• Bjoer

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-03 07:22:02 följande:
    Inbillar mig? Den ENDA skillnaden är att kvinnan inte säger nej utan "spelar med" och får betalt!
    Det är väl ändå en jävla skillnad?
  • Bjoer

Det är inte speciellt oväntat att en tråd som denna domineras av känslor istället för fakta. Till och med någon som presenterar fakta "ogillas". Inte undra på att prostituerade har det svårt, när de som är på deras sida göra det svårare för dem.

Jag lägger de här länkarna här. TED Talks från prostituerade själva.

• Bjoer
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 14:17:02 följande:
    Jo för dessa två är mer representativa för samtliga prostituerade än fd prostituerade som berättar vilket helvete de haft och hur de hamnat där... NOT.
    Dessa två ÄR prostituerade. Du kollade inte på talen, right? Drömmer
  • Bjoer
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 14:27:17 följande:
    Jag har kollat på den ena nu och jag håller med "eh" om att hon inte är speciellt representativ. Tycker du att hon är det?

Sedan missförstår du "eh". H*n skriver ju tydligt att hon inte tror att de där två är mer representativa att föra prostituerades talan än alla de fd prostituerade som talar ut här och där. 
    Båda dessa är med i grupper och organisationer för de prostituerade själva och skulle därför säga att de är rätt bra representanter. Jag undrar lite vad ni tror de säger? De säger inte att det är ett drömyrke eller att det är bra att det existerar, De säger att avkriminalisering (av alla parter) är den enda bra lösningen hittills eftersom det möjliggör för de prostituerade att organisera sig och skydda sig bättre. De slipper jobba i det dolda och är därmed säkrare.
  • Bjoer
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 14:31:09 följande:
    Klart att den lilla minoritet som köper sex inte är normala fungerande människor utan defekta avvikande
    Det tror jag iofs. inte för fem öre. Tror du får bredda din bild av vad som ingår i normala människor lite.
  • Bjoer
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 14:41:29 följande:
    Diverse länkar är inte speciellt intressanta eftersom det inte speglar verkligheten och vilka majoriteten av de prostituerade är eftersom det i de flesta länder är fattiga kvinnor långt hemifrån som säljer sex, 75-80 % av sexsäljarna som säljer sex i Sverige, övriga nordiska länder, Tyskland, Nederländerna osv är inte medborgare i landet de säljer sex i utan kommer huvudsakligen från Rumänien, Nigeria mfl. länder, dessa visas inte upp i Talkshower eller i prostitutionspositiva reportage vilket är märkligt eftersom det är dessa säljare de flesta köpare träffar på 
    Tror du ska ta och se TED Talksen jag tänkade till. De tar upp precis det.
  • Bjoer
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 16:37:59 följande:
    Medan dina åsikter/påståenden ska tas på allvar utan belägg för att..? 
    För att de inte är lika kategoriska. Jag har svårt att ta folk på allvar när de inte förstår nyanser.
  • Bjoer
    klyban skrev 2018-07-04 14:58:52 följande:

3 ords meningar är inte tillräckligt.
    Detta är ett öppet forum, gillar du inte svar så är mitt förslag att sluta posta i öppna forum.
    Dock kvarstår 3 ords meningar är inte nog för göra sig förståelig.

Alltså, det var inte meningar, det var uttryck. Exempel på det som efterfrågades. Läs de inläggen i tråden igen så förstår du.

Förövrigt är 3-ordsmeningar ett ord. Inte tre. Cool
  • Bjoer
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-04 17:56:35 följande:
    I Tyskland beräknas det finnas mellan 400 000-500 000 prostituerade 1% har anställningsavtal detta visar ju på att få väljer frivilligt skulle det vara frivilligt skulle de självfallet se till att vid sjukdom eller annat vara skyddade och vara berättigad till a-kassa när de vill sluta
    Jag förstår inte heller varför de skulle ha anställningsavtal? Hur många egenföretagare har anställningsavtal, liksom? Säger det något om ifall de jobbar på sitt företag frivilligt?
  • Bjoer
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-04 23:10:55 följande:
    När de Rumänska och Nigerianska kvinnorna intervjuas om sina liv som prostituerade i Nederländerna, Tyskland eller i Norden får man en bättre representativ bild av sexarbetare eftersom det är dessa som dominerar inom prostitution. Många tänker nog inte på att det inte sällan är barn till romska tiggare som säjer sex eller att tiggarna är fd. prostituerade som blivit för gamla för prostitution.
    Vilken bild får man då som du menar att dessa två inte ger?
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-05 07:06:08 följande:
    Nej och jag har hört flera som gett exakt motsatt bild. Tycker du att dessa sexarbetare är diskvalificerade?
    Exakt motsatt bild? Du menar att förbjuda all form av prostitution och bötlägga prostituerade är det bästa för prostituerade? Tillåt mig tvivla.

Dessa är ändå skickade (vad jag vet) som representanter för prostituerades egna organisationer. Du menar alltså att de inte skulle representera sina medlemmar?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!