• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Eh!) skrev 2018-07-24 22:11:48 följande:

Jag känner många feminister. Ingen hatar män. Jag brukar inte kalla mig feminist och jag hatar inte heller män. Dock hatar jag våldtäktsmän och torskar.

Varför skulle du inte vilja vara med någon som tyckt sig vara tvungen att prostituera sig? Inte konstigt alls tycker jag. Dock lär sexlivet bli väldigt trevande i början. Däremot vill de flesta kvinnor inte ta i en torsk ens med tång eftersom de visat att de inte har nåt problem med att utnyttja kvinnor. Jag har fått veta dels av fd prostituerade och dels av människor som jobbar med prostituerade, att de hyser ett starkt förakt mot män. Många män föraktar ju (till skillnad från kvinnor) också prostituerade så det är väl till viss del ömsesidigt.

Om din flickvän/fru velat prostituera sig hade det varit OK? Hon kommer hem från jobbet och pratar om vilka kunder hon haft, hur arbetsdagen varit?

När påstod jag att jag inte skulle vara med någon som tyckt sig vara tvungen att prostituera sig??? Jag skrev precis tvärtom.

Nej, jag hade inte varit ok med att min fru hade velat prostituerat sig. Vi har inte diskuterat detta, men jag är ganska säker på att hon inte heller vill att jag prostituerar mig. Vad har detta med saken att göra? Jag skulle heller inte vara ok med att hon var otrogen utan att pengar bytte händer.
  • oanonym
    Anonym (Gatan) skrev 2018-07-24 23:39:00 följande:

Kan säga att det finns ingen grupp som föraktar män eller avskyr sex så mycket som prostituerade kvinnor.. har aldrig träffat någon kvinna av alla de jag hjälpt under årens gång som gör det som ?en kul grej där man kombinerar nytta med nöje?. Detta är något torskar intalar sig själva för att motivera övergrepp. De flesta av de svenska tjejerna har antingen självskadebeteende, missbruk eller diagnos. Majoriteten med övergrepp i bagaget, många från barndomen och en vuxenvärld som vänt dem ryggen. Av de utländska är det vanligtvis fattigdom som är den utlösande faktorn. Mödrar som behöver försörja sina barn och hela familjer.

Dessa tjejer gillar inte sex. För Sex är ju ett samspel mellan personer som vill njuta. Prostitution är köpt samtycke för att få utnyttja en människas kropp mot ersättning. Och ni anar inte hur många av dessa som far illa när männen ( de flesta svenssons med vanliga yrken och kärnfamiljer) som vill leva ut våldsamma och förnedrande fantasier på en kropp. Fantasier de inte skulle drömma om att göra på sina fruar. Men på andra kvinnor. Kvinnor som de anser inte är något värda. Som inte har ett mänskligt värde utan är en handelsvara.

Det kan ju vara så att du inte kommer i kontakt med de som prostituerar sig för att de vill, då de inte behöver hjälp.

Vad sex är tycker jag de inblandade ska avgöra själva, så länge båda parter är överens och har åldern innne. Jag anser t.ex. inte att du ska bestämma detta.

Jag har heller inte sett så många försvara tvång och kvinnovåld härinne, men om de finns så kan du diskutera detta med dessa.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-25 16:25:27 följande:

Det till arbete diverse hjälporganisationer hjälper prostituerade helt enkelt för atDe prostituerade är inte en annan sorts människa än din fru, dina systrar eller din mamma de är någons dotter, mamma eller syster och likt majoriteten av alla är de inte intresserade av att ha sex med mängder av män dag efter dag, vecka efter vecka...Somliga verkar inte fatta att det inte fysiskt är skillnad på den som säljer sex som ens fru eller mamma. De som förespråkar legal prostitution borde utsätta frun för sex 6-10 ggr per dag dag efter dag vecka efter vecka och sedan återkomma med åsikten att det finns de som av fri vilja väljer detta som yrke

Talar du för alla prostituerade kvinnor nu?

Har du källa på att INGEN valt detta yrke med fri vilja?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-26 13:00:34 följande:

Det är knappast samma sak att ha sex utan intresse med den man lever med och känner som att ha sex med mängder av okända män varje dag för att kunna köpa mat, betala boende, försörja sina barn, betala för medicin osv. Att mängder med människor väljer att leva med någon de inte attraheras av och som motprestation för att de lämnat Thailand och fått sin försörjning sköta hushållsnära tjänster och upplåta sin kropp för sex några gånger i veckan är inte jämförbart med att upplåta sin kropp 6-10 ggr per dag som heltidsarbete

Så om vi får ner antalet ggr en prostituerad har sex, är du då för prostitution?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-26 14:17:44 följande:

Inte jag som påstår att mängder med kvinnor frivilligt prostituerar sig och har sex i sitt äktenskap/relation mot att kompenseras med saker från sin partner. 

Ta och testa sex med frivillig utan betalning och upptäck hur många gånger per dag det fungerar utan fysisk smärta

Du ville inte svara på frågan alltså?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-26 14:43:18 följande:

Det finns ingen frivillighet att få sin försörjning genom att sälja sex eftersom det krävs mängder med köpare för att få ihop mat för dagen. De där kooperativa bordellerna ska väl inte bemannas av säljare som tar 4000-5000 kr pr kund så att de kan ligga på nivå med max 1-2 kunder per dag och dessutom kraftigt sålla bland kunderna

Är du för prostutition om priserna höjs?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-26 16:42:04 följande:

Nej men med riktigt höga priser så bör ju den som säljer sex kunna välja några få enstaka kunder per månad och inte likt de som jobbar på bordeller ha kunder enligt löpande-band-principen. De som besökt bordeller vet ju att säljarna snabbt avverkar kund efter kund, köparna klagar ju inför varandra att säljarna snabbt ser till att få ut dem ur rummet när de minuter de betalat för är slut och dessutom klagar de på att vinnorna är dåliga på att spela teater

Ja, så du är inte emot prostutition, bara vissa sätt att driva prostitution på?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-26 17:06:15 följande:

Jo jag är emot prostitution men den lilla minoritet som har sexsälj som fetisch får ju självfallet sälja sex

Ok, som jag då, ungefär. Jag är emot tvång, men anser att frivilliga val är ok.
  • oanonym
    Anonym (Jänta) skrev 2018-07-29 14:05:08 följande:

Hur tusan kan man stoppa in sin willy i en prostituerad då möjligheten finns att kunden blir far och den prostituerad mor åt ett barn som aldrig bett om att få ett par grisar till föräldrar ? Grisigt är det !

Det finns många som borde låta bli att skaffa barn. Det har mer med personlighet att göra än prostutition, enligt mig.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-29 18:55:56 följande:

Finns religiösa grupperingar i USA som är tämligen stora som proklamerar att mannen är överhuvud och hustrun ska lyda i alla lägen och om mannen vill ha sex ska hon underkasta sig eftersom hustruns uppgift är att ge allt för sin man. Det är samma grupperingar som anser att sex utanför äktenskap är en synd, kvinnor bör helst inte arbeta utanför hemmet, kvinnor ska ha en modest klädsel eftersom män annars kan få syndiga tankar, sexundervisning i skolan ska inte få finnas utan det ska bara undervisas om avhållsamhet före giftermål. När dessa kvinnor gifter sig så ska de ha sex när så mannen kräver lite likt prostitution

Du behöver inte gå ända till USA för att hitta den kvinnosynen. Vi har ju islam ganska nära nu ...
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!