Inlägg från: Wowbagger2000 |Visa alla inlägg
  • Wowbagger2000

Ni gör mig så jävla äcklad!

Hade man velat skydda utsatta kvinnor med sexköpslagen så hade man gjort skillnad på frivillig prostitution och påtvingad. Det senare borde klassas som grov våldtäkt, och straffas därefter.

Då hade många tänk sig för både en och två ggr innan man betalar 500 spänn för att få göra vad man vill med en stackars 16-åring som inte kan svenska...

Och polisen hade fått helt andra medel att sätta dit hallickarna, tex avlyssning, som inte kan användas idag då straffskalan är för låg.

Anledning till att politiker inte göra denna skillnaden är att då måste de erkänna att det även finns kvinnor som gör detta helt av fri vilja, och eftersom principerna är viktigare än utsatta öststatsflickor, så väljer man att kalla våldtäkt för prostitution och ge förövarna lite böter i straff...

Jag tycker hela frågan är väldigt komplex, och inte så svartvit som många i tråden tycker.

Har liksom klyban en mer pragmatisk inställning till frågan. Tycker det är viktigare att se hur man gör livet så enkelt och tryggt så möjligt för de som säljer sex, istället för att hålla på principer.

Vi lever inte i en utopiska värld.

Och nej, har aldrig köpt sex, och skulle aldtig få för mig att göra det heller.

• Wowbagger2000
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-18 01:29:54 följande:

Vill bara föra till protokollet att män som köper sex av en 16-åring som inte kan svenska är svin och våldtäktsmän. 

Jag köper enbart på lagliga bordeller i andra länder, där jag vet att tjejerna har rättigheter och får större delen av pengarna själva.

Precis, har man lite sunt förnuft så gör man som du.
  • Wowbagger2000
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 12:15:47 följande:

Men det var väldigt vad du orerar om kriminella nätverk! Fattar inte du att så länge det finns pengar i detta kommer kriminella nätverk att hålla på med det!?

Du är så väldigt naiv så man blir mörkrädd. Låt oss ponera att det blir lagligt att köpa kvinnokroppar på bordeller och att dessa kontrolleras och är säkra - vilka kvinnor ska jobba där? De flesta vill inte sälja sig, och jag pratar alltså inte enbart om traffickingoffer. Bordellerna vill ha kvinnokroppar att sälja. Kriminella nätverk ser chansen till en lukrativ business.

Tror du inte att män som är intresserad av sex med 15-åringar; män som vill misshandla den prostituerade osv, tror du inte att de kommer fortsätta leta efter kvinnor att köpa? Tror du då inte att det uppstår en oreglerad prostitution styrd av kriminella nätverk?

Nej jag vill inte de prostituerade illa. Jag vill hjälpa dem att sluta prostituera sig. De som inte prostituerar sig pga självskadebeteende eller på grund av droger eller fattigdom, kan byta bransch om de inte trivs med hur det är... eller hur?

För miljonte gången. Det är INGEN utopi. Vi har betydligt mindre prostitution i Sverige nu än vi hade i slutet av 1800-talet exempelvis. Varför? Jo för att kvinnor inte längre är så utfattiga att de måste sälja sig för att få mat; för att kvinnor som blir gravida inte längre förskjuts av samhället så att prostitution blir enda möjliga försörjningskällan. Jämställdhet samt ett utbyggt välfärdssamhälle leder till minskad prostitution. Skulle vi lyckas hjälpa de kvinnor som säljer sig för att skada sig (istället för att skära sig) och som blivit utsatta för sexuella övergrepp/våldtäkt i unga år, ja då kommer det inte finnas särskilt många prostituerade kvar. Återstår fattiga utländska kvinnor och traffickingoffer.

Din agenda verkar däremot att verka för en ständig tillgång på kvinnokroppar att utnyttja.

Alla män som vill prostituerade väl kan hjälpa dem mycket enkelt: genom att skita i att köpa dem!

När jag sett program om prostitution, och hört/läst intervjuer mef prostituerade, så vill de allra flesta faktiskt bara ha sex på ett enkelt sätt.

Det är några få procenten som är ute för att misshandla kvinnan, eller vill ha sex med minderåriga, och om rättsystemet då kan fokusera på dem ustället för att blanda ihop allt i en salig röra, så skulle man kunna döda hela traffikingsystemet.

Det kommer alltid att finnas de som vill sälja sex, helt enkelt för att det är enkla och snabba pengar. Vi har ett socialt skydd i Sverige, INGEN behöver sälja sexuella tjänster för att överleva. Likväl väljer många att göra det, helt enkelt för att de flredrar att tjäna 50 tusen på Att jobba några kvällar i veckan, än att ha ett låglönejobb där de tjänar hälften.

Människor är olika helt enkelt.

Och eftersom vi aldrig kan få företeelsen att försvinna, anser jag att det borde fokuseras mer på att glra srbetsförhållandens bättre för de som säljer sex.

I Danmark fungerar det ju tydligen.
  • Wowbagger2000
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 20:34:50 följande:

Det är lika lite enkla pengar som det är enkla pengar att sälja sin njure. Det är lika obehagligt för kvinnor låta en man de inte är kåta på komma in i dem som det är för heterosexuella män att ha sex med en annan man. Biologiska fakta. Kvinnorna far illa för att de används som sexdockor av män de inte vill ha sex med.

De kvinnor som säljer sex i Sverige gör det inte av ekonomiska skäl (såvida de inte är narkomaner). De säljer sig som en del av en självskadeproblematik.

Okej, då vet vi. Utgår ifrån att du har träffat alla som säljer sex eftersom du sitter på sån övertygande fakta.
  • Wowbagger2000
    klyban skrev 2018-09-20 10:18:16 följande:

Är inte lika säker som dig, pratat med en hel del människor som är fast i sin åsikt och som inte går ändra åsikt på ens med de mest tydliga och klara argumenten.

Moral är galna saker och bygga lagar på.

Kakan Hermansson illustrerade det tänket rätt bra när hon var med i moraltestet på P3. Hennes argument mot prostitution (även när det var 100% frivilligt ifrån den säljande) var att "jag VILL inte att män ska kunna köpa sexuella tjänster av kvinnor)...

Givetvis gav hon sig själv 5 i betyg efteråt... Domaren som utvärderade argumentationen höll inte riktigt med... Haha
  • Wowbagger2000
    Voyager skrev 2018-09-26 04:11:25 följande:

Du är grundlurad!

Är faktiskt inte riktigt heller med på hur han är grundlurad?
  • Wowbagger2000
    Voyager skrev 2018-09-26 07:04:01 följande:

Jag har passerat Pigalle, Soho, Red Light District, Reperbahn, Malmskillnadsgatan, Rosenlund etc. och blivit "uppraggad" men när jag frågade: "How much do you pay me?" blev de förnärmade och drog. När jag fått inviter på olika forum och frågat vad de själva njuter av har kontakten upphört abrupt och varit ett effektivt sätt att få slut på fler förslag. Så mycket för "frivilligheten" och "viljan" att ha sex med mig (som ändå delat ut mer än 2000 orgasmer vilket tydligen retar en del mer i denna tråd än de klittor jag behandlat utan en tråd).

Därför är mina erfarenheter av prostitution bara ett patetiskt, tillgjort lurendrejeri medan jag kan ägna mig åt det äkta hur mycket som helst.

De flesta är nog mycket väl medvetna om det, men har inte möjligheten, förmågan att få till det, eller vill bara göra det enkelt för sig.
  • Wowbagger2000
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-26 16:32:35 följande:

Ursäkta, men har du noll koll på ekonomi? VARFÖR skulle kriminella nätverk sluta kontrollera könshandeln bara för att den är laglig? Den kommer ju fortfarande vara ytterst lönsam eftersom män gärna betalar svindyra summer för att få tillgång till ovilliga kvinnors underliv. En legalisering skulle öka antalet kunder. Men du menar att en ökning av efterfrågan skulle minska priset och därför göra kriminella nätverk mindre intresserade? Kriminella nätverk är för tusan inblandat i allt som går att få ut pengar på. Bland annat fusk med olivolja och honung och dessa livsmedel är inte direkt olagliga.

Dessutom: det kommer alltid att finnas män som vill ha sex med kvinnor som är för unga, inte vill, våldssex och massa andra sjuka grejor. Den marknaden kommer inte att upphöra med legalisering.

Det bästa sättet att få stopp på prostitution är att skapa jämställda samhällen där kvinnor inte är beroende av män för sin försörjning och inte blir stämplade som dåliga kvinnor om de har (frivillig) sex med många män för att de njuter av det, inte stämplas som dåliga kvinnor för att de har sex utanför äktenskapet eller blir gravida utanför äktenskapet, och att stötta unga flickor och kvinnor samt barn, som blir utsatta för sexuella övergrepp så att de inte utvecklar självskadebeteende.

Jag chattade senast igår med en tjej som utsattes för våldtäkt som barn. Ingen lyssnade på henne eller gav henne stöd. Hon hamnade på grund av detta i en dålig spiral och prostituerade sig under en period. Det slutade med att hon anmälde några kunder, när hon fick styrka att ta sig ur eländet. Hon är inte den ende prostituerade som anmält kunder. Bra att det är olagligt!

Som en liknelse, alkohol är idag inte speciellt intressant för kriminella att sälja, för behovet tillgodoses i huvudsak på laglig väg.

När man förbjöd det i USA för hundra år sen la man grunden för maffian, som kunde tjäna storkovan.

En legalisering av prostitution måste givetvis kombineras med riktigt kännbara straff för de som väljer det olagliga alternativet.

Den marknaden du beskriver av våldsinslag är en liten del, och på vilket sätt skulle en legalisering av övrig prostitution göra det problemet värre?

Tvärtom så skulle högra straff och mer fokus där minska de problemen, och hjälpa fler som är utsatta.
  • Wowbagger2000
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-26 17:25:51 följande:

Som en liknelse, alkohol är idag inte speciellt intressant för kriminella att sälja, för behovet tillgodoses i huvudsak på laglig väg.

När man förbjöd det i USA för hundra år sen la man grunden för maffian, som kunde tjäna storkovan.

En legalisering av prostitution måste givetvis kombineras med riktigt kännbara straff för de som väljer det olagliga alternativet.

Den marknaden du beskriver av våldsinslag är en liten del, och på vilket sätt skulle en legalisering av övrig prostitution göra det problemet värre?

Tvärtom så skulle högra straff och mer fokus där minska de problemen, och hjälpa fler som är utsatta.

Glömde att tillägga, att givetvis måste även det dociala skyddsnätet bli bättre, och fånga upp de som blivet utsatta för övergrepp innan de hamnar i ett självskadebeteende.

Att göra sexköpet olagligt har ju uppenbarligen ingen effekt...
  • Wowbagger2000
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-26 19:54:45 följande:

Nu har vi genom rättegång angående Nigerianskorna som säljer sex fått veta att de skyfflas omkring i Europa för att sälja sex och är skuldsatta med sådär 400 000-600 000 kr till de som fått dem till Europa. Majoriteten av Nigerianskorna kommer från samma region har dessa skulder och tror på den kraft voodoo har vilket dessa utsatts för.

Det är fortfarande någon som tror på att dessa Nigerianskor finns i Sverige frivilligt för att sälja sex och tjäna pengar och hur många kunder måste de ha för att betala 500 000 kr till handlarna innan de går plus och tjänar något själva

Är nog inte många som tror de gör det frivilligt...
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!