Inlägg från: Anonym (Eh!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh!)

Ni gör mig så jävla äcklad!

klyban skrev 2018-09-16 16:28:02 följande:

Så du bestämmer över dessa kroppar, det är vad du berättar för oss.

Om man inte ens äger sin egen kropp, då lever man inte i en demokrati ens.

Du KAN inte rättfärdiga att du köpt kvinnokroppar. Dina försök är verkligen patetiska!
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-16 18:30:30 följande:

Ingen aning varför du skriver du.

Och även om vi leker med den tanken det vore sant, så inser vi alla att inte ens avliva mig kommer ändra nått frågan.

Du har en Utopisk dröm som aldrig kommer ske, ditt svar på detta är skapa saker kring detta så att de far illa.

Den ENDA slutsatsen är att du vill dom illa.

De enda som vill de prostituerade illa är torskarna. Är du en torsk är du en av detta.

Nej det är inte utopiska. Ekonomisk trygghet, jämställdhet och hjälp till barn och unga som utsätts för sexbrott hjälper väldigt mycket. Män kanske fortfarande vill köpa, men väldigt få kommer att vilja sälja!
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-17 10:50:17 följande:

Hade man velat skydda utsatta kvinnor med sexköpslagen så hade man gjort skillnad på frivillig prostitution och påtvingad. Det senare borde klassas som grov våldtäkt, och straffas därefter.

Då hade många tänk sig för både en och två ggr innan man betalar 500 spänn för att få göra vad man vill med en stackars 16-åring som inte kan svenska...

Och polisen hade fått helt andra medel att sätta dit hallickarna, tex avlyssning, som inte kan användas idag då straffskalan är för låg.

Anledning till att politiker inte göra denna skillnaden är att då måste de erkänna att det även finns kvinnor som gör detta helt av fri vilja, och eftersom principerna är viktigare än utsatta öststatsflickor, så väljer man att kalla våldtäkt för prostitution och ge förövarna lite böter i straff...

Jag tycker hela frågan är väldigt komplex, och inte så svartvit som många i tråden tycker.

Har liksom klyban en mer pragmatisk inställning till frågan. Tycker det är viktigare att se hur man gör livet så enkelt och tryggt så möjligt för de som säljer sex, istället för att hålla på principer.

Vi lever inte i en utopiska värld.

Och nej, har aldrig köpt sex, och skulle aldtig få för mig att göra det heller.

Problemet är att de kvinnor som säljer sig helt frivilligt är ytterst få. De kan aldrig mätta marknaden. Torsken kan heller ALDRIG vara säker på att den kvinnokropp han köper tillgång till finns på marknaden för att kvinnan verkligen vill eller om det beror på att kvinnan gör det för att hon har ett självskadebeteende (väldigt vanligt nämligen). Det är därför det är förbjudet att köpa även de enstaka som gör det frivilligt.

Detta är inte heller något problem. Om de få som prostituerar sig frivilligt tycker att det är jobbigt att det är förbjudet för torskarna att köpa dem kan de välja ett annat yrke. Faktiskt.

Det är inte utopi. Det kommer troligtvis alltid att finnas män som vill ha sex av kvinnor som inte vill ha sex med dem, men kvinnor som mår bra och har ekonomisk trygghet kommer väldigt sällan att tacka ja.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-17 01:40:04 följande:
    Jo? Kvinnan i fråga erbjuder en tjänst. Som jag köper.
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:10:33 följande:
    Så länge män är beredda att betala för att få tillgång till kvinnors kroppar så kommer kriminella nätverk att vara mycket djupt inblandade.
    Det är därför prostitution borde avkriminaliseras. Sexarbetare borde omfattas av samma arbetsmiljöskydd som oss andra. Va? En frisör använder inte kroppen i sitt arbete? 
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:19:03 följande:
    För att du ska förstå: tänk dig in i att du har analsex med en man och får 1000 kronor för det. Är det skillnad på det och att klippa hår?
    Nej jag tycker ju inte att det är någon större skillnad. Frisör, massör, prostituerad, de säljer alla tjänster som utförs på någon annans kropp. Jag hårddrar det lite för diskussionen, men jag är för avkriminalisering. 

1) Men de flesta som gör det har ett självskadebeteende, är beroende av droger, är utfattiga icke-europeer eller traffickingoffer. Om du köper deras kroppar utnyttjar du deras utsatta belägenhet.

2) I så fall måste ju även arbetsförmedlingen tvinga arbetslösa att ta tjänst på bordell - även män såklart eftersom det finns en stor efterfrågan bland homosexuella också

3) Nej, frisören använder inte kroppen i sitt arbete. Min frisör brukar klippa med en sax. Om de prostituerade du går till använder en dildo på dig, dvs ett redskap, ja, då håller jag med om att de utför en tjänst. Likaså om de bara runkar av dig eftersom det är lite som massage. Jag gissar dock att du kommer in i deras kroppar. Det finns inget annat yrke som motsvarar detta. Tandläkaren betalar exempelvis inte patienterna för att få nöjet att rota i deras munnar utan att patienterna får det minsta ut av det (som en lagning eller en diagnos eller varför man nu kommit till tandläkaren).

Om vi tänker tanken att det blir avkriminaliserat att köpa sex och att prostitution betraktas som vilket yrke som helst då kommer för det första efterfrågan att öka. Men vilka ska jobba på bordellerna? Det måste ju vara samma regler som för andra företag och där är det inte så lätt att anställa utländsk arbetskraft: det måste till arbetstillstånd och uppehållstillstånd. De utländska prostituerade kommer alltså att bli färre, samtidigt som de utgör den största majoriteten av dagens prostituerade. Om allt sköts lagligt kommer alltså efterfrågan att öka medan utbudet kraftigt kommer att minska = dyrare priser. Hur många är naiva nog att inbilla sig att kriminella gäng inte skulle vilja tjäna rejäla slantar på detta? Hur många inbillar sig att inte ovilliga tjejer kommer att dras in i branschen för att mätta marknaden?

Naturligtvis blir det inga problem att sälja eller köpa sex av en nära släkting. Det är ju bara en tjänst man köper. Ett yrke som vilket annat som helst.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-09-18 07:49:07 följande:
    Den som tar hem ett one night stand kan heller ALDRIG vara säker på om personen verkligen vill, eller om det är ett självskadebeteende.
    Risken är oerhört mycket mindre. Det är väl skillnaden.

Majoriteten av de som har sex med ett ONS gör det för att hon är kåt. Majoriteten av de som säljer sina kroppar gör det för att de har självskadebeteende (eller är beroende av droger eller både och).

You have to play with the odds.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-18 01:29:54 följande:
    Vill bara föra till protokollet att män som köper sex av en 16-åring som inte kan svenska är svin och våldtäktsmän. 

Jag köper enbart på lagliga bordeller i andra länder, där jag vet att tjejerna har rättigheter och får större delen av pengarna själva.
    Så du inbillar dig att bara för att du köper kroppar i en bordell i ett land där det är lagligt så använder du inte tjejer som lider av det? Antingen tänker du inte hela vägen eller också har du enorma skygglappar. Alternativt bryr du dig inte. De flesta torskar bryr sig inte.

Om man köper kläder på HM bidrar man också till en massa elände, men det är inte så direkt. Man märker ju inte när man står vid kassan att ded arbetare som syr kläderna har det eländig. Det är väldigt indirekt att man gör skada. Du däremot skadar människor direkt eftersom du onanerar med deras kroppar. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-18 08:19:04 följande:
    2) Arbetsförmedlingen? Finns den fortfarande?

3) Vänta nu här... så om den sexuella tjänsten i fråga är en avrunkning eller dildobaserad så är du okej med det? 

Du är besatt av att mätta marknaden. Vad menar du skulle vara problemet med att efterfrågan är stôrre än tillgången? 

Varför i hela friden skulle någon vilja ha sex med en nära släkting, och vad är det för poäng du försöker göra? Jag skulle inte vilja ge min mormor en fotmassage heller. 
    Ja AF finns och om den läggs ner kommer något annat. Arbetslösa måste ta anvisade jobb, dvs om du blir arbetslös kan du bli tvungen att jobba på bordell.

Helt OK för mig om du enbart blir penetrerad av en dildo eller blir avrunkad (hon behåller givetvis kläderna på).

Om efterfrågan är större än tillgången, vilket den defacto är, kommer kriminella gäng att vara inblandade i hanteringen. Dessutom kommer kvinnor som inte vill sälja sig dras in i eländet (och jo, så är det redan).

Jag handlar inte på HM och jag tror inte alls att du är en medveten konsument.
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-18 10:40:28 följande:

1 Det är tvånget vill ha bort, genom plocka bort kriminella nätverk.
    Trafficking offer kan man få bort, så hur är det en poäng för dig ens?

2 Vem säger man måste tvinga in kvinnor/män i detta yrke?
    Tror du det är första gången det existerar undantag?
    Detta är ju INTE ENS ett problem.
    Sicka fantasier du har.

3 Kan tänka mig en frisör har betydligt större risker i sitt arbete än en laglig och utan kriminella nätverk.
    Så varför du säger en sådan sak vet jag inte.
    Och eftersom det är frivillighet, så är de prostituerade på det klara med vad arbetet innebär.
    Inser detta handlar om en projektion av dig, där du projicerar dina känslor på en arbetande prostituerad.
    Och sen tror att ALLA tänker som du, detta är ett generalfel när man diskuterar och sänker din position helt.
    Då allt handlar om frihet och det är detta som vi pratar om.

Finner det udda att du inte förstår detta ens, är du så blockerad att du inte ens förstår vad vi pratar om?
    Det är en utopi du vill ha, den kommer aldrig ske.
    Och under tiden så skadas bara mer och mer kvinnor.
    Därför ENDA slutsatsen man kan göra med dig, det är att du vill dessa prostituerade illa.
    ENDA SLUTSATSEN!

Men det var väldigt vad du orerar om kriminella nätverk! Fattar inte du att så länge det finns pengar i detta kommer kriminella nätverk att hålla på med det!?

Du är så väldigt naiv så man blir mörkrädd. Låt oss ponera att det blir lagligt att köpa kvinnokroppar på bordeller och att dessa kontrolleras och är säkra - vilka kvinnor ska jobba där? De flesta vill inte sälja sig, och jag pratar alltså inte enbart om traffickingoffer. Bordellerna vill ha kvinnokroppar att sälja. Kriminella nätverk ser chansen till en lukrativ business.

Tror du inte att män som är intresserad av sex med 15-åringar; män som vill misshandla den prostituerade osv, tror du inte att de kommer fortsätta leta efter kvinnor att köpa? Tror du då inte att det uppstår en oreglerad prostitution styrd av kriminella nätverk?

Nej jag vill inte de prostituerade illa. Jag vill hjälpa dem att sluta prostituera sig. De som inte prostituerar sig pga självskadebeteende eller på grund av droger eller fattigdom, kan byta bransch om de inte trivs med hur det är... eller hur?

För miljonte gången. Det är INGEN utopi. Vi har betydligt mindre prostitution i Sverige nu än vi hade i slutet av 1800-talet exempelvis. Varför? Jo för att kvinnor inte längre är så utfattiga att de måste sälja sig för att få mat; för att kvinnor som blir gravida inte längre förskjuts av samhället så att prostitution blir enda möjliga försörjningskällan. Jämställdhet samt ett utbyggt välfärdssamhälle leder till minskad prostitution. Skulle vi lyckas hjälpa de kvinnor som säljer sig för att skada sig (istället för att skära sig) och som blivit utsatta för sexuella övergrepp/våldtäkt i unga år, ja då kommer det inte finnas särskilt många prostituerade kvar. Återstår fattiga utländska kvinnor och traffickingoffer.

Din agenda verkar däremot att verka för en ständig tillgång på kvinnokroppar att utnyttja.

Alla män som vill prostituerade väl kan hjälpa dem mycket enkelt: genom att skita i att köpa dem!
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-18 11:14:59 följande:
    Arbetsförmedlingen borde läggas ner men det är en annan diskussion. Ingen har då nånsin tvingat mig att söka ett visst jobb och jag skulle vägra om de försökte. 

Så om jag betalar en tjej för att sätta på mig med en dildo räknas det inte som prostitution? Om det är med en strap-on då? Eller, eftersom avrunkning inte räknas, om hon använder sina fingrar fast med kläder på? Har du ens tänkt klart? 

Kriminella gäng har normalt inte mycket att säga till om när det gäller lagliga aktiebolag. De har mycket mer inflytande nu när det är olagligt och sker i mörka gränder.

Jag är visst en medveten konsument, det vet du inget om.
    Om du var medveten konsument hade du inte köpt kvinnokroppar att onanera med utan nöjt dig med en sexdocka.
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-18 14:15:53 följande:

När jag sett program om prostitution, och hört/läst intervjuer mef prostituerade, så vill de allra flesta faktiskt bara ha sex på ett enkelt sätt.

Det är några få procenten som är ute för att misshandla kvinnan, eller vill ha sex med minderåriga, och om rättsystemet då kan fokusera på dem ustället för att blanda ihop allt i en salig röra, så skulle man kunna döda hela traffikingsystemet.

Det kommer alltid att finnas de som vill sälja sex, helt enkelt för att det är enkla och snabba pengar. Vi har ett socialt skydd i Sverige, INGEN behöver sälja sexuella tjänster för att överleva. Likväl väljer många att göra det, helt enkelt för att de flredrar att tjäna 50 tusen på Att jobba några kvällar i veckan, än att ha ett låglönejobb där de tjänar hälften.

Människor är olika helt enkelt.

Och eftersom vi aldrig kan få företeelsen att försvinna, anser jag att det borde fokuseras mer på att glra srbetsförhållandens bättre för de som säljer sex.

I Danmark fungerar det ju tydligen.

Det är lika lite enkla pengar som det är enkla pengar att sälja sin njure. Det är lika obehagligt för kvinnor låta en man de inte är kåta på komma in i dem som det är för heterosexuella män att ha sex med en annan man. Biologiska fakta. Kvinnorna far illa för att de används som sexdockor av män de inte vill ha sex med.

De kvinnor som säljer sex i Sverige gör det inte av ekonomiska skäl (såvida de inte är narkomaner). De säljer sig som en del av en självskadeproblematik.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!