Inlägg från: Bröstlängtan |Visa alla inlägg
  • Bröstlängtan
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 18:31:26 följande:

I jämlikhetens namn så är det kanske dags för svenska kvinnor att sluta se sig som hjälplösa offer! Här i Sverige så är kvinnor och män jämställda i så hög grad så det är dags för männen att ta lite plats! De borde rycka upp sig MEN tyvärr så har naturen ordnat det så illa så männen vill ligga mer än kvinnor. UNGA män framförallt. De offrar självständighet, egenvärde och existensberättigande många gånger bara för att få lite kärlek och närhet....och det t om i äktenskap och förhållanden.

(Apropå jämställdhet och det man jämt hör om olika löner.......ÄR det så att en manlig sjuksköterska har mer betalt än en kvinnlig?) Ngn som är i branschen och vet?)

Sverige jämlikt? Du måste skoja!
  • Bröstlängtan
    oanonym skrev 2018-06-30 20:55:35 följande:

Om du pratar om folk som är tvingad till prostutition så har de inget med mitt påstående att göra. Ta den kommenatren med de som förespråkar tvång.

Är det svårt för dig att förstå att nästan alla prostituerade är tvingade? Man kan försöka argumentera mot detta genom att säga att alla har ett val...verkligheten ser inte ut så!!!
  • Bröstlängtan
    oanonym skrev 2018-06-30 22:36:32 följande:

Jag pratar inte om de som är tvingad. Är det svårt att förstå?

Vissa säger att prostitution är det ENDA valet, vilket jag inte köper (för det mesta).

För i så fall påstår dessa att prostitution är räddningen.

Räddningen? För vem? Den prostituerade?

Du har verkligen ingen aning! Vet du vad ordet empati betyder?
  • Bröstlängtan
    oanonym skrev 2018-06-30 23:34:08 följande:

Läser du ens vad jag skriver???

Folk påstår att enda utvägen är prostutition, annars är det döden.

Det är inte jag som påstår att prostutition är enda valet.

Ta ditt snack om empati med någon annan, tack.

Ok! Tar det med någon som förstår och inte är här för att provocera! Folk som påstår prostitution eller död har rätt, fast prostitution är också ett sätt att dö.
  • Bröstlängtan
    Anonym (dumheterärdumheter) skrev 2018-07-04 12:01:40 följande:

Jägare är inte det äldsta yrket. Samlare och bytare (köpmän) är äldre. Prostitution uppstod ungefär samtidigt som män slutade med att bara kasta sig över kvinnor och ta vad de ville ha och istället började byta varor mot tjänster.

Jägare, fiskare och samlare var de första yrkena. Man jagade, fiskade och samlade för eget bruk.

Köpmän och handel kom långt senare! I handelns fotspår följde påtvingad prostitution - slaveri.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!