Inlägg från: Anonym (yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (yes)

Ni gör mig så jävla äcklad!

EnAnonumius skrev 2018-06-28 09:05:47 följande:

I hardcore motståndarnas svartvita värld så funkar det så här:

* Åker du till Indien; ----> så stödjer man barnarbete.
    * Åker du till Thailand; ---> så stödjer man barnprostitution
    * Åker du till Kina; ---> så stödjer man mord på flickor (flickor vanvårdas till döds i Kina)
    * Åker man till Tyskland eller Nederländerna som vanlig turist (ICKE sexköpare)---> så stödjer man människosmuggling och trafficking.

Hardcoremotståndarna idkar argumentationsfelet; Falsk dikotomi

D.v.s

*att det bara finns två möjliga alternativ (trots att båda dessa alternativ är felaktiga, eller att de två
    alternativen inte behöver utesluta varandra)

*att man måste väja ett av dem (trots att det finns flera alternativ, eller att man inte behöver välja alls)

Hardcoremotståndarna idkar även i mångt och mycket härskarteknikerna Dubbelbestraffning och Förlöjligande med, bara för att man inte följer deras kompakta svartvita tankemönster och deras "äckel känslor".

Något som är vanligt med är att hardcoremotståndarna gillar att komma med irrelevanta kommentarer med, när de inte kan bemöta nyanserat innehåll i andras inlägg.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 11:40:51 följande:
    Majoriteten av svenska kvinnor som säljer sex har ett självskadebeteende. Många har också bakgrund av att ha varit utsatt för sexuella övergrepp som barn och/eller tonåring. Jag hörde en prostituerad uttrycka detta som att om hon nu ändå skulle bli utnyttjad var det bättre att hon åtminstone fick betalt. Andra känner att de då får makt över sitt liv eftersom de då åtminstone kan välja vem som ska få utnyttja dem och när. En annan prostituerad som jag hört tyckte att vi icke-prostituerade som var gifta/sambos var korkade som hade sex gratis. Då inser man vilken tragisk syn på sex denna kvinna har. Hon har alltså aldrig upplev att själv få njuta av sex - där man få tillbaka lika mycket som man ger. Visst, jag kan ta betalt av min man, men eftersom jag är lika sugen som han kan ju lika gärna han ta betalt av mig!
    Ah, den gamla vanliga..... ingen ska behöva ta ansvar för sig själv utan det är andra som ska ta ansvar för deras kropp och sinne åt dem....

Det är säkert jättesynd om dem du beskriver, men de har ändå valt sitt yrke själva, dessutom är det långt ifrån alla som gör det de anledningarna som du tar upp, många gör det helt enkelt för pengarna. För "kunden" är det ju svårt att veta vilken "leverantör" som lider av självskadebeteende och vilken som är frisk. Båda gör ju trotts allt det av egen fri vilja.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 12:31:09 följande:
    Hmmm... hon är ju inte prostituerad!
    Nej hon är porrstjärna och har alltså sex för pengar hon med.
  • Anonym (yes)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 12:02:35 följande:
    Somliga tror uppenbarligen att prostituerade kvinnor har en avvikande fysiologi i underlivet än icke-prostituerade kvinnor kanske ingen känsel eller annat avvikande för man vet ju att vanliga kvinnor uppfattar sex utan upphetsning som smärtsamt samt om de utsätter sig för detta inte sällan utvecklar vestibulit vilket är nervsmärtor som oftast likt andra nervsmärtor aldrig kommer att försvinna
    Eller så tycker somliga att vuxna människor själva borde kunna avgöra hur mycket sex de klarar av att ha med sin fysiologi?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 13:18:27 följande:

Hon säljer sig inte till män som onanerar i hennes kropp.

Bioologi är inte ditt starkaste ämne va?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 14:26:37 följande:
    ...vilket leder till prostitution som gör att de mår ännu sämre (de skadar sig genom att sälja sex).
    Det är fortfarande ett eget val. På vilket sätt menar du att man ska skydda människor från att göra fel val i livet?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Usch) skrev 2018-06-28 15:11:59 följande:
    Hade de kunnat välja så hade de nog valt ett annat yrke och liv ska du se.
    På vilket sätt menar du att de inte KAN välja?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 14:29:12 följande:
    Vet inte du vad onani är?!
    Absolut, men frågan är om du vet eftersom du verkar likställa sex och onani?
  • Anonym (yes)
    Bröstlängtan skrev 2018-06-29 10:14:16 följande:

Prostitution är ALDRIG frivilligt!!!

Jasså, och det baserar du på vadå? Har du pratat med varenda prostituerad i hela planeten så du vet exakt vad alla tänker och varför de valt sitt yrke?
  • Anonym (yes)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-29 10:43:52 följande:
    I Indien tror de att människor är födda till att vara prostituerade att de inte vill ha med de prostituerades barn att göra är för att dessa barn är blivande prostituerade 
    Och vad har det med prostituerade i Sverige att göra?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!