Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Tog bort stor fästing från mitt barn

Anonym (mor) skrev 2018-06-26 16:15:42 följande:
    Okej. Ja visste inte det. Jag bor i norra Sverige och det kan ju vara en förklaring? Här är vi inte så självklara med fästingar! Jag skulle inte googla eller starta en tråd på FL utan åka in på akuten.
    Åker du in till akuten med barnen om de får ett myggbett? Mygg kan sprida harpest och en massa andra otrevliga sjukdomar.
  • Anonym (???)
    Anonym (mor) skrev 2018-06-27 09:02:48 följande:
    Men liksom....då är vi väl inne på ett helt annat spår? Här i norrland kryllar det av mygg på vissa ställen, även om vi i år varit rätt skonade!? Däremot så kryllar det inte av fästingar. Vi är inte bekanta med dem som sörlänningar kanske är!? Man ska komma ihåg att det finns ett Sverige ovanför Gävle.
    Mina barn (6 och 10 år) har totalt bara haft 7-8 fästingar, men jag fattar trots det att ett fästingbett är precis som ett myggbett. Det KAN sprida sjukdomar men behöver inte göra det, så att åka in till akuten innan det kommit några symtom är helt meningslöst.
    Sen är det iofs kanske så att det är mer folk på akuten här, när dottern hade misstänkt halsböld med över 40 graders feber fick vi ändå vänta 9 timmar på att få träffa läkare...

Även norr om Gävle torde det finnas allmänbildning i lika hög grad som söder om Gävle. Tycker jag.

I ärlighetens namn HAR jag åkt till akuten med myggbett ett par gånger då sonen reagerade illa på myggbett när han var liten och svällde upp som en ballong... Men då åkte jag in när symtomen uppträdde, inte när jag såg myggbettet.
Svar på tråden Tog bort stor fästing från mitt barn