var också vad saken handlade om. Vi skulle kunna fortsätta rabbla upp organismer som kanske inte heller gör någon nytta, Olika virus t.ex. men det var inte det som diskuterades i tråden, eller hur? *Suck*
Svar på tråden Tog bort stor fästing från mitt barn