Följas åt till ett plus?
Godmorgon. Här inväntas ÄL fortfarande, den borde komma nångång mellan 2-6.
Känner mig rätt lugn så sätt. Blir det så blir det liksom :) det är ändå så lite som man kan påverka
Godmorgon. Här inväntas ÄL fortfarande, den borde komma nångång mellan 2-6.
Känner mig rätt lugn så sätt. Blir det så blir det liksom :) det är ändå så lite som man kan påverka
Då har vi Äl samtidigt tror jag :)
SKa testa på söndag!!
Haha! Jag köpte hem 30 st äl tester ;)
Vet dock inte vad man ska ha för taktik, maxa antal ligg under 3 dagar eller försöka ta de lite mer avslappnat..
ja de vore ju sjult kul! Har du koll på din cykel?
Hej,
Jag är 31 och min sambo är 42. Han har ett barn sedan innan men jag inget så nu hoppas jag att jag ska få uppleva den tiden snart framöver.
Har dock lite ångest och tror att jag inte kmr kunna få barn och är stressad över att man så gärna vill ha snart. Men försöker intala mig att det kmr lösa sig. Svårt dock :)
Vi är på vårt första riktiga försök. Har regelbunden ÄL och jag har nu BIM på måndag. Kunde inte låta bli att testa med ett grav-test igår då jag har haft lite olika sympton. Men det var negativt så nu tror jag att jag får satsa på nästa ÄL igen.
Håller tummarna att ni alla får ett plus snart!
Va fan här går man o tror att man ska få ÄL inom ett par dagar, men ist får mens - igen!!?? Endast två veckor sedan jag hade (dock bara en mini så antar detta är den riktiga.) åh så tråkigt att börja en ny 2veckors väntan på ÄL :(
Jag har bara den känslan. Jobbigt dock. Sen kan jag även tillägga att jag har endometrios som ka försvåra det hela. Dum som man är så läser man massa på nätet om detta såklart och tar det av alla som har haft jättesvårt pga det. Sen har det nog med att alla kompisar har barn och man känner sig lite utanför. Men jag hoppas att det går fort. Ser ju tyvärr inte njutningen av att skaffa barn mer en press då jag så gärna vill ha ett... helst igår :)
Jag fick ge upp denna gång, mensen kom tom på lördagen. (Den brukar aaaaaldrig komma tidigare än planerad mens) så det är bara ladda inför nästa försök som blir i augusti då sambon är borta nästa ÄL.
Hur går det för dig? Är det på G med BIM? :)
Det var ett riktigt plus! Clearblue säger Gravid och sen har jag testat med både testlagrets stickor och även de rosa kommer ej ihåg va de är för märke, de visar svaga streck som RFSU men igår var jag på hälsokontroll på DS och har mitt första ultraljud inbokat nu den 8/8!!Hjälp vågar knappt tro det, så fort jag får lite ont i magen får jag panik och tror att de är missfall..
Jo det är det ju. Jag har försökt att slappna av lite då jag vet att jag inte är ensam om att tänka så. Så sant så sant, det är därför man inte ska googla för mkt på nätet :)
Jo de var ju just det. Att ÄL troligen kmr tidigare då pga att mensen kom tidigare och det är då han är borta. Men fåt hålla tummarna att den blir liiite senare än vanligt. Annars får vi testa igen nästa gång!
Okej, tråkigt med oregelbunden. Men tur att de finns verktyg att använda om man vill ha koll på sin ägglossning. Håller tummarna för dig att ni får ett plus inom snar framtid. Skönt att köra på utan ngn stress och ta det som de kmr! :)
Haha ja men verkligen!! :) man borde få ha google förbud.
Det är likadant med inbillning av graviditetssympton. Det är så lätt att känna efter och minsta lilla annorlunda sak ned kroppen uppmärksammas (har jag märkt på mig själv iaf). Denna gång innan mensen tyckte jag att jag hade massa sympton o började tro att det kanske hade gått vägen, men i slutändan var det ju bara vanlig PMS haha. Så nästa försök ska jag försöka att inte leta massa sympton utan bara försöka slappna av o ta det som det kommer.. får se hur det går haha :)
Jag fick ju min mens nu tyvärr så jag får satsa på nästa försök i augusti.
Vad bra, den appen har jag med och den fungerar kanon. Det är nästan på pricken rätt dag när det gäller mens och ÄL.
Ha en fin dag! :)
Haha ja precis :) jo det man kanske göra. Men som du säger glöms det ju bara bort! Och vissa säger ju att dom har massa olika sympton varje gång som är vanlig PMS och sen när dom väl blir gravida så får dom inga sympton istället. Ska bli kul o se om man verkligen känner skillnad när man blir gravid!
Mm den är verkligen superbra. Han nog använt min sen 5 år tillbaka.
Är på bim -3 och så här såg testet ut idag. Vad tror ni?
Hej. Jag är 25 och min sambo är 32 och vi har försökt bli gravida i 9-10 mån.
Har regelbunden mens och ÄL men har mellanblödningar några dagar innan mens.
Vi använder ÄL-stickor och har även startat en fertilitetsutredning via privatklinik.
Va på ultraljud och kollade äggstockar & livmoder samt blodprov och sambon fick lämna spermatest och allting såg bra ut!
Har somsagt använt oss utav äl-stickor i flera månader men det har bara visat svaga streck trots att jag testat olika tider på dygnet.
Men denna veckan har det varit jättestarkt streck på ÄL-stickan (aldrig varit så starkt tidigare cyklar) och vi har legat som kaniner hela veckan så hoppas verkligen vi träffar denna ÄL! Annars fortsätter utredningen efter semestern för att kolla hur flödet i äggledarna ser ut osv.
Håller tummarna nu! ????
Hej hej tjejer!!!
Jag hade BIM igår men ännu ingen mens. För sexton dagar sen hade jag även en riktig dunderägglossning tack vare rosenroten och det KÄNNS eventuellt lite annorlunda i kroppen. Dvs, ser känns fan ta mig ingenting. Hahahaha. Och det brukar alltid vara smockfullt av premenstruella symptom innan jag får mensen. Meeeen vara för att jag säger så, så kommer säkert Tant Röd imorgon bitti och grusar alla förhoppningar. Tänkte ta ett test då också :D
Är 25, min sambo 30+, vi har varit gravida ett par gånger tidigare (en gång "på riktigt", två ggr missfall utan att veta att jag var gravid, och ett mycket tveksamt plus i maj i år, som spolades bort med den försenade mensen.) Nu hoppas jag på ett riktigt härligt plus imorgon! <3
Men hej, vad kul att du också är här <3 Ja helt klart är juli vår månad!!! Banne Mig!
Hahaha! Du verkar då så vettig så jag är glad att råka på dig överallt :)
Juli är en mycket bra månad. En perfekt månad. BIM+2 idag och... ingeeeet plus! Inte ens den minsta lilla linje på testet, helt tvärdött. Kör med Babyplan Early. Jävlaste skit. Min mens är aldrig sen och jag vet ju att jag hade ägglossning och exakt vilka timmar, iom att det var den starkaste ägglossningen sen tidernas begynnelse (eller sen jag kom in i puberteten). Plussade superskarpt på BIM-1 första gången. Finns de som inte plussar förrän långt, långt senare, så jag får väl ställa in mig på en lång men rolig jobbvecka och sen testa till helgen om jag inte fått mens då.
SÅ sen har min mens definitivt inte varit förr!
Tyvärr blev det missfall i helgen så nu väntar man bara på att man ska sluta blöda. Frågan är bara hur snabbt man vågar igen, hoppas på att mensen blir regelbunden snabbt så man kan ha lite kolla på ägglossning
Tack, hade redan mentalt ställt in mig på att få minst 1 missfall med tanke på hur vanligt det är. Känner oss redo att försöka direkt igen, hoppas bara att ägglossningen kommer igång direkt.
Hur går det för alla?
Här är jag på ÄL+8 som tidigast så en evighet kvar känns det som.
En helvetets mensvärk och syndaflod. Bye bye förhoppningar. Har ägglossning nästa helg igen, bara på't igen. Lycka till, jag håller tummarna för dig och resten av er. Låt mig veta hur det går.<3 Nu drar jag mig undan ett tag, fram tills nästa äl och då borde du ha plussat, iiiih!