• Anonym (Frust­rerad)
    Äldre 26 Jun 21:01
    6123 visningar
    15 svar
    +1
    15
    6123

    Tip mot mensvärk i skolan?

    Har endel problem med mensvärk under de första dagarna av min mens. När jag är hemma kör jag med värmekudde och värktabletter försöker även röra på mig så mycket som möjligt. Tar inte bort mensvärken helt men fungerar relativt bra.

    Det största problemet ligger i när jag är i skolan. Unde föreläsningarna kan jag inte koncentrera mig, utan sitter mest och vrider mig lite diskret på min stol. Jag väntar på att lektionen eller föreläsningen ska ta slut så att jag kan få sträcka lite på mig.

    Känner inte heller att det skulle vara bättre att stanna hemma och missa en massa lektioner så det är inte ett alternativ eftersom mitt kontrollbehov inte skulle må bättre av att stanna hemma.

    Därför Undrar jag om det är någon som vet hur man ska minska sin mensvärk när man är i skolan på fler sätt än att bara använda värktabletter?!

  • Svar på tråden Tip mot mensvärk i skolan?
  • Äldre 26 Jun 21:43
    #1

    Tar du max dosen med värktabletter?

  • Anonym (Frust­rerad) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 21:44
    #2

    Ja jag tar maxdosen.

  • Äldre 26 Jun 21:45
    #3

    Vad tar du för värktabletter?

  • Anonym (Frust­rerad) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 21:46
    #4

    En Ipren och två Alvendon.

  • Anonym (Läkar­e)
    Äldre 26 Jun 21:48
    #5
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-06-26 21:46:12 följande:
    En Ipren och två Alvendon.
    Rena sockerpillren mot extrem mensvärk. Finns annat att få på recept.
  • Anonym (Frust­rerad) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 21:51
    #6

    Förutom att börja ta några receptbelagd tabletter vad kan jag göra?

  • Anonym (Mense­n)
    Äldre 26 Jun 21:52
    #7

    Varm dusch på morgonen mot magen Det kan hjälpa lite.

  • Anonym (Läkar­e)
    Äldre 26 Jun 21:59
    #8
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-06-26 21:51:32 följande:
    Förutom att börja ta några receptbelagd tabletter vad kan jag göra?
    Inget alls tyvärr om du inte kan lägga dig, eller duscha hett eller ha vetekudde. Jag hade vansinnig mensvärk i 14 år innan jag fick hjälp. Inte ens starka smärtstillande på akuten hjälpte.
  • Anonym (Frust­rerad) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 22:14
    #9

    Har taggigt flera olika reseptbelagda tabletter förut och fått en allergisk reaktion. Tycker därför inte min mensvärk är tillräckligt illa för att testa något annat preparat som jag potentiellt reagerar på.

  • Anonym (P)
    Äldre 26 Jun 22:18
    #10

    P-piller brukar vara vanlig behandling mot mensvärk.

  • Anonym (Frust­rerad) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 22:25
    #11

    Vill inte stoppa i mig alla hormonerna som kommer med P piller.

  • Äldre 26 Jun 22:48
    #12

    Min bästa kompis använder sig av ett vämelte eller rygg skyd (vet ej exakt vad det heter) som blir varmt det syns ej om man har tullexempelt en kofta det funkar för henne.

  • Anonym (Napro­xen)
    Äldre 27 Jun 20:16
    #13

    Jag har Naproxen 500 mg på recept, en morgon och en kväll. Däremellan tar jag maxdosen av alvedon. Jag har endometrios, kanske något du borde kolla upp?

  • nernu
    Äldre 27 Jun 23:28
    #14

    Ipren är bara skräp. Börja med att prova naproxen som är receptfritt. Jag fick orudis utskrivet på recept och det har verkligen hjälpt mig.

  • Johann­aVicto­rias
    Äldre 27 Jun 23:42
    #15

    Jag brukade fästa sånt flexitherm värmeplåster under naveln när jag var tvungen att sitta och koncentrera mig på föreläsningar, fungerade lite bättre för mig.
    Lycka till gumman!

Svar på tråden Tip mot mensvärk i skolan?