• Anonym (John Bauer)

Varför ses manlig oskuld som något negativt

Varför ser man alltid folk använda oskuld, virgin som skällsord? Varför är man en dålig människa för att man aldrig haft sex? Varför är det aldrig någon som motargumenterar mobbningen som oskulds män får utstå?

• Svar på tråden Varför ses manlig oskuld som något negativt
  • Anonym (javisst)
    Anonym (John Bauer) skrev 2018-06-27 00:12:08 följande:

feministerna, de ska alltid bråka .

Har de sagt att det inte finns någon mobbning och att det är fakta?
  • Anonym (Blåluvan)

Jag är feminist och har tagit oskulden av en 28-årig kille så jag tycker jag har gjort mitt i den frågan. Han var en av de totalt sex män jag har haft sex med, och jag har just nu ingen önskan om att det blir fler. 

Övrig kommentar överflödig.

• Anonym (miomin)

Jag har - handen på hjärtat - aldrig sett eller hört någon snacka skit om eller håna manliga oskulder på det sättet. De enda gångerna jag stöter på manliga oskulder som samtalsämne är i den här sortens trådar på familjeliv. 

Däremot stöter jag ibland på hat mot kvinnor av slaget "har hon fått för lite kuk eller?"

• Anonym (anonym)
    Anonym (miomin) skrev 2018-06-27 18:16:35 följande:
    Jag har - handen på hjärtat - aldrig sett eller hört någon snacka skit om eller håna manliga oskulder på det sättet. De enda gångerna jag stöter på manliga oskulder som samtalsämne är i den här sortens trådar på familjeliv. 

Däremot stöter jag ibland på hat mot kvinnor av slaget "har hon fått för lite kuk eller?"
    Nog finns det människor som inte direkt mobbar men gärna läser och skrattar åt de där som skriver på diverse forum och beklagar sig över hur elaka kvinnor är som inte letar upp de ensamma osociala blyga tysta killarna någonstans i ett mörkt hörn utan väljer de synliga trevliga killarna. Mängder av komiker driver med företeelsen så det bästa borde vara att sluta med att basunera ut misslyckanden i livet om man inte kan vända det till något positivt
  • Anonym (Hm)

Samma här
  • DeathByPickles

Samma erfarenhet. 

Däremot kan jag tänka mig att unga killar känner press a'la "american Pie". Att det är status att förlora oskulden snarast. det gäller å andra sidan även tjejer i samma ålder. 

Vuxna människor? Näh. 
    Och då vidhåller jag att det inte är mobbing att inte vilja ha sex med en oskuld. Det är en personlig preferens. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-27 18:26:29 följande:
    Nog finns det människor som inte direkt mobbar men gärna läser och skrattar åt de där som skriver på diverse forum och beklagar sig över hur elaka kvinnor är som inte letar upp de ensamma osociala blyga tysta killarna någonstans i ett mörkt hörn utan väljer de synliga trevliga killarna. Mängder av komiker driver med företeelsen så det bästa borde vara att sluta med att basunera ut misslyckanden i livet om man inte kan vända det till något positivt
    I det förstnämnda handlar det inte om att männen är oskulder, utan om hur de uttrycker sig och beter sig. 

Komiker driver med allt. Tack och lov! 
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (M)

Troligtvis en fördom baserat på det gammeldags tänket att män ska vara erfarna och kvinnor oskuldsfulla?

Sedan, pratar vi om en 30-åring eller en 12-åring? För ja, det är konstigt 2018 att en man (även kvinna) är oskuld efter 25. Skulle inte säga att det är något negativt med det men det borde finnas en förklaring till det.

• Anonym (anonym)
    Anonym (M) skrev 2018-06-27 19:38:41 följande:
    Troligtvis en fördom baserat på det gammeldags tänket att män ska vara erfarna och kvinnor oskuldsfulla?
    Sedan, pratar vi om en 30-åring eller en 12-åring? För ja, det är konstigt 2018 att en man (även kvinna) är oskuld efter 25. Skulle inte säga att det är något negativt med det men det borde finnas en förklaring till det.
    Det rör sig om vuxna människor inte gymnasielever 
  • Anonym (M)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-27 20:58:25 följande:

Det rör sig om vuxna människor inte gymnasielever 

I så fall tror jag det beror på just det att det är ovanligt och ja, låt mig säga märkligt, att en vuxen människa är oskuld.
Svar på tråden Varför ses manlig oskuld som något negativt