Inlägg från: AlexandraGG |Visa alla inlägg
  • AlexandraGG

Följas åt till ett plus?

Hejsan,

Vi har precis också bestämt att börja bebisverkstan, jag är 27 och min kille 35 så ganska nära i ålder! Vi lyckade pricka in den här ägglossningen som var men har BIM den 29/6 nu på fredag och har testat negativt på alla test fram tills idag.. (har däremot haft massa symtom men antar att jag är skengravid för jag hoppas så mycket) Så jag antagligen att det inte har gått vägen för oss, min nästa ägglossning är ca 19/7.

• AlexandraGG

Jag känner precis likadant, i stort sätt alla tankar ligger just nu på sånt. Försöker förbereda mig på minst 1 missfall bara för att försöka att inte göra mig själv så besviken om de skulle hända..

Har du koll på din ägglossning och så? Känner sån press när man ligger hahah bara för att man vill att de ska gå vägen... Vågar inte äns resa mig på minst 30 min...

• AlexandraGG
    Timal89 skrev 2018-06-28 16:15:10 följande:

Näe jag har inte fått koll på äl än. Hur många äl har ni prickat in? Fått din mens än?

Tog ut spiralen för en vecka sedans idag. Fick mens 1 dag på midsommar annars ingenting. Så tänkte göra ett äl test i början av nästa vecka.

Är de bevisat att de funkar att ligga kvar i sängen? Jag tycker mig minnas att jag läst att sånt inte spelar nån roll.. måste genast googla ;)

Nån annan som vet kanske?!

Vi har lyckats pricka in en ägglossning, den som var nu då. Mensen har fortfarande inte kommit (skulle iofs komma idag) men tog ett RFSU tidigt gravtest imorse och det blev ett svagt streck.. måste testa igen imorgon. Vågar inte tro att de är något eftersom alla andra visat negativt men sen säger man även att man inte ska testa före BIM.

Nej de ska inte hjälpa men låg kvar där ändå hahah, känns ju som att allt rinner ut annars tycker jag.

• AlexandraGG
    Det var ett riktigt plus! Clearblue säger Gravid och sen har jag testat med både testlagrets stickor och även de rosa kommer ej ihåg va de är för märke, de visar svaga streck som RFSU men igår var jag på hälsokontroll på DS och har mitt första ultraljud inbokat nu den 8/8!!

Hjälp vågar knappt tro det, så fort jag får lite ont i magen får jag panik och tror att de är missfall..
  • AlexandraGG

Tyvärr blev det missfall i helgen så nu väntar man bara på att man ska sluta blöda. Frågan är bara hur snabbt man vågar igen, hoppas på att mensen blir regelbunden snabbt så man kan ha lite kolla på ägglossning 

• AlexandraGG
    Thorax skrev 2018-07-09 08:29:41 följande:
    Beklagar verkligen, så tråkigt. Försök igen så fort no känner er redo för det.
    Tack, hade redan mentalt ställt in mig på att få minst 1 missfall med tanke på hur vanligt det är. Känner oss redo att försöka direkt igen, hoppas bara att ägglossningen kommer igång direkt. 
  • AlexandraGG
    Timal89 skrev 2018-07-09 13:49:19 följande:
    Vad tråkigt med MF. Beklagar :(

Jag är oxå inställd på minst ett MF.. nån som vet hur vanligt de är? Hur? långt gången? var du?
    Jag läste någonstans att 1 av 4 graviditeter slutar i missfall, jag var i vecka 6-7 
  • AlexandraGG
    mammatill2boys skrev 2018-07-09 14:16:11 följande:

1 av 4 graviditeter känns ju lite mkt tycker jag.. i för sig så är ju alla dom MF inräknade där som man inte ens märker, som lika bra kunde varit mens.. Lite läskigt om det är så många. jag känner typ ingen som fått missfall som jag hört om.

Tycker också de låter mycket men precis som du säger så är det många som inte vet om att de får missfall, 15 % av alla kända graviditeter slutar i missfall
Svar på tråden Följas åt till ett plus?