Anonym (forskning) skrev 2018-07-02 23:01:08 följande:
Förtydligande. Allt som skrivs på det där instagramkontot ska naturligtvis inte bara tas med en nypa salt om det är fokuserat kring människohandel/trafficking. Utan det jag menar är att man generellt kan det vara klokt att hålla ett öppet sinne kring ämnet i fråga, särskilt eftersom det mest får negativt utrymme i media istället för att återge hela bilden. Utan att jag fördjupat mig i kontots innehåll så ska allt arbete mot människohandel/trafficking, om nu det är det kontot syftar på, hyllas.Dock inte på bekostnad av det som inte är trafficking precis som i alla andra branscher.
OnT:
Absolut att tvång ska motarbetas oavsett form. Att det är en majoritet verkar dock definitivt inte stämma enligt den forskning som finns. Siffran verkar snarare ligga kring 6% hos utländska sexarbetare.
Som tidigare diskuterats flitigt i den här tråden vad jag kan se är anledningarna till varför man börjar sälja sex. Jag själv har ingen aning om alla anledningar utan det får de som jobbar med det svara på. Huvudanledningen är för att tjäna pengar, precis som med vilket jobb som helst. Sen kan man trivas bra, mindre bra med sitt jobb. De som gör det för att det inte har något annat val för att överleva har sin rätt att ta ett vuxet beslut att detta är det som krävs. Och om samhället inte erbjudit något annat alternativ så är det varken sexarbetarens eller kundernas fel utan endast samhällets.
Skitsnack från början till slut!
6%...vad är det för "forskning"? Har man intervjuat 10 hallickar och hört deras åsikt eller?
Och du! Klart som tusan att en stor del av ansvaret ligger på kunderna!