Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Ni gör mig så jävla äcklad!

oanonym skrev 2018-07-02 11:47:47 följande:
    Ja. Problemet är att då dör tusentals kvinnor, enligt vissa här i tråden.

Så vi måste ändå hitta på ett sätt att hjälpa dessa, då prostutition inte är problemet.
    Du kan sluta med den där dyngan nu. Fan vad barnslig du är. Sitta och hävda att du är emot prostitution och sedan sitta och klänga sig fast som en mördarsnigel på faktumet att vissa väljer mellan prostitution och svält. 

Man får tycka olika men sitt för fan inte och hävda att du är emot tvång och trafficking när du beter dig som du gör.

Och ja, där drog jag igång - jag orkar bara inte med ditt trams. Så sjukt provocerande med folk som inte bara kan stå för sina (sjuka) åsikter.

Och ja, jag ser redan ditt svar framför mig. Samma dynga som vanligt. Oh nej du är emot tvång, oh ja du är emot trafficking men enligt VISSA så kommer ju ALLA ATT DÖÖÖÖÖÖ. 
  • Anonym (Nej)
    klyban skrev 2018-07-02 12:17:19 följande:

Enligt vem dör så många?
    Det vore väldigt intressant och veta.

Vill man kvinnorna det bättre, så är nuvarande system kasst har det visat sig.
    Och det förstas målet man ska ha är att få bort kriminella nätverk, från den lagliga prostitutionen.
    Att få bort den för den olagliga, nä, så naiv kan man inte vara och tro det ska gå.

Oanonym har hakat upp sig på bland annat mig för jag skrivit att det oftast inte finns några som helst val för de som bor och lever på tex bordellområdena i Indien. Det är sälja sex eller svält (för egen del eller familjen) som gäller.

Detsamma gäller många traffickingoffer. De måste sälja sex, deras familjer hotas till döden osv om kvinnan vägrar. 

Detta lyckas oanonym använda om och om och om och om igen som någon slags bas att stå på för att hävda att problemet inte alls ligger i att det finns män (oftast) som utnyttjar kvinnor (oftast) och att prostitution är därmed en räddning enligt honom (antar jag).
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-02 14:10:35 följande:
    Ja, tyvärr så blir det en dålig lösning på problemet, som är svält och fattigdom.

Jag har heller inget till övers för män som köper sex om de vet att kvinnan inte vill vara där.
    Och hur ska mannen veta? Hur?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 07:27:26 följande:

Fast vem är det då som är våldtäktsmannen? Den som tvingar kvinnan att sälja sig eller den som köper i god tro?

I god tro? På allvar?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 09:42:09 följande:
    Ja i tron att hon väljer själv att sälja sig? Är det konstigt? Tror du att alla kvinnor som säljer sex är offer?
    Jag tror att de allra flesta som säljer sig (män och kvinnor) är vad du kallar "offer". 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:27:02 följande:
    Det går ALDRIG att säkerställa. Ge gärna exempel på hur. Fråga kvinnan går inte. Inte ens traffickingoffer skulle våga säga nej, och om det är en kvinna som hamnat i prostitutionsträsket på grund av sociala omständigheter och inte ser någon annan utväg så kommer inte hon heller att säga nej eftersom hon är beroende av pengarna.
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:31:12 följande:
    Jag minns en dokumentär om två prostituerade i Paris som jag såg för några år sedan. Den ene kallade prostitution som en våldtäkt som man liksom tillåter hända.

Den andra hade först utnyttjats sexuellt av en släkting som barn vilket gjorde att hon rymde hemifrån, hamnade i Paris och i ett gäng där de turades om att ha sex med henne. Till slut "valde" hon prostitution för som hon sa, om man ändå blir utnyttjad kan man åtminstone få betalt.
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:33:32 följande:
    Nej, jägare är världens äldsta yrke, och bonde är också äldre. Prostitutionen kom med slaveriet. Innan dess hade man troligen inte ens en tanke på att man kunde köpa en annan människas kropp, utan bara hennes handlingar.
    +1

• Anonym (Nej)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:35:07 följande:
    Nej, om man tror att den man köper sex av verkligen VERKLIGEN vill göra det, när sanningen är dessa är ytterst få, då är man korkad. De flesta vet innerst inne att de inte vill men skiter i det (förutom de män som tänder extra på det).
    "Ja men hon sa ju att hon ville"
    "Ja men hon stönade ju"

De lägger över skulden på den som tvingas sälja, äcklet som köper sex står naturligtvis utan skuld. 
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-03 13:01:58 följande:
    Oj, fattar inga män detta? Hur vet du det?

Har du källa på siffran 99,9999999 % ?

Och hur definierar du frvilligt?

Om en kvinna väljer att sälja sex p.g.a. att hon är fattig, är det då frivilligt?
    Varför? Bara varför? Varför lägger du ner din själ i detta? Jo då, det syns ju tydligt att du är på de utsattas sida. Jodå. Sa ingen. Någonsin. 
    oanonym skrev 2018-07-03 12:44:34 följande:
    Jag håller med till viss del. Men även kvinnor har ett ansvar.

Att välja frivilligt att sälja sex tyder på att man kan tänka sig ha sex med främlingar.

Sedan att du och jag inte gillar det är en annan sak.
    Typiskt vit medelklassman att sitta och vifta med de val han själv har. Det går inte in i ditt huvud att alla inte har möjlighet att välja? 
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-03 12:35:15 följande:
    Ja, många av männen kanske är sjuka och inte har något val?

Dock brukar undersökningarna säga att det är ganska vanliga män som köper sex.
    Vaddå inte har något val? Är sex någon slags rättighet för de här männen? En rättighet som står över kvinnornas värde? 

Och ja, det är helt vanliga män, sjukdomen sitter väl i att de har empatistörningar. De syns inte utanpå.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-03 13:54:31 följande:
    Ja, jag köper inte detta med att det är lågintelligenga, har personlighetsstörning eller har funktionshinder. I alla fall inte majoriteten.
    Fast det var ju precis det jag skrev. Att det är helt vanliga män. 

"Och ja, det är helt vanliga män, sjukdomen sitter väl i att de har empatistörningar. De syns inte utanpå."
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!