Lön nyutbildad tandsköterska sthlm
Ingångslön Folktandvården nyutexad ca 20 000.
Några års erfarenhet privat ca 30 000
Ingångslön Folktandvården nyutexad ca 20 000.
Några års erfarenhet privat ca 30 000
Funderat på att plugga till sjuksköterska istället?
Det förvånar mig verkligen om man vid 65 års ålder ligger på 24 000. Jag vet en dam som utan extraordinära kvaliteter på något sätt tjänade innan pension för två år sedan 37 000.
Jag skulle råda den tsk som vill få upp sin lön att alltid ta extra ansvar, aldrig jobba deltid och att byta jobb vart 2-3 år.
Löner för tandvårdspersonal generellt är som lägst i Stockholm jämfört med övriga Sverige då rekryteringsläget är enklast i Stockholmsområdet.
Självfallet måste man inom FTV (eller inom ett större bolag inom samma geografiska område) hålla den lönepolitiken, annars skulle folk hoppa runt hela tiden.
Att byta arbetsgivare är bra för löneutvecklingen, och jag skulle inte råda att arbeta länge inom offentlig sektor som enbart tandsköterska. Vilka ansvarsområden eller arbetsuppgifter hade denna tandsköterska? Sjukskriven?
För den som är duktig och vill utvecklas är det lätt att bli arbetsledare, vips så ligger lönerna bättre.
Det är för att kvinnor går med på för låga löner! En städerska har ca 24000. Tänk på det när ni förhandlar.