Ni gör mig så jävla äcklad!
Så du bestämmer över dessa kroppar, det är vad du berättar för oss.
Om man inte ens äger sin egen kropp, då lever man inte i en demokrati ens.
Så du bestämmer över dessa kroppar, det är vad du berättar för oss.
Om man inte ens äger sin egen kropp, då lever man inte i en demokrati ens.
Ingen aning varför du skriver du.
Och även om vi leker med den tanken det vore sant, så inser vi alla att inte ens avliva mig kommer ändra nått frågan.
Du har en Utopisk dröm som aldrig kommer ske, ditt svar på detta är skapa saker kring detta så att de far illa.
Den ENDA slutsatsen är att du vill dom illa.
Hade man velat skydda utsatta kvinnor med sexköpslagen så hade man gjort skillnad på frivillig prostitution och påtvingad. Det senare borde klassas som grov våldtäkt, och straffas därefter.
Då hade många tänk sig för både en och två ggr innan man betalar 500 spänn för att få göra vad man vill med en stackars 16-åring som inte kan svenska...
Och polisen hade fått helt andra medel att sätta dit hallickarna, tex avlyssning, som inte kan användas idag då straffskalan är för låg.
Anledning till att politiker inte göra denna skillnaden är att då måste de erkänna att det även finns kvinnor som gör detta helt av fri vilja, och eftersom principerna är viktigare än utsatta öststatsflickor, så väljer man att kalla våldtäkt för prostitution och ge förövarna lite böter i straff...
Jag tycker hela frågan är väldigt komplex, och inte så svartvit som många i tråden tycker.
Har liksom klyban en mer pragmatisk inställning till frågan. Tycker det är viktigare att se hur man gör livet så enkelt och tryggt så möjligt för de som säljer sex, istället för att hålla på principer.
Vi lever inte i en utopiska värld.
Och nej, har aldrig köpt sex, och skulle aldtig få för mig att göra det heller.
1 Det är tvånget vill ha bort, genom plocka bort kriminella nätverk.
Trafficking offer kan man få bort, så hur är det en poäng för dig ens?
2 Vem säger man måste tvinga in kvinnor/män i detta yrke?
Tror du det är första gången det existerar undantag?
Detta är ju INTE ENS ett problem.
Sicka fantasier du har.
3 Kan tänka mig en frisör har betydligt större risker i sitt arbete än en laglig och utan kriminella nätverk.
Så varför du säger en sådan sak vet jag inte.
Och eftersom det är frivillighet, så är de prostituerade på det klara med vad arbetet innebär.
Inser detta handlar om en projektion av dig, där du projicerar dina känslor på en arbetande prostituerad.
Och sen tror att ALLA tänker som du, detta är ett generalfel när man diskuterar och sänker din position helt.
Då allt handlar om frihet och det är detta som vi pratar om.
Finner det udda att du inte förstår detta ens, är du så blockerad att du inte ens förstår vad vi pratar om?
Det är en utopi du vill ha, den kommer aldrig ske.
Och under tiden så skadas bara mer och mer kvinnor.
Därför ENDA slutsatsen man kan göra med dig, det är att du vill dessa prostituerade illa.
ENDA SLUTSATSEN!
När jag sett program om prostitution, och hört/läst intervjuer mef prostituerade, så vill de allra flesta faktiskt bara ha sex på ett enkelt sätt.
Det är några få procenten som är ute för att misshandla kvinnan, eller vill ha sex med minderåriga, och om rättsystemet då kan fokusera på dem ustället för att blanda ihop allt i en salig röra, så skulle man kunna döda hela traffikingsystemet.
Det kommer alltid att finnas de som vill sälja sex, helt enkelt för att det är enkla och snabba pengar. Vi har ett socialt skydd i Sverige, INGEN behöver sälja sexuella tjänster för att överleva. Likväl väljer många att göra det, helt enkelt för att de flredrar att tjäna 50 tusen på Att jobba några kvällar i veckan, än att ha ett låglönejobb där de tjänar hälften.
Människor är olika helt enkelt.
Och eftersom vi aldrig kan få företeelsen att försvinna, anser jag att det borde fokuseras mer på att glra srbetsförhållandens bättre för de som säljer sex.
I Danmark fungerar det ju tydligen.