-
Vadå hittar? Att köpa sex har sin egen tjusning. Väljer det framför otrohet med nån kollega eller vän när som helst.Voyager skrev 2018-09-12 05:34:03 följande:Nej, det är bara så absurt att det fortfarande - i Sverige - år 2018(!) - med så många som vil ha sex så mycket - fortfarande finns framförallt män, med så obsoleta uppfattningar och som inte hittar någon som vill ha sex med dem utan att vilja ha betalt. -
Min fru åkte hemifrån i morse. Jobbresa, borta i sex dagar. Då unnar jag mig saker hon inte gillar. Sprit, onyttig mat, horor, kokain. Jag har sparat kontanter till den här veckan och nu jäklar ska jag njuta!
-
Betalvägg. Jag kommer inte betala :)Anonym (Eh!) skrev 2018-09-15 07:19:25 följande:Njuta på andra människors bekostnad:
www.dn.se/nyheter/sverige/jag-hade-inte-nagot-annat-satt-att-hantera-angest-pa/
Du bryr dig inte eller hur.
Baserat på rubriken så verkar det handla om att horor har ångest? Det har jag med, vem har det inte?
Vad exakt ska jag bry mig om? Jag betalar för en tjänst precis som med en massage eller aktierådgivning. Varför skulle jag bry mig om hur personen jag handlar av mår? -
Det rör sig om en frivillig transaktion. Hur hennes barndom varit bryr jag mig inte om, precis som jag inte bryr mig on min frisörs barndom.Anonym (Eh!) skrev 2018-09-15 17:36:50 följande:Du ska bry dig om att den du använder troligtvis mår rejält dåligt, med självskadebeteende och bakgrund av sexuella övergrepp i barndom eller unga tonår; att den du använder mår ännu sämre av det du gör med henne.
Många undersökningar visar att torskar har mindre empati än andra. Du bekräftar den bilden perfekt. -
Jo? Kvinnan i fråga erbjuder en tjänst. Som jag köper.Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:01:30 följande:Nej, den är INTE frivillig!Det är därför prostitution borde avkriminaliseras. Sexarbetare borde omfattas av samma arbetsmiljöskydd som oss andra.Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:10:33 följande:Så länge män är beredda att betala för att få tillgång till kvinnors kroppar så kommer kriminella nätverk att vara mycket djupt inblandade.Va? En frisör använder inte kroppen i sitt arbete?Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:19:03 följande:Att klippa någon påverkar inte den sexuella integriteten. Dessutom används inte kroppen. Kroppen handlar endast.Nej jag tycker ju inte att det är någon större skillnad. Frisör, massör, prostituerad, de säljer alla tjänster som utförs på någon annans kropp.Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:19:03 följande:För att du ska förstå: tänk dig in i att du har analsex med en man och får 1000 kronor för det. Är det skillnad på det och att klippa hår?Jag hårddrar det lite för diskussionen, men jag är för avkriminalisering.Anonym (Nej) skrev 2018-09-16 15:24:02 följande:Tycker du verkligen såhär eller är det för att skaka om och skapa diskussion?
-
Alltså, officiell statistik säger att var tionde svensk man köpt sex. Mörkertalet är givetvis stort. Du har garanterat stött på många "som mig" :)Anonym (Bruden) skrev 2018-09-16 16:22:09 följande:Hoppas man aldrig stöter på en sån "man" som dig. -
Jag vill ingen illa, varför påstår du det?Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 20:01:02 följande:De enda som vill de prostituerade illa är torskarna. Är du en torsk är du en av detta.
Nej det är inte utopiska. Ekonomisk trygghet, jämställdhet och hjälp till barn och unga som utsätts för sexbrott hjälper väldigt mycket. Män kanske fortfarande vill köpa, men väldigt få kommer att vilja sälja!
Det bästa sättet att öka tryggheten för sexarbetare är att avkriminalisera deras jobb och låta dem organisera sig i fackföreningar och få samma lagstöd som andra arbetare. Få bort dem från mörka gränder och okända bilar, och låt dem jobba i bordeller med krav på hygien och säkerhet. -
Vill bara föra till protokollet att män som köper sex av en 16-åring som inte kan svenska är svin och våldtäktsmän.Wowbagger2000 skrev 2018-09-17 10:50:17 följande:Hade man velat skydda utsatta kvinnor med sexköpslagen så hade man gjort skillnad på frivillig prostitution och påtvingad. Det senare borde klassas som grov våldtäkt, och straffas därefter.
Då hade många tänk sig för både en och två ggr innan man betalar 500 spänn för att få göra vad man vill med en stackars 16-åring som inte kan svenska...
Och polisen hade fått helt andra medel att sätta dit hallickarna, tex avlyssning, som inte kan användas idag då straffskalan är för låg.
Anledning till att politiker inte göra denna skillnaden är att då måste de erkänna att det även finns kvinnor som gör detta helt av fri vilja, och eftersom principerna är viktigare än utsatta öststatsflickor, så väljer man att kalla våldtäkt för prostitution och ge förövarna lite böter i straff...
Jag tycker hela frågan är väldigt komplex, och inte så svartvit som många i tråden tycker.
Har liksom klyban en mer pragmatisk inställning till frågan. Tycker det är viktigare att se hur man gör livet så enkelt och tryggt så möjligt för de som säljer sex, istället för att hålla på principer.
Vi lever inte i en utopiska värld.
Och nej, har aldrig köpt sex, och skulle aldtig få för mig att göra det heller.
Jag köper enbart på lagliga bordeller i andra länder, där jag vet att tjejerna har rättigheter och får större delen av pengarna själva. -
1) Hur vet du det? Det finns ingen sådan statistik, och om det fanns så skulle den vara baserad på olaglig prostitution och inte laglig och reglerad.Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 08:01:10 följande:1) Men de flesta som gör det har ett självskadebeteende, är beroende av droger, är utfattiga icke-europeer eller traffickingoffer. Om du köper deras kroppar utnyttjar du deras utsatta belägenhet.
2) I så fall måste ju även arbetsförmedlingen tvinga arbetslösa att ta tjänst på bordell - även män såklart eftersom det finns en stor efterfrågan bland homosexuella också
3) Nej, frisören använder inte kroppen i sitt arbete. Min frisör brukar klippa med en sax. Om de prostituerade du går till använder en dildo på dig, dvs ett redskap, ja, då håller jag med om att de utför en tjänst. Likaså om de bara runkar av dig eftersom det är lite som massage. Jag gissar dock att du kommer in i deras kroppar. Det finns inget annat yrke som motsvarar detta. Tandläkaren betalar exempelvis inte patienterna för att få nöjet att rota i deras munnar utan att patienterna får det minsta ut av det (som en lagning eller en diagnos eller varför man nu kommit till tandläkaren).
Om vi tänker tanken att det blir avkriminaliserat att köpa sex och att prostitution betraktas som vilket yrke som helst då kommer för det första efterfrågan att öka. Men vilka ska jobba på bordellerna? Det måste ju vara samma regler som för andra företag och där är det inte så lätt att anställa utländsk arbetskraft: det måste till arbetstillstånd och uppehållstillstånd. De utländska prostituerade kommer alltså att bli färre, samtidigt som de utgör den största majoriteten av dagens prostituerade. Om allt sköts lagligt kommer alltså efterfrågan att öka medan utbudet kraftigt kommer att minska = dyrare priser. Hur många är naiva nog att inbilla sig att kriminella gäng inte skulle vilja tjäna rejäla slantar på detta? Hur många inbillar sig att inte ovilliga tjejer kommer att dras in i branschen för att mätta marknaden?
Naturligtvis blir det inga problem att sälja eller köpa sex av en nära släkting. Det är ju bara en tjänst man köper. Ett yrke som vilket annat som helst.
2) Arbetsförmedlingen? Finns den fortfarande?
3) Vänta nu här... så om den sexuella tjänsten i fråga är en avrunkning eller dildobaserad så är du okej med det?
Du är besatt av att mätta marknaden. Vad menar du skulle vara problemet med att efterfrågan är stôrre än tillgången?
Arbetstillstånd i Sverige är inte svårt att få, så oroa dig inte för det. Allt som behövs är att du blivit erbjuden jobbet och att du har ett giltigt pass. Resten av kraven ligger på arbetsgivaren. Bordellen i fråga måste erbjuda sjukförsäkring, livförsäkring, trygghetsförsäkring och tjänstepensionsförsäkring bland annat. Men det tycker ju inte du att sexarbetare förtjänar.
Varför i hela friden skulle någon vilja ha sex med en nära släkting, och vad är det för poäng du försöker göra? Jag skulle inte vilja ge min mormor en fotmassage heller. -
Ja självklart. Tjejerna jag handlar av tjänar bra pengar, har fantastiska arbetstider (jobbar oftast bara 1-2 dagar i veckan), har pensionsförsäkring och omfattas av arbetslagar.Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 08:09:14 följande:Så du inbillar dig att bara för att du köper kroppar i en bordell i ett land där det är lagligt så använder du inte tjejer som lider av det? Antingen tänker du inte hela vägen eller också har du enorma skygglappar. Alternativt bryr du dig inte. De flesta torskar bryr sig inte.
Om man köper kläder på HM bidrar man också till en massa elände, men det är inte så direkt. Man märker ju inte när man står vid kassan att ded arbetare som syr kläderna har det eländig. Det är väldigt indirekt att man gör skada. Du däremot skadar människor direkt eftersom du onanerar med deras kroppar. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter.
I de lagarna ställs krav på arbetsmiljö, hygien, användande av kondom osv. Det finns även vakter som kan tillkallas om det skulle behövas.
Tjejerna får även se kunderna på en tv-skärm innan de bestämmer om de vill erbjuda sina tjänster till honom. De kan när som helst avbryta och säga nej.
Dra inte in mig i att du handlar på HM. Det skulle jag aldrig göra, jag är en medveten konsument som handlar rättvisemärkt och etiskt närhelst jag kan.