• hammarhajen

Barnvagn på X2000 - boka rullstolsplats?

Anonym (Amanda) skrev 2018-06-27 11:01:39 följande:
    Fast om jag bokar platsen bredvid rullstolsplatsen (de jag har pratat med har dessutom sagt att om man bokar rullstolsplats så ingår den tomma platsen bredvid för att den som är rullstolshindrad skall kunna "hoppa över" och sitta på en vanlig plats under själva resan), så kan jag ju riskera att det kommer en stor och tung/klumpig rullstol bredvid mig. Då kan det ju vara jättetrångt och bökigt om jag skall gå iväg på toaletten för att byta blöja och så. Mycket smidigare att kunna både byta blöja och söva med välling direkt i vagnen.

Och tänk om det är en sådan där funktionshindrad som kanske har en sjukdom där hen rycker till och så. Nej det skulle jag aldrig våga.
    Om jag skall ha barnet i babyskyddet måste jag ju ändå ställa det någonstans. Då måste jag ju boka två sittplatser!! Kan ju inte sitta med babyskyddet i knät hela resan liksom (vi pratar många timmar här).
    Är du allvarlig?

Ja, barn kostar pengar. Ibland kan man behöva boka ett eget säte åt barnet. Högre kostnader för resor ingår liksom i paketet "skaffa barn". Men en bebis kan man ju ha i knät och nöja sig med ett säte.

Blöjor (i alla fall bajs) byter man på toaletten för medpassagerares trevnad. INGEN vill ha din bebis bajslukt i näsan, lovar. 
Svar på tråden Barnvagn på X2000 - boka rullstolsplats?