• Almina

Bästa apparna till 5-6-åringar

Vad har era 5-6-åringar för favoritappar? Vad är det de gillar med dem?

Behöver lite nya tips inför sommaren

• Svar på tråden Bästa apparna till 5-6-åringar
  • Anonym (abc)

Det absolut roligaste är jurassic world alive (dock inget barnspel). Mina snart 5 åringar älskar det.

(Hoppas också på lite mer barnspelstips)

• Anonym (poo)

Inga alls. Det finns forskning som visar att det är dåligt för så små barn att leka med ipads och liknande.
    Var en bättre morsa istället och kom på lite aktiviteter med dina barn.

• Anonym (abc)
    Anonym (poo) skrev 2018-06-26 15:58:00 följande:

Vaknat på fel sida? Blivit dumpad? Semestern indragen? Pengarna slut? Käkat taggtråd? Vad än din anledning än är så kämpa, jag vet att du kan vara trevlig... jag tror på dig...kom igen.
  • Anonym (poo)
    Anonym (abc) skrev 2018-06-26 16:52:47 följande:
    Vaknat på fel sida? Blivit dumpad? Semestern indragen? Pengarna slut? Käkat taggtråd? Vad än din anledning än är så kämpa, jag vet att du kan vara trevlig... jag tror på dig...kom igen.
    Intressant hur du medvetet väljer bort informationen om att små barn inte ska leka med ipad och telefoner... men du låter din 4-åring spela jurassic world så du siktar väl uppenbarligen lågt som förälder.
  • Anonym (abc)
    Anonym (poo) skrev 2018-06-26 17:00:47 följande:

Intressant hur du medvetet väljer bort informationen om att små barn inte ska leka med ipad och telefoner... men du låter din 4-åring spela jurassic world så du siktar väl uppenbarligen lågt som förälder.

Behöver inte förklara mig för dig hur vi gör och tänker. Men du failar hårt på den biten med att vara trevlig.

Är säker på att du klarar det nästa gång.

Kämpa
  • Almina
    Anonym (poo) skrev 2018-06-26 15:58:00 följande:

Inga alls. Det finns forskning som visar att det är dåligt för så små barn att leka med ipads och liknande.

Vad är det för forskning du menar visar att det är dåligt för 5-6-åringar att alls använda iPad? Det skulle jag gärna vilja ha en källa på.

För att du inte ska oroa dig för mycket så kan jag berätta att vi hittar på väldigt mycket andra aktiviteter också!
  • Almina
    Anonym (abc) skrev 2018-06-26 11:47:09 följande:

Det absolut roligaste är jurassic world alive (dock inget barnspel). Mina snart 5 åringar älskar det.

(Hoppas också på lite mer barnspelstips)

Tack för svar! Är spelet (egentligen...) olämpligt för barn? Krävs det att man betalar för att kunna spela vidare?
  • Almina
    Meriall skrev 2018-06-26 14:14:09 följande:

Poio - lära sig läsa-spel

Det har vi! Sonen tappade dock tyvärr motivationen efter ett tag... Det blev lite för enformigt och för långt mellan belöningarna (läslingarnas hus var den belöning min son varit ute efter). Hur långt har ditt barn spelat?
  • Anonym (poo)
    Almina skrev 2018-06-26 19:43:58 följande:
    Vad är det för forskning du menar visar att det är dåligt för 5-6-åringar att alls använda iPad? Det skulle jag gärna vilja ha en källa på.

För att du inte ska oroa dig för mycket så kan jag berätta att vi hittar på väldigt mycket andra aktiviteter också!
    Det finns något som heter google, där kan man själv ta reda på forskning... men din unge sitter väl med ipaden så jag gör det åt dig.Flört
    Boken Toxic Childhood av Sue Palmer till att börja med, sedan kan du titta på forskning från Aric Sigman och Richard House.
    Eller bara det faktum att Steve Jobs själv uttryckt att barn inte ska använda ipads.
Svar på tråden Bästa apparna till 5-6-åringar