• Anonym (TS)

Bjuda hem kille (nätdejt) på första dejten? Naivt?

Hej! Har läst ibland i trådar hur en del tjejer bjudit hem killen till sig första gången de ska ses öht. På en fika, filmkväll etc. Alltså en kille som dom bara haft kontakt med på nätet, Badoo, Tinder t ex. Och där fattar inte jag, hur naiv får man vara?

Han kan ju vara en idiot, psykfall, stalker, våldtäktsman eller nåt vad som helst. Tänker ni inte så, eller hur tänker ni alls? Även om en kille låter helt "normal" i chatt, på telefon etc, så vet man ju aldrig innan Irl.

De gånger jag själv nätdejtat har jag sett till att vi ses allra första gången ute på stan, på fika eller promenad eller nåt. Detta för min egen säkerhets skull, har faktiskt avstyrt vissa suspekta killar med det.

• Svar på tråden Bjuda hem kille (nätdejt) på första dejten? Naivt?
  • Anonym (Ute)

Nej jag hade aldrig gjort det. När jag har dejtat killar jag träffat genom tex tinder så har jag alltid börjat med typ en kort fikadejt, ta en öl, promenad eller liknande. Nåt som kan hållas lagom kort om man inte klickar. Och såklart på offentlig plats. Det är ju dels pga säkerhet men också för att det blir jävligt segt om man känner direkt att man är helt ointresserad att då behöva sitta i flera timmar på en dålig dejt :/

• Anonym (Ute)

Men jag har hört framförallt från killkompisar att de blivit hembjudna till tjejer på första dejten. Skitskumt.

• Anonym (Aldrig)

Jag hade aldrig bjudit hem någon utan att ha träffats ute först. F ö så har jag en väninna som alltid meddelas tid och plats samt i möjligaste mån vem jag ska träffa.

• Anonym (kille36)

Håller med om att det är en dålig idé i nästan alla fall. Dessutom ger det fel förväntningar, de flesta killar som blir hembjudna skulle förvänta sig sex.

Träffas på en neutral plats, fika, promenera, spela minigolf, ät middag, ta ett glas på något trevligt ställe. Om ni vill ha sex kan ni alltid föreslå att förflytta er hem, det är en bättre approach.

Jag skulle aldrig föreslå att träffas hemma hos mig eller tjejen på första dejten. Även om det vore så att vi båda ville ha netflix och chill så kan det vara bra att stämma av först. Ibland stämmer inte alls bilden som någon ger online överens med verkligheten, många använder även väldigt gamla eller till och med manipulerade bilder.

Själv föredrar jag något enkelt och att inte bli fysiska på första dejten, se om man klickar och stämma av efteråt. Blir det en andra dejt vet man att intresset finns och möjligtvis då kan man träffas hemma hos någon. Men tycker ändå inte man skall göra det om man inte kan tänka sig att ha sex för det är den signal man sänder ut när man ses hemma hos någon.

• Anonym (kille36)
    Anonym (Ute) skrev 2018-06-27 20:48:04 följande:

Men jag har hört framförallt från killkompisar att de blivit hembjudna till tjejer på första dejten. Skitskumt.

Har hänt flera gånger, men har alltid känt mig obekväm i de situationerna.
  • Sharper

Träffade min blivande man hemma hos honom första gången vi sågs. Vi fick kontakt 20 april förra året, 21 april var jag och min minsta på 9 månader hos honom och sov över. Hans barn var också med (han har många tjejkompisar så inget konstigt för barnen så att säga). Träffades inte på 1 månad men sen åkte jag dit igen (själv). Tredje gången jag var där var båda grabbarna med. I december flyttade vi ihop och i september gifter vi oss.

• Anonym (Herregud)
    Sharper skrev 2018-06-27 21:19:20 följande:

Träffade min blivande man hemma hos honom första gången vi sågs. Vi fick kontakt 20 april förra året, 21 april var jag och min minsta på 9 månader hos honom och sov över. Hans barn var också med (han har många tjejkompisar så inget konstigt för barnen så att säga). Träffades inte på 1 månad men sen åkte jag dit igen (själv). Tredje gången jag var där var båda grabbarna med. I december flyttade vi ihop och i september gifter vi oss.

Snacka om oansvarig morsa. Utsätter sitt barn för en främmande man första träffen, med övernattning hemma hos honom dessutom. Och självklart skynda in i en ny familjekonstellation. Recept på katastrof.
  • Anonym (TS)
    Sharper skrev 2018-06-27 21:19:20 följande:

Så bara för att han sa att han hade många tjejkompisar så litade du på det? O tog risken att släpa med en nyfödd till honom?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ute) skrev 2018-06-27 20:48:04 följande:

Hur gamla har de tjejerna (o killarna) varit?
  • Anonym (Dejtis)

Åh, jag föredrar att ses hemma hos nån än att ses bland folk då offentliga miljöer stressar mig. Blir mycket mer trevligt då. Jag har bjudit hem killar jag inte ens sett på bild. Mohaha.. Litar 100% på magkänslan. Men ni kan vara lugna. Nu mer kilar jag stadigt. Med en man jag for hem till och drack kaffe vid första besöket.

Svar på tråden Bjuda hem kille (nätdejt) på första dejten? Naivt?