Inlägg från: Anonym (Tutte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tutte)

Ni gör mig så jävla äcklad!

BossHoss skrev 2018-06-29 10:21:26 följande:

Men om det räddar liv samtidigt då?

Räddar liv? Det var det dummaste jag hört!

Prostitution räddar inte liv, den tar liv!

Den bryter ner och dödar människor både själsligt och fysiskt.

Det finns andra vägar än att tvinga dem till sex för att de ska få en slant till mat!
  • Anonym (Tutte)

Rättelse: på hela planeten heter det!

Nej, jag har inte pratat med alla de stackars kvinnor, tjejer och pojkar som tvingats till prostitution!

Vi lever i en starkt patriarkal värld där männens regler gäller! Vissa kvinnor kan tro att prostitution är ett eget val. Så är det inte!

Dessutom är prostitution inte ett yrke...det är slaveri!

• Anonym (Tutte)
    Anonym (suck) skrev 2018-06-29 11:00:33 följande:

Så de som säljer sig för att kunna köpa nyaste telefonen

Eller köpa märkeskläder

Eller åka på semester

Eller inte orkar med vanliga jobb där man inte tjänar snabba pengar

Vilket väldigt många tjejer i Sverige gör, är alltså tvingade till det av män. Skall genast berätta detta för väninnorna att de gör det för de är tvingade.

Gör det!

Det är det patriarkala samhället som leder till ett sådant förtryck och ditt idiotiska resonemang. Inte den enskilde mannen!

Men jag tror inte du kommer förstå detta förrän du blivit vuxen!
  • Anonym (Tutte)
    oanonym skrev 2018-06-29 11:31:15 följande:

Det är ofta ett val att börja med droger, det är även ett val att sälja sin kropp.

Det är alltså en dålig lösning på ett annat problem.

Sedan finns det kvinnor som lockas av snabba pengar, samt att de vill jobba bara några dagar i månaden .

Ett val att sälja sin kropp?

Skärp dig!

De allra flesta säljer sin kropp för att de INTE har något val!
  • Anonym (Tutte)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 11:58:03 följande:

...eller för att de inte tror att de har några val!

Varför tror de att de inte har något val? Vilka är alternativen för exempelvis en ensam 12-årig flicka utan hem och familj?
  • Anonym (Tutte)
    oanonym skrev 2018-06-29 12:55:50 följande:

Menar du att det är bra att hon kan välja prostutition?

Ett val är ju att bo på barnhem och eventuellt bli bortadopterad.

Nej att tvingas in i prostitution är inget positivt!!!

Ett val att bo på barnhem? Herregud, en ensam 12-årig flicka utan någon att ty sig till, tror du hon har kännedom om adoptionsbyråer och liknande. Hon är ensam och rädd = lätt att utnyttja.

Att tro att hon av fri vilja börjar ägna sig åt prostitution är fullkomligt horribelt!!!
  • Anonym (Tutte)
    Anonym (yes) skrev 2018-06-29 13:11:26 följande:

Jasså, kan du presentera några belägg för

[quote=78840611][quote-nick]Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 13:03:38 följande:[/quote-nick]Det finns patriarkala strukturer i Sverige som på alla andra ställen, men Sverige är tack och lov mycket mindre patriarkalt är de allra flesta länder, än så länge. Jag är orolig för vad som händer och kommer att hända med detta i och med den stora inflyttningen av män och kvinnor från extremt patriarkala länder. Gud hjälpe oss!

Du är helt fel ute!

Det är SD som vill och försöker stärka den patriarkala strukturen i vårt samhälle!

Försök inte skylla på invandringen!
  • Anonym (Tutte)
    oanonym skrev 2018-06-29 13:14:18 följande:

Hur löser det flickans situation? Enligt dig så dör då denna flicka.

Och nej, jag är inte FÖR att denna flicka ska dras in i prostutition.

Menar du att det enda sätt du kan hjälpa henne på är att du ger henne en tia för en avsugning?

Det finns tusen sätt att hjälpa dessa stackars kvinnor och barn utan att kräva sexuella tjänster av dem!
  • Anonym (Tutte)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 19:50:34 följande:

Okeeej och bilen går bra?

Bilen funkar utmärkt! Men du har nog inget körkort!
  • Anonym (Tutte)
    oanonym skrev 2018-06-30 11:31:43 följande:

Är alla kvinnor potentiella horor?

Naturligtvis inte!

Och alla män är inte potentiella våldtäktsmän!
  • Anonym (Tutte)
    oanonym skrev 2018-06-30 15:41:04 följande:

Hur onanerar man i en kvinnokropp? Jag har försökt, men får inte in både hand och penis.

Sluta tramsa nu!!!
  • Anonym (Tutte)
    Anonym (forskning) skrev 2018-07-02 23:01:08 följande:

Förtydligande. Allt som skrivs på det där instagramkontot ska naturligtvis inte bara tas med en nypa salt om det är fokuserat kring människohandel/trafficking. Utan det jag menar är att man generellt kan det vara klokt att hålla ett öppet sinne kring ämnet i fråga, särskilt eftersom det mest får negativt utrymme i media istället för att återge hela bilden. Utan att jag fördjupat mig i kontots innehåll så ska allt arbete mot människohandel/trafficking, om nu det är det kontot syftar på, hyllas.Dock inte på bekostnad av det som inte är trafficking precis som i alla andra branscher.

OnT:

Absolut att tvång ska motarbetas oavsett form. Att det är en majoritet verkar dock definitivt inte stämma enligt den forskning som finns. Siffran verkar snarare ligga kring 6% hos utländska sexarbetare.

Som tidigare diskuterats flitigt i den här tråden vad jag kan se är anledningarna till varför man börjar sälja sex. Jag själv har ingen aning om alla anledningar utan det får de som jobbar med det svara på. Huvudanledningen är för att tjäna pengar, precis som med vilket jobb som helst. Sen kan man trivas bra, mindre bra med sitt jobb. De som gör det för att det inte har något annat val för att överleva har sin rätt att ta ett vuxet beslut att detta är det som krävs. Och om samhället inte erbjudit något annat alternativ så är det varken sexarbetarens eller kundernas fel utan endast samhällets.

Skitsnack från början till slut!

6%...vad är det för "forskning"? Har man intervjuat 10 hallickar och hört deras åsikt eller?

Och du! Klart som tusan att en stor del av ansvaret ligger på kunderna!
  • Anonym (Tutte)
    Anonym (en kille) skrev 2018-07-07 21:21:35 följande:

Samtidigt är det dessa män som inte dirket brukar köpa sex. Lite stor i orden attityd.

Tokstolle!
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!