Inlägg från: Anonym (Eh!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh!)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (66) skrev 2018-07-02 13:23:42 följande:
    Vad grundar du det på? Att alla måste göra något för att få mat på bordet så är ju vi alla prostituerade då vi inte har ett val utan måste arbeta.
    De länder där kvinnor prostituerar sig för att inte svälta är väldigt ojämställda och kvinnofientliga. På samma sätt fanns det väldigt många fler prostituerade här i Sverige på exempelvis 1800-talet. Kvinnor hade då, och har i dessa länder, inte lika många möjligheter till försörjning som män. De klarar sig inte som ensamstående. Lösningen är givetvis att jobba för att de kan försörja sig på samma sätt som män.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-07-02 16:22:38 följande:
    På samma sätt som annat säkerställs här i tillvaron, alltså till den grad det går att säkerställa något öht.

Men tyvärr finns det svin som har sex fast kvinnan (i detta fall) inte vill.

Det är ett problem som är svårt att komma åt, och alla måste försöka hjälpa till så gott det går.
    Det går ALDRIG att säkerställa. Ge gärna exempel på hur. Fråga kvinnan går inte. Inte ens traffickingoffer skulle våga säga nej, och om det är en kvinna som hamnat i prostitutionsträsket på grund av sociala omständigheter och inte ser någon annan utväg så kommer inte hon heller att säga nej eftersom hon är beroende av pengarna.
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-07-03 07:17:33 följande:
    Då får du tänka om och om du inbillar dig detta!
    Jag minns en dokumentär om två prostituerade i Paris som jag såg för några år sedan. Den ene kallade prostitution som en våldtäkt som man liksom tillåter hända.

Den andra hade först utnyttjats sexuellt av en släkting som barn vilket gjorde att hon rymde hemifrån, hamnade i Paris och i ett gäng där de turades om att ha sex med henne. Till slut "valde" hon prostitution för som hon sa, om man ändå blir utnyttjad kan man åtminstone få betalt.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 07:32:57 följande:

Världens äldsta yrke.

Nej, jägare är världens äldsta yrke, och bonde är också äldre. Prostitutionen kom med slaveriet. Innan dess hade man troligen inte ens en tanke på att man kunde köpa en annan människas kropp, utan bara hennes handlingar.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-07-03 07:33:49 följande:
    Jo, antagligen ganska många.
    Nej, om man tror att den man köper sex av verkligen VERKLIGEN vill göra det, när sanningen är dessa är ytterst få, då är man korkad. De flesta vet innerst inne att de inte vill men skiter i det (förutom de män som tänder extra på det).
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 07:47:27 följande:
    Fast i en våldtäkt så överfaller han henne och tvingar henne medan när han köper en kvinna så får han betala rejält för ngt som kanske tar fem minuter.
    Du vet inte mycket om våldtäkt märker jag. Nej, i majoriteten av alla våldtäktsfall överfaller inte mannen kvinnan.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 07:53:04 följande:

Jag lyssnade på ett radioprogram där en kvinna hade en "sexlinje" som hon tjänade multum på. Hon satt hemma i lägenheten och män ringde dit för att hon skulle stöna och flåsa lite och kanske berätta vad hon hade på sig medan han fixade grovjobbet. DET betalar män dyrt för (typ minst 19:-/min). Det fanns många män som ringde till henne för det priset bara för att prata.......då fattar man att det inte är kvinnan som är offret i det här spelet.

Men telefonsex är ju något helt annat. Då använder man inte sin kropp.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 08:05:17 följande:
    Kanske det men det är ju inte så kul att slita i en gruva heller eller tvätta gamla gubbar i röven på ett demensboende för betydligt mindre pengar. Liksom livet är inte alltid kul.
    Du kan inte jämföra detta. Jag känner flera som arbetar på demensboende. De hyser stor respekt för de boende. De har precis som vi levt vanliga liv, berört människor, gjort bra och dåliga saker, levt vardagsliv och haft fest. De känner att de gör nytta och hoppas att själva få samma när de blir gamla.

prostituerade använder sin kropp och sina könsorgan. De måste flera gånger varje dag bruka våld mot sin sexuella integritet. Våldtäkt är enligt många kvinnor ett allvarligare brott än mord, just för att den sexuella integriteten blir angripen. Män fattar inte detta och vill inte göra det heller.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Klara) skrev 2018-07-03 08:55:43 följande:

oanonym skrev 2018-07-03 07:47:40 följande:[/quote-nick]Dock är det inte olagligt att ha frvilligt sex fastän du inte tänder på partnern.[/quote]

Det är iofs fortfarande olagligt att ta betalt även om säljaren är glad. Men jag bryr mej inte om lagligheten, jag skriver bara hur jag känner och det är inte olagligt att tappa attraktionen pga någons handlingar heller.

Du är inte ensam. Väldigt få kvinnor vill vara tillsammans med en torsk. Jag önskar att polisen, i de få fall de lyckas få fast en sexköpare, meddelar hans respektive som en rutin. Om inte annat kan hon behöva testa sig.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-07-03 12:35:15 följande:
    Ja, många av männen kanske är sjuka och inte har något val?

Dock brukar undersökningarna säga att det är ganska vanliga män som köper sex.
    Inte har något val? Sex är inte någon rättighet. Det finns många män och kvinnor som är ofrivilligt utan sex i flera år, man måste inte köpa sex.

Det är som du säger "helt vanliga män" som köper sex, dvs det är inte handikappade ensamvargar utan familjefäder, gifta och sambos i hög grad. Det som de har gemensamt är att de sätter sin egen njutning före allt annat, dvs deras njutning är viktigare än att ett traffickingoffer eller tjej som lider av självskadebeteende slipper må dåligt. Ja, många köper sex av traffickingoffer. I trådar exempelvis här på FL är det ingen som erkänner det utan säger precis tvärtom, och ändå blomstrar traffickingbranschen - hade den ju inte gjort utan kunder (precis som att alla rökare här inne påstår att de aldrig slänger fimpar på marken och ändå är det massor med fimpar överallt).
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!