Inlägg från: Anonym (Eh!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh!)

Ni gör mig så jävla äcklad!

klyban skrev 2018-09-18 18:14:41 följande:

Hmm, funderar på detta, har du såpass lite empati att du inte klarar av att förstå detta med sex och andra?

För jag har inga som helst svårigheter och förstå många olika sexualiteter, även om jag inte gillar dom.

Kan det vara så enkelt?

Det finns torskar som njuter av själva grejen. Att de betalar nån som aldrig gått med på att låta dem ha sex med dem annars. Att de äger deras kroppar en stund. Jag kan förstå det, men jag tycker det är lika vidrigt som pedofili.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-09-18 20:32:32 följande:

Ibland har min fru tillfredsställt mig utan att få något tillbaka.

Men då var det för att hon ville ge mig njutning, alltså det var inte jag som inte brydde mig om henne.

Jag ser inget fel i det.

Hon älskar dig ju och får säkert nåt tillbaka nån annan gång.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-09-18 20:37:27 följande:

Talar du för alla?

Vet du verkligen att INGEN kvinna i Sverige säljer sex frivilligt och inte har självskadeproblematik?

Naturligtvis finns de ENSTAKA som säljer sex helt frivilligt. Som en fetisch. Men de är väldigt få och torsken kan ALDRIG veta om den kvinna, vars kropp han tänker använda, är en av dessa ytterst få eller en av alla de många som gör det för att skada sig själva. Vill man inte bidra till att nån mår riktigt dåligt går man på oddsen och låter bli.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (...) skrev 2018-09-18 20:49:47 följande:

Självklart kommer ingen att tvingas av AF att jobba på en bordell även om prostitution skulle legaliseras i Sverige. Det verkar inte finnas någon ände på all den skrämselpropaganda och absurda påståenden du kan generera (jag väntar för övrigt fortfarande på att du ska länka in källor till de "biologiska faktum" du gärna nämner men som lustigt nog ingen annan än du själv verkar vara bekant med).

Det borde ju inte vara nåt problem eftersom prostitution är ett yrke som vilket som helst enligt förespråkare.

Biologiska faktum, tja besök en lektion i sexualkunskap och/eller biologi
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-26 12:44:23 följande:

Jag försvarar den prostituerade och vill de ska ha det bättre.

Men arbetar man ur en utopisk dröm som aldrig kommer ske, så vill man inte dessa kvinnor väl.
    För alla har insett att lagen inte fungerat och skadar mesta dels kvinnor.

Gillar du att dessa kvinnor skadas?
    Eller är det din Utopiska dröm som ska forceras på alla(men aldrig sker).

Nej du vill inte att de ska få det bättre - såvida du inte ger stöd åt organisationer som försöker hjälpa kvinnor att komma ut prostitutionen.

På vilket sätt skadas de prostituerade av lagen? Den största skadan är att de har sex med män de inte vill ha sex med. Kvinnokroppen är inte gjord för detta.

Nej det är ingen utopi. Extremt få kvinnor som lever i ett jämställt samhälle, har egen ekonomi och som mår bra (dvs inte har ångest/självskadeproblematik eller sysslar med droger) skulle nånsin sälja sig. Det är därför man måste fylla på med fattiga utländska kvinnor och traffickingoffer.

Skulle du kunna tänka dig att ge stöd åt organisationer som vill hjälpa kvinnor ur prostitutionen eller vill du gärna ha dem där så att du kan använda dem?
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-26 14:27:47 följande:

Jag vet inte anledningarna till varför man köper sex.
    Enda vi vet att detta sker, och att dessa kvinnor lider i händerna på kriminella nätverken och på flera plan.
    Vi vet även att lagen inte fungerar.

Det finns bara en fråga som vi ska ställa oss, varför är inte dessa kvinnor(och män) värda samma rättigheter i samhället som alla andra arbetande?
    Varför ska vi sparka ned på dessa kvinnor för, vad har dom gjort dig?

Ursäkta, men har du noll koll på ekonomi? VARFÖR skulle kriminella nätverk sluta kontrollera könshandeln bara för att den är laglig? Den kommer ju fortfarande vara ytterst lönsam eftersom män gärna betalar svindyra summer för att få tillgång till ovilliga kvinnors underliv. En legalisering skulle öka antalet kunder. Men du menar att en ökning av efterfrågan skulle minska priset och därför göra kriminella nätverk mindre intresserade? Kriminella nätverk är för tusan inblandat i allt som går att få ut pengar på. Bland annat fusk med olivolja och honung och dessa livsmedel är inte direkt olagliga.

Dessutom: det kommer alltid att finnas män som vill ha sex med kvinnor som är för unga, inte vill, våldssex och massa andra sjuka grejor. Den marknaden kommer inte att upphöra med legalisering.

Det bästa sättet att få stopp på prostitution är att skapa jämställda samhällen där kvinnor inte är beroende av män för sin försörjning och inte blir stämplade som dåliga kvinnor om de har (frivillig) sex med många män för att de njuter av det, inte stämplas som dåliga kvinnor för att de har sex utanför äktenskapet eller blir gravida utanför äktenskapet, och att stötta unga flickor och kvinnor samt barn, som blir utsatta för sexuella övergrepp så att de inte utvecklar självskadebeteende.

Jag chattade senast igår med en tjej som utsattes för våldtäkt som barn. Ingen lyssnade på henne eller gav henne stöd. Hon hamnade på grund av detta i en dålig spiral och prostituerade sig under en period. Det slutade med att hon anmälde några kunder, när hon fick styrka att ta sig ur eländet. Hon är inte den ende prostituerade som anmält kunder. Bra att det är olagligt!
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-26 20:18:28 följande:
    Är nog inte många som tror de gör det frivilligt...
    Och garanterat noll av de som köper tillgång till deras underliv bryr sig.
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-27 12:15:03 följande:

Det är rätt ointressant vad anledningarna är, saken är att detta är nått som aldrig går få bort.
    Börja agera som man förstår detta och hjälp kvinnorna komma ur gapet på kriminella nätverk istället.
    Om nu man inte vill kvinnorna illa, för då kan man fortsätta denna Utopiska dröm som aldrig kommer ske.

Det är kanske en utopisk dröm att få män att sluta vilja ha sex med kvinnor som inte vill ha sex. Män gör nästan vad som helst för sex. Under 17- och 1800-talen var det ett stort problem med tidelag av den anledningen.

Det är ingen utopi att få kvinnor som inte vill sälja sex, dvs majoriteten, att sluta göra det.

Kvinnor som säljer tillgång till sina underliv far illa just av detta - att män de inte vill ska ha tillgång till deras underliv ändå får det. Om du kände att du var tvungen att sälja tillgång till ditt anus för att du inte trodde att du kunde annat/hade ångestproblematik osv, hade du lidit mest av att du inte fick behålla alla pengarna själv eller av att män fick tillgång till ditt anus?
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-27 19:47:19 följande:

Vi vet ju redan hur ensidigt sånt här är, det finns noll nyans då SVT agerar moralisk väktare.
    Den dagen man lyfter samtliga olika i prostitution, så ska det bli väldigt intressant och lyssna på.

När ska du berätta om din inbilla om att det är bara din sexualitet som gäller?

Du inbillar dig ju att det bara är din sexualitet som gäller!

Vissa saker är allmänmänskliga, eller allmänna för ett visst kön:

Jag har inte träffat alla människor på jorden men kan ändå med säkerhet säga att alla friska människor får ont om de lägger handen på en het spisplatta (om de inte har en sjukdom som gör att de inte har känsel); jag vet att alla män får ont om man sparkar dem på pungen, men vet också att det finns enstaka män som ändå gillar detta; jag vet att det är väldigt obehagligt fysisk och psykiskt och integritetskränkande för kvinnor att män de inte vill ska komma in i dem ändå gör det.
  • Anonym (Eh!)
    Voyager skrev 2018-09-28 00:38:56 följande:

För er som missade inslaget i Go'kväll med Gabriella Kärnekull Wolfe som startade uppropet #intedinhora, för kvinnor, transpersoner och barn med erfarenhet av prostitution (eller har tillgång till digitala verktyg), här är länken och intervjun:

www.svtplay.se/video/19119151/gokvall/go-kvall-27-sep-18-45-2

- Ja, en vanlig fördom är ju fördomen om den lyckliga horan, alltså att man säljer sex för att man tycker så himla mycket om att ha sex. Men om man tycker så himla mycket om att ha sex så har man ju det utan att få nån ersättning för det. Det föreligger ju alltid ett maktförhållande där, alltså man kan inte köpa en annan människas samtycke, då är det inte samtyckt, så det skulle jag säga är den absolut vanligaste fördomen.
    Just detta missar ju väldigt många!

Jag har som sagt haft en del kontakt med fd prostituerade, via en annan #metoo-grupp, och de har liknande erfarenheter som Gabriella. Det har i alla fall startat med sexuella övergrepp.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!