Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 12:15:47 följande:
Men det var väldigt vad du orerar om kriminella nätverk! Fattar inte du att så länge det finns pengar i detta kommer kriminella nätverk att hålla på med det!?
Du är så väldigt naiv så man blir mörkrädd. Låt oss ponera att det blir lagligt att köpa kvinnokroppar på bordeller och att dessa kontrolleras och är säkra - vilka kvinnor ska jobba där? De flesta vill inte sälja sig, och jag pratar alltså inte enbart om traffickingoffer. Bordellerna vill ha kvinnokroppar att sälja. Kriminella nätverk ser chansen till en lukrativ business.
Tror du inte att män som är intresserad av sex med 15-åringar; män som vill misshandla den prostituerade osv, tror du inte att de kommer fortsätta leta efter kvinnor att köpa? Tror du då inte att det uppstår en oreglerad prostitution styrd av kriminella nätverk?
Nej jag vill inte de prostituerade illa. Jag vill hjälpa dem att sluta prostituera sig. De som inte prostituerar sig pga självskadebeteende eller på grund av droger eller fattigdom, kan byta bransch om de inte trivs med hur det är... eller hur?
För miljonte gången. Det är INGEN utopi. Vi har betydligt mindre prostitution i Sverige nu än vi hade i slutet av 1800-talet exempelvis. Varför? Jo för att kvinnor inte längre är så utfattiga att de måste sälja sig för att få mat; för att kvinnor som blir gravida inte längre förskjuts av samhället så att prostitution blir enda möjliga försörjningskällan. Jämställdhet samt ett utbyggt välfärdssamhälle leder till minskad prostitution. Skulle vi lyckas hjälpa de kvinnor som säljer sig för att skada sig (istället för att skära sig) och som blivit utsatta för sexuella övergrepp/våldtäkt i unga år, ja då kommer det inte finnas särskilt många prostituerade kvar. Återstår fattiga utländska kvinnor och traffickingoffer.
Din agenda verkar däremot att verka för en ständig tillgång på kvinnokroppar att utnyttja.
Alla män som vill prostituerade väl kan hjälpa dem mycket enkelt: genom att skita i att köpa dem!
När jag sett program om prostitution, och hört/läst intervjuer mef prostituerade, så vill de allra flesta faktiskt bara ha sex på ett enkelt sätt.
Det är några få procenten som är ute för att misshandla kvinnan, eller vill ha sex med minderåriga, och om rättsystemet då kan fokusera på dem ustället för att blanda ihop allt i en salig röra, så skulle man kunna döda hela traffikingsystemet.
Det kommer alltid att finnas de som vill sälja sex, helt enkelt för att det är enkla och snabba pengar. Vi har ett socialt skydd i Sverige, INGEN behöver sälja sexuella tjänster för att överleva. Likväl väljer många att göra det, helt enkelt för att de flredrar att tjäna 50 tusen på Att jobba några kvällar i veckan, än att ha ett låglönejobb där de tjänar hälften.
Människor är olika helt enkelt.
Och eftersom vi aldrig kan få företeelsen att försvinna, anser jag att det borde fokuseras mer på att glra srbetsförhållandens bättre för de som säljer sex.
I Danmark fungerar det ju tydligen.