• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Eh!) skrev 2018-09-13 07:52:39 följande:

Som sagt, det finns många män, väldigt många, som vill ha sex med kvinnor som inte vill ha sex med dem - allt från mannen som tycker att frun ska "ställa upp" fast hon inte är kåt (=inte har erektion - hur många män har sex med sin fru när de inte har erektion?) till mannen som tjatar och lockar och pockar och manipulerar tonårstjejerna i stallet han äger, till mannen som betalar en kvinna.

Kvinnor som mår bra, är trygga, självständiga och har ekonomisk säkerhet, de kommer inte att tacka ja när dessa män vill ha sex med dem. Därför är prostitution mycket mindre vanligt i jämställda och rika länder.

Ja, det är inte prostutition som är det egentliga problemet. Problemet är vissa mäns kvinnosyn och syn på sex.

Så där håller jag med dig.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-13 07:56:32 följande:

Det är det som skiljer skribenterna i tråden åt. Vissa tycker det handlar om en i grunden dålig människosyn att utnyttja andra personer (eftersom du faktiskt aldrig kan veta om en prostituerad är prostituerad för att hen vill eller för att hen måste) medan andra tycker annorlunda. 

Jag är helt med på att du kan gilla rött mer än blått eller segla mer än motorbåt, pasta bättre än potatis eller landet bättre än stan men när det går till mer grundläggande saker som exempelvis människosyn blir det svårare, tycker du inte själv det? Jag tycker att det är en mänsklig rättighet att bestämma över sin egen kropp helt enkelt och då rimmar det illa att gå till prostituerade.

Fast detta gäller inte bara prostutition. Om man ska dra det till sin spets, som du gör, så går det nästan aldrig att veta (100%) om den du har sex med verkligen vill.

Ska vi förbjuda sex av den anledningen ?
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-09-13 19:26:47 följande:

Hej!

Vad tror ni om trafficking för ett land som legaliserar prostitution (som en typ av "Hans-Rosling-fråga")?

1. Trafficking minskar om prostitution legaliseras.

2. Trafficking är oförändrad om prostitution legaliseras.

3. Trafficking ökar om prostitution legaliseras.

4. Traffikings förändring kan inte avgöras om prostitution legaliseras.

Beror på hur det går till, samt hur mycket resurser som läggs på att få bort trafficking.

Det försvinner ju inte av sig själv, bara för att ett lagligt alternativ finns.
  • oanonym
    seoltang skrev 2018-09-13 21:59:14 följande:

Vi behöver kläder, vi behöver hus. Vi behöver inte prostitution.

Jag är för avskaffandet av prostitution. Du har så dålig fantasi att du inte kan tänka dig en värld där prostitution inte existerar.

Men om vi försöker föreställa oss den världen du vill ha istället, där prostitution existerar men under bättre arbetsförhållanden. Som utgångspunkt använder jag andra jobb där anställda kommer i kontakt med potentiellt smittfarliga kroppsvätskor.

Först och främst så skulle det inte ske någon placering av sats någonstans. Ingen arbetsmiljölag tillåter att en arbetare har kunders kroppsvätska i ansiktet, munnen eller någon annanstans på kroppen. Att det frivilligt eller överenskommet innan spelar ingen roll. En vårdcentral där sjuksköterskor samlade in patienters blod eller annan kroppsvätska i munnen skulle bli nedstängd direkt eftersom det är en smittfara för den anställda. Arbetsmiljölagen väger tyngre och du vill förbättra arbetsförhållandet för prostituerade.

Vidare så skulle de prostituerade behöva använda gummihandskar och munskydd. Oralsex med eller utan kondom kommer inte på frågan.

De prostituerade skulle också behöva ha på sig kläder för att anses vara tillräckligt skyddade. Att vara naken med munskydd och handskar skulle aldrig anses vara tillräckligt säkert på någon annan arbetsplats.

Sen har vi andra arbetsmiljöproblem som sexuella trakasserier med det orkar jag inte gå in på.

Skulle du acceptera de ovanstående säkerhetsåtgärderna för att förbättra situationen för prostituerade?

Torskar skulle inte göra det. På torskforum så är torskar väldigt arga över att det numera är kondomlag i Tyskland. Torskarna klagar på att de inte får komma i munnen eller avsugning utan kondom. Torskar är arga över att prostituerade har lite, lite skydd på arbetsplatsen. Torskar som anser att prostitution är som vilket jobb som helst är arga över att prostitution behandlas som vilket jobb som helst.

Torskar bryr sig inte om prostituerade eller om de är säkra på jobbet eller inte.

De är bara intresserade av vad som är bäst för torsken, även om det är riskabelt för prostituerade.

För som jag visade med tidningsartikeln så bryr sig inte torskar om det är frivilligt överenskommet eller inte. Till och med när torskar vet att en kvinna är traffickingoffer eller hålls fången mot sin vilja så kan de få stånd och orgasm. Torskar är våldtäktsmän.

Vi som är antiprostitution blir anklagade för att vara pryda eller ha hangups när det kommer till sex men ingen funderar över hur torskar är kapabla till att våldta sexslavar.

pro prostitution är bara pro torsk

Vi får nog lägga ner en massa sporter. Jag vet ingen arbetsplats där man får glidtackla en en annan människa så den åker i backen. Eller där man får slå någon på käften.

Hur kan folk få arbeta med detta ???
  • oanonym
    Anonym (Bruden) skrev 2018-09-14 13:17:59 följande:

Jag har alltid undrar hur män kan ens leva med gott samvete att "köpa" en annan människa för att man inte klarar av att tillfredsställa sina behov. Jag skulle aldrig sova gott om natten om jag hade köpt en man och tvingat honom att tillfredsställa mig. Tack o lov finns det ju några få män därute som fortfsrande tänker rationellt.

Hur vet du att det endast är några FÅ män som fortfarande tänker rationellt?

Och hur tänker du om kvinnor som säljer siig (frivilligt)?
  • oanonym
    Anonym (Bruden) skrev 2018-09-14 14:03:32 följande:

Därför ja Tror att det är alldeles för många män som fortfarande inte ser något fel i det ,men oxå att det finns män som aldrig skulle få för sig att köpa sex,vilket ja fortfarande tror att dom finns där ute nånstans. En kvinna som säljer sex frivilligt måste vara väldigt trasig kvinna/tjej.

Var tionde man i Sverige har köpt sex, så 90 % tillhör de väldigt få (enligt dig).

Enligt mig är inte 90% lika med väldigt få.
  • oanonym
    Anonym (Bruden) skrev 2018-09-14 15:16:03 följande:

Av dom som varit ärliga ja. Sen är vart tionde svensk för mycket borde inte va nån.

Ta din egna bevisbörda istället.
  • oanonym
    Anonym (Anonym456) skrev 2018-09-14 17:49:01 följande:

Jag skulle säga att jag försvarar dom svenska eskorterna. Är det själv och jag älskar äventyren och jag älskar sex.

Jag skulle verkligen kunna fortsätta med detta livet ut. Men det är för att jag själv har valt det.

Men givetvis, dom andra som troligtvis inte vill det själva utan har hallickar osv, gud så äckligt och så synd jag tycker om dom.

Tyvärr så räknas inte din röst i debatten ..... (enligt vissa verkar det så)
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:01:30 följande:

Nej, den är INTE frivillig!

Det kan man aldrig veta, skrev du tidigare. Men nu verkar det som du vet, helt plötsligt?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:14:00 följande:

Det är väl knappast stigmagiserande att fråga en prostituerad om hon tillhör det mycket stora majoritet som varit utsatt för sexuella övergrepp!

Om du inte förstått det innan kan jag tala om att väldigt få kvinnor föraktar eller ser ner på prostituerade. Vi föraktar TORSKARNA!

Det är helt ok att förakta torskarna.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!