• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 09:48:31 följande:

Nej enligt mitt resonemang tvingas kvinnorna sälja sig för att de ska slippa svälta eller se sina barn dö av svält. Det är inget val de har och det är inte något gott.

Jag förstår inte ditt driv att vända på precis alla argument så prostitution ska ses som något bra eller nödvändigt? 

Jag anser inte att prostutition absolut ska ses som något bra eller nödvändigt. Sluta ljug.

Däremot så räddar det ju liv, enligt dina argument. Om du får din vilja igenom så kommer många kvinnor och barn att dö, eftersom inga andra alternativ finns.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 10:18:12 följande:

Det är inte fel att tänka på sin egen njutning - såvida den inte sker på någon annans bekostnad!

Självklart, all inblandning ska vara frivillig.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 10:34:03 följande:

Lite som att "Jag kan ge dig 500:- men jag vill misshandla dig först!".

Duh!

Måste man tacka ja till ett sådant erbjudande ?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 11:05:25 följande:

Hur många procent av världens prostituerade tror du gör det frivilligt? Seriös fråga, hur många uppskattar du gör det helt frivilligt och inte för att överleva, bekosta ett drogberoende eller för att de på annat sätt är tvingade. Psykiskt friska utan behov av att döva ångest eller liknande. 

Det är ofta ett val att börja med droger, det är även ett val att sälja sin kropp.

Det är alltså en dålig lösning på ett annat problem.

Sedan finns det kvinnor som lockas av snabba pengar, samt att de vill jobba bara några dagar i månaden .
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 11:39:31 följande:

Men vilka är det som oftast fastnar i droger? De som haft en hyfsat trygg och välordnad uppväxt eller de som brottas med psykiska problem pga övergrepp, misshandel osv? 

Vanliga brasklappen: Inte alla.

Ja, det är detta jag sagt hela tiden. Fattigdom, misshandel, dålig uppväxt m.m. är det stora problemet.
  • oanonym
    Anonym (Tutte) skrev 2018-06-29 11:43:40 följande:

Ett val att sälja sin kropp?

Skärp dig!

De allra flesta säljer sin kropp för att de INTE har något val!

Det är skillnad på att bli tvingad av någon eller att tvinga sig själv.

Dessutom går det att diskutera om de verkligen inte har något val. Ibland så kanske vissa väljer detta framför tiggeri, t.ex.
  • oanonym
    Anonym (Tutte) skrev 2018-06-29 12:50:55 följande:

Varför tror de att de inte har något val? Vilka är alternativen för exempelvis en ensam 12-årig flicka utan hem och familj?

Menar du att det är bra att hon kan välja prostutition?

Ett val är ju att bo på barnhem och eventuellt bli bortadopterad.
  • oanonym
    Anonym (yes) skrev 2018-06-29 12:52:38 följande:

Eller så är det du som tror att de tror si eller så för att det passar in med din ideologi. Att en kvinna självmant skulle välja att prostituera sig passar liksom inte in i offerrollen som vissa ideologier bygger på 

Vad skulle kvinnor i ditt scenario ha gjort, menar du?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 12:57:41 följande:

Och du känner förstås inte till hur flickor på barnhem runt om i världen utnyttjas sexuellt?

Nej, det har jag ingen aning om. Det händer säkert. Hur så?

Även gifta kvinnor kan fara illa. Ska vi förbjuda giftermål, eller ska vi ha lagar som reglerar detta?

Är det något mer än barnhem som är uteslutet, så jag vet vilka argument jag får använda?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 13:05:12 följande:

Du måste förstå att det fria valet för den 12-åriga flickan att välja barnhem kanske inte finns. Jag har aldrig sagt att vi ska förbjuda barnhem, däremot önskar jag att alla torskar blev kastrerade!

Hur löser det flickans situation? Enligt dig så dör då denna flicka.

Och nej, jag är inte FÖR att denna flicka ska dras in i prostutition.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!