Inlägg från: Anonym (Riktig vän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Riktig vän)

Är hon kriminell?

Anonym (Vän) skrev 2018-06-25 20:26:27 följande:

Har nu kommit fram en hel del

Ja alltså det är så jag också tycker men hon hävdar hela tiden att nej hon är inte kriminell. Har också påpekat att drograttfylla kan leda till fängelse men nej. Hon tycker inte heller att hon gör sig skyldig till brott när hon är iblandad i pojkvännens business.... suck. Blir så trött på detta och vet inte längre hur jag ska hjälpa henne.

Varför tror du att du kan "hjälpa" någon som inte anser sig ha problem och som inte vill ha hjälp? Vad tjänar du på ditt engagemang? Jag gissar att du känner dig bättre än henne och att du får en kick av att känna dig felfri. Vilka lagar har du själv brutit emot?
  • Anonym (Riktig vän)
    Anonym (Vän) skrev 2018-06-25 20:26:27 följande:

Har nu kommit fram en hel del

Ja alltså det är så jag också tycker men hon hävdar hela tiden att nej hon är inte kriminell. Har också påpekat att drograttfylla kan leda till fängelse men nej. Hon tycker inte heller att hon gör sig skyldig till brott när hon är iblandad i pojkvännens business.... suck. Blir så trött på detta och vet inte längre hur jag ska hjälpa henne.

Men om du vet om allt det där och inte har anmält så fort du fått kunskap om det så är även du kriminell och skyddar en/flera brottsling(-ar). Har du inte förstått det? Varför skaffar du inte nya vänner istället för att hänga med kriminella om du nu är så mycket bättre än henne?
Svar på tråden Är hon kriminell?