Att sukta efter plusset som ung
Hej! Jag skrev PRECIS klart mitt inlägg, som ?självklart? försvann precis när jag skulle publicera det. Men men... så här är det iallafall; jag är ung. Väldigt ung. Men jag har valt att inte gå ut med den exakta siffran eftersom jag vill bli accepterad för hur jag är som person och inte dömd utifrån min ålder.
Jag och min festman har vart tillsammans i närmare 2,5 år. Vi har i princip aldrig använt preventivmedel då vi blev säkra på vart vi står vid eventuella graviditeter redan tidigt in i vårt förhållande. Många gånger har vi försökt pricka ÄL, och den stora oron är ju självklart att vi prickat rätt och ändå inte blivit gravida.
Nu har längtan börjat övergå till en slags sorg. En sorg över att vi (mest troligt jag) kanske Inte kan få barn och att mensen kommer fortsätta att frekvent dyka upp. MEN vi ska ge det ett till försök! Ett försök med ÄL-tester då min mensapp (de beräknade fertila dagarna) inte riktigt stämmer längre. Första försöker blir nu i juni/början av juli eftersom jag är på dag åtta i menscykeln och förhoppningvis inte missat ägglossningen.
Det jag vill få ut av det här inlägget är nog förståelse. Förståelse av människor som kan relatera eller bara låta bli att döma. Kram på er! //En förhoppningvis framtida mamma