• Ung men inte dum

Att sukta efter plusset som ung

Hej! Jag skrev PRECIS klart mitt inlägg, som ?självklart? försvann precis när jag skulle publicera det. Men men... så här är det iallafall; jag är ung. Väldigt ung. Men jag har valt att inte gå ut med den exakta siffran eftersom jag vill bli accepterad för hur jag är som person och inte dömd utifrån min ålder.

Jag och min festman har vart tillsammans i närmare 2,5 år. Vi har i princip aldrig använt preventivmedel då vi blev säkra på vart vi står vid eventuella graviditeter redan tidigt in i vårt förhållande. Många gånger har vi försökt pricka ÄL, och den stora oron är ju självklart att vi prickat rätt och ändå inte blivit gravida.

Nu har längtan börjat övergå till en slags sorg. En sorg över att vi (mest troligt jag) kanske Inte kan få barn och att mensen kommer fortsätta att frekvent dyka upp. MEN vi ska ge det ett till försök! Ett försök med ÄL-tester då min mensapp (de beräknade fertila dagarna) inte riktigt stämmer längre. Första försöker blir nu i juni/början av juli eftersom jag är på dag åtta i menscykeln och förhoppningvis inte missat ägglossningen.

Det jag vill få ut av det här inlägget är nog förståelse. Förståelse av människor som kan relatera eller bara låta bli att döma. Kram på er! //En förhoppningvis framtida mamma

• Svar på tråden Att sukta efter plusset som ung
  • Corneliass

Hej! :) 
    Nu vet jag inte exakt hur gammal du är men självklart dömer jag dig inte! Jag själv är ung (18 år) och väntar mitt första barn (är i vecka 8). Jag är överlycklig. 

Har du några frågor eller bara vill prata med någon så är du mer än välkommen att skriva till mig privat. 

Lycka till, snart blir det nog er tur också! <3 

• Anonym (Lo)

Vad är en festman? Är det en man du brukar festa med?

• Anonym (Saga)
    Corneliass skrev 2018-06-26 07:12:25 följande:

Hej! :) 

Nu vet jag inte exakt hur gammal du är men självklart dömer jag dig inte! Jag själv är ung (18 år) och väntar mitt första barn (är i vecka 8). Jag är överlycklig. 

Har du några frågor eller bara vill prata med någon så är du mer än välkommen att skriva till mig privat. 

Lycka till, snart blir det nog er tur också! <3 

Är du ensam eller hur gammal är din partner? :)
  • Anonym (Lo)

Btw ts, det står i din presentation att du inte ens är myndig. Bara 17 bast. Alltså fortfarande med en omogen hjärna.

• Anonym (Saga)
    Anonym (Lo) skrev 2018-06-26 07:32:00 följande:

Btw ts, det står i din presentation att du inte ens är myndig. Bara 17 bast. Alltså fortfarande med en omogen hjärna.

Hur gammal är du själv då som skriver så onödiga och omogna kommentarer? :?D
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Saga) skrev 2018-06-26 07:37:04 följande:

Hur gammal är du själv då som skriver så onödiga och omogna kommentarer? :?D

Vad är omoget med min kommentar? Det är fakta. Vetenskap. Hjärnan är inte färdigvuxen förrän man närmar sig 25. Konsekvenstänket är inte utvecklat, precis som man kan se i ts sätt att resonera sig till att det är lämpligt att skaffa barn i hennes situation.
  • Corneliass
    Anonym (Saga) skrev 2018-06-26 07:28:45 följande:
    Är du ensam eller hur gammal är din partner? :)
    Jag lever med min sambo som är 21 år gammal :) 
  • Anonym (Herregud)
    Ung men inte dum skrev 2018-06-26 07:05:55 följande:

Hej! Jag skrev PRECIS klart mitt inlägg, som ?självklart? försvann precis när jag skulle publicera det. Men men... så här är det iallafall; jag är ung. Väldigt ung. Men jag har valt att inte gå ut med den exakta siffran eftersom jag vill bli accepterad för hur jag är som person och inte dömd utifrån min ålder.

Jag och min festman har vart tillsammans i närmare 2,5 år. Vi har i princip aldrig använt preventivmedel då vi blev säkra på vart vi står vid eventuella graviditeter redan tidigt in i vårt förhållande. Många gånger har vi försökt pricka ÄL, och den stora oron är ju självklart att vi prickat rätt och ändå inte blivit gravida.

Nu har längtan börjat övergå till en slags sorg. En sorg över att vi (mest troligt jag) kanske Inte kan få barn och att mensen kommer fortsätta att frekvent dyka upp. MEN vi ska ge det ett till försök! Ett försök med ÄL-tester då min mensapp (de beräknade fertila dagarna) inte riktigt stämmer längre. Första försöker blir nu i juni/början av juli eftersom jag är på dag åtta i menscykeln och förhoppningvis inte missat ägglossningen.

Det jag vill få ut av det här inlägget är nog förståelse. Förståelse av människor som kan relatera eller bara låta bli att döma. Kram på er! //En förhoppningvis framtida mamma

Du är 17 år! Barn ska inte ha barn PUNKT
  • Anonym (Tjej)

Även om det är svårt att bli gravid nu så betyder det inte att du inte kan det senare, man är mindre fertil när man är riktigt ung.

• Anonym (Katastrof)

Ts föräldrar måste vara sååå stolta där de sitter sin husvagn och röker. Stolta att de snett får sällskap av sin dotter i husvagnsparken, med ungen på armen och bidragspappren i handen. Stolta att de uppfostrade ännu en unge som inte begriper att barn inte ska ha barn, just av tidigare nämnda anledningar. Man är inte redo för det, hur gärna man än vill tro att man är annorlunda än alla andra fjortisar.

Samhället behöver INTE fler unga mammor. Så om detta inte bara är en trolltråd för att provocera ( I mean, en 15-åring som skiter i preventivmedel för hon tycket det är lämpligt att bli gravid?! Idioti ), så borde ts ta och tänka efter ordentligt innan hon fortsätter försöka bli gravid. Herregud. Vad är det för fel på dagens ungdomar.

Svar på tråden Att sukta efter plusset som ung