Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Tog bort stor fästing från mitt barn

Tbe överförs direkt oavsett hur länge den setat där. Håll utkik efter influensaliknande symptom kommande veckor.

• Drottningen1970
    Anonym (mor) skrev 2018-06-26 13:20:31 följande:

Om jag skulle avlägsnat en stor fästing från mitt barn så skulle jag åka direkt in på sjukhuset med min unge. AKUT utan att passera gå. Barnmottagningen. Kanske ingen som kan hjälpa direkt men jag skulle vänta.

Varför då?? Det finns ju inget akuten kan göra?
  • Drottningen1970
    Anonym (Lol) skrev 2018-06-26 09:09:37 följande:

Det år för att du kan ha borellia i kroppen, därför får man ej ta inom två veckor. Antar att om du behöver behandlas för de hjälper inte de vaccinet

Fast man kan inte vaccinera sig mot borrelia så det han inget med vaccin att göra..
  • Drottningen1970
    Anonym (mor) skrev 2018-06-27 15:37:39 följande:

Och vad är det för vits.med en vårdapparat för dyra pengar om vi sitter hemma stoiska och lider? Liksom har man inte utbredd cancer så ska man inte besvära sjukhuset? Kanske skulle skattesatsen ses över.

Man är inte stoisk och lidande för att man låter bli att åka in på akuten för att man haft en fästing samma dag. Det är bara sunt förnuft. Återigen vad ÄR det du tror att man kan göra på AKUTEN? Man får liksom inte antibiotika förebyggande för eventuell borrelia. Och vad det gäller tbe finns det ändå ingen behandling att sätta in och symptom dyker inte upp förrän efter flera veckor. Exakt vad är det du tror att akuten kan göra som inte vårdcentralen skulle kunna göra dagen efter?

Konstigt inställning att man på nåt vis måste se till att utnyttja den dyra vårdapparaten bara för att, vare sig det är nödvändigt eller ej.., vårdapparaten skulle kollapsa fullständigt om fler resonerade så.
  • Drottningen1970
    Anonym (mor) skrev 2018-06-27 15:37:39 följande:

Och vad är det för vits.med en vårdapparat för dyra pengar om vi sitter hemma stoiska och lider? Liksom har man inte utbredd cancer så ska man inte besvära sjukhuset? Kanske skulle skattesatsen ses över.

Man är inte stoisk och lidande för att man låter bli att åka in på akuten för att man haft en fästing samma dag. Det är bara sunt förnuft. Återigen vad ÄR det du tror att man kan göra på AKUTEN? Man får liksom inte antibiotika förebyggande för eventuell borrelia. Och vad det gäller tbe finns det ändå ingen behandling att sätta in och symptom dyker inte upp förrän efter flera veckor. Exakt vad är det du tror att akuten kan göra som inte vårdcentralen skulle kunna göra dagen efter?

Konstigt inställning att man på nåt vis måste se till att utnyttja den dyra vårdapparaten bara för att, vare sig det är nödvändigt eller ej.., vårdapparaten skulle kollapsa fullständigt om fler resonerade så.
Svar på tråden Tog bort stor fästing från mitt barn